Toon posts:

Internet probleem (Kabel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, maar dara kom ik niet voor:p

Ik zal maar meteen ter sprake komen:
Als ik een andere netwerkkaart in mijn computer doe en alles heb geinstalleerd van drivers enzovoort en ik ga naar Winipcfg om mijn netwerkkaartje te verbinden met de chello server om de gegevens op te halen (alle vernieuwen). Dan zegt ie "kan DHCP server niet vinden, adapter wordt vernieuwd". En dan krijg ik niet de gegevens zoals mijn ip enzo. Hetzelfe bericht krijg ik met mijn netwerkkaart die er nu inzit maar dan heb ik wel gewoon internet en krijg ik gewoon mijn ip adres enzovoort. Help me please????
Ik draai win98se.

Alvast bedankt, Daan Schuuring aka geforcy

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik 't goed begrijp wil je je chello internet via een andere netwerkkaart verbinden? Chello slaat van je netwerkkaart een zogenaamd MAC-adres op, dat is een uniek adres dat alleen op jouw netwerkkaart zit. Hieraan herkent Chello dat jij 't bent. Als je verbinding probeert te maken met een andere netwerkkaart, die dus niet hetzelfde MAC-adres heeft, herkent Chello je niet, en geeft je dus geen IP en dergelijke.

Wat je kan doen om 't op een andere pc te krijgen: originele chellokaart (waar nu internet op draait) in je andere pc zetten

of, heb ik ergens gehoord, eerst met oude netwerkkaart via winipcfg op 'vrijgeven' drukken, en dan via nieuwe netwerkkaart 'vernieuwen' drukken.. (kweenie 100% zeker of dit werkt)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

erm de DHCP leest toch het MAC adres van je modem uit??

heb je een com21 of een terayon modem?

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
je kan ook de helpdesk bellen en zeggen dat je het mac adres wilt veranderen. die sturen dat door naar de technische dienst en dan werkt dat een dagje later ongeveer (bij mij tenminste)
succes ermee

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 15:38 schreef HateBreeder het volgende:
erm de DHCP leest toch het MAC adres van je modem uit??
hoe verklaar je dan dat het op de ene NIC wel werkt, maar de andere niet?
heb je een com21 of een terayon modem?
Dit klinkt als wanadoomodems, da's toch niet voor chello of vergis ik me nou?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
Op donderdag 08 november 2001 16:05 schreef blackd het volgende:

[..]

hoe verklaar je dan dat het op de ene NIC wel werkt, maar de andere niet?
[..]

Dit klinkt als wanadoomodems, da's toch niet voor chello of vergis ik me nou?
nee Chello heeft ook die modems

Verwijderd

dat heeft echt helemaal nix met je MAC adres van je netwerkkaart te maken.

Ik kan met m'n Chello accountje iedere netwerk kaart gebruiken die ik wil en ze werken allemaal perfect.

Het is slechts een kwestie van alle instellingen goed zetten en het werkt (als het goed is ;) )

Ik zou toch nog maar eens controleren of je je kaart goed hebt ingesteld en dat de kaart zelf goed functioneert.

• Enforcer
  • Niet online
Hier zijn ook al weer diverse topics over...
Afhankelijk van je kabelprovider/kabelmodem/regio waar je zit is het mogelijk dat je kabelmodem het mac-adres van je nic doorgeeft aan chello (dat is bij de 1ste x verbinding maken al gebeurt). Sommige daarvan worden op 1 nic gelockt, dat houdt in dat zodra je dan een andere nic in je pc doet en je daar je kabeltje in hangt dattie dan inderdaad geen ip-adres kan opvragen (dit ivm met directe aansluitingen op een hub oid). Omdat het mac-adres van je nic dan niet correspondeert met hetgeen wat bij chello in het systeem staat. Andere hebben dit weer niet en die kunnen dan ook makkelijk tot een max van 8 ipnr's toegewezen krijgen door 1 kabelmodem. Als jij een andere nic erin stopt en je krijgt geen verbinding met chello dan moet inderdaad het mac-adres van je nic (wat gelockt staat bij chello) uit het kabelmodem worden gehaalt. Enige oplossing: de helpdesk bellen OF de nic die je gewoon gebruikte voor je internet blijven gebruiken :)

Verwijderd

ik heb @home met com21 modem, maar bij mij pakt die hem op iedere netwerkkaart.
Pagina: 1