Toon posts:

Harde schijf drive letter assignment probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi misschien kan iemand mij uit de brand helpen met het volgende probleem:

Ik had voorheen 2 HD,maar sinds 1 daarvan kaduuk was heb ik deze teruggestuurd. In de tussentijd heb ik op de harde schijf die ik over had 2 partities gemaakt. Op 1 partitie heb ik WinME(Drive C) gezet en op de ander WinXP(Drive D).
Op zicht nog geen problemen totdat ik mijn 2e HD terugkrijg. Het systeem herkent hem gelijk als Drive D en dus partitie 2 van mijn 1st schijf als Drive E. WinXP wilt niet meer booten :(, profile probleem etc. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn 2e schijf Drive E wordt en dus WinXP weer Drive D blijft :? Bij voorbaat dank.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 12:17

Super_ik

haklust!

dan moet je alle partities op de 2e schijf logische en extended partities maken en alle op de 1e schijf primair

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

De tweede schijf bevat blijkbaar een primaire partitie. Deze krijgt als eerste een letter toegewezen.

Verwijder de partitie van je tweede schijf en maak een nieuwe uitgebreide partitie met daarin een logische schijf.

Bij het booten wordt nu eerst de primaire partitie van schijf 1 gevonden, dit wordt C. Daarna wordt de extended partitie op schijf 1 gevonden, deze wordt D. Daarna wordt schijf 2 gevonden en deze zal nu E worden.
edit:

Whoops, super_ik was me voor

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 08 november 2001 15:10 schreef Super_ik het volgende:
dan moet je alle partities op de 2e schijf logische en extended partities maken en alle op de 1e schijf primair
Precies, want nu gaan primaire partities voor de logische. Of je neemt een bootmanager.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de snelle reacties, ik ga het eens even proberen. Hopen dat het lukt!