PCI NIC wil geen link lichtje geven in P100

Pagina: 1
Acties:

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 15:00
Heb hier een aantal oude pc'tjes die ik aan een 100mb netwerkje wil gaan hangen... so far so good, echter bij één Pentium100 krijg ik geen 'link lichtje' achterop de kaart of op de (100mbps) hub. Ik dacht in eerste instantie dat dat netwerkkaartje stuk was, dus nieuwe erin, maar dezelfde problemen.

Overigens wordt het (realtek) netwerkkaartje prima herkend door de pc, de bios gooit em op irq 9 en windows98 vraagt netjes naar de drivers en meldt geen problemen (buiten dat ie geen dhcp kan vinden :( ). ook de gebruikte kabel richting de hub is in orde, een andere pc doet het prima. iemand een idee voor dit probleem?

• gcb
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik weet niet of dit kan, maar ik bedenk maar wat.

Misschien is de P100 te langzaam om die Realtek chip aan te sturen? Probeer eens een intel of een 3com kaartje, als je die hebt.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik gebruik hier ook Realtek kaartjes op een p100, dus dat kan het probleem niet zijn.
Probeer eens een ander pci-slot ofzo, misschien is dat ene brak.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• oscar
ander pci slot geprobeerd, zelfde probleem :( overigens kwam uit dat slot een bnc/utp kaartje, maar dat was maar 10mbps...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:53

Super_ik

haklust!

probeer het eens met een andere kabel :s

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• oscar
andere kabel probeerde ik ondertussen... zelfde probleem

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je hem ook al in een ander poortje op de hub geprobeerd?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• oscar
duh... tuurlijk... |:(

• whazza
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 12:45

whazza

-= blaat =-

Misschien is je nieuwe netwerkkaart niet geheel pci 2.1 compliant (of misschien nog lager) had ik ook met mn scsi kaart... zwaar irritant...

sterkte

Definition of an update: take old bugs out, put new ones in

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijder eens alle TCP/IP instellingen van die pc en alle
netwerk adapters bij NETWERK eigenschappen.
En dan van vooraf aan beginnen.
En dan alles correct instellen zoals bij die andere pctjes.

Probeer het maar denk dat daar het probleem ligt.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01

sus

is druk :+

Op donderdag 08 november 2001 15:17 schreef whazza het volgende:
Misschien is je nieuwe netwerkkaart niet geheel pci 2.1 compliant (of misschien nog lager) had ik ook met mn scsi kaart... zwaar irritant...

sterkte
Dit is heel goed mogelijk. Heb het hier zelf gehad met een RTL8139, die wou ook niet werken op een mobo waar een p120 op zat. Blijkt dat er een oudere versie van PCI opzit, die die kaart niet kan aansturen. Heb er een 3COM ingezet, en die werkt fantastisch.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 08 november 2001 15:27 schreef suspicious het volgende:
Dit is heel goed mogelijk. Heb het hier zelf gehad met een RTL8139, die wou ook niet werken op een mobo waar een p120 op zat. Blijkt dat er een oudere versie van PCI opzit, die die kaart niet kan aansturen. Heb er een 3COM ingezet, en die werkt fantastisch.
jullie addressen wel twee verschillende problemen hier:

* Kaart is niet PCI2.1, zou in principe niet uit mogen maken want PCI2.1 is backwards compatible met i.i.g. PCI2.0
* Mobo is niet PCI2.1 en kaartje wel

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• oscar
ben nog even verder op zoek gegaan... die oplossing van Padje slaat natuurlijk nergens op, zodra de kaart stroom krijgt zou ie in principe al een 'link' moeten geven, drivers zijn dan nog totaal niet aan de orde.

ik zat ook te denken aan een oudere pci versie of iets dergelijks. wat me aan het twijfelen bracht is het feit dat hetzelfde kaartje het prima in een p120 doet... raar.

maar goed, even nog wat dingen uitgeprobeerd, die p100 op een 10/100 switch gehangen, en ja hoor... link wordt meteen volbracht en wel op 100mbps... het lijkt dus wel of het kaartje in combinatie met de p100 moeite heeft met de 100mbps 3com hub (in plaats van een 10/100mb switch)

• oscar
nog maar even een reply, dan kan hier ook een slotje op... uiteindelijk in die good old p100 maar een 3com 10/100 kaartje gegooid (is misschien meer waardan dan de complete pc ;)) en alles werkt nu naar behoren.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Op donderdag 08 november 2001 15:58 schreef oscar het volgende:
het lijkt dus wel of het kaartje in combinatie met de p100 moeite heeft met de 100mbps 3com hub (in plaats van een 10/100mb switch)
Heb ik meer meegemaakt met 3com Hubs. :r
Die zijn wel eens kieskeurig in hun netwerkkaarten.
Ik had 'ns een 10Mb 3com Hub die met bepaalde 10/100 kaarten ze niet terugzette (autodetect) op 10. Moest toen de (dos)config draaien om de kaart op 10 te zetten.

>:) Blijkt dus weer dat je 't beste met spullen van dezelfde fabrikant kunt werken >:)

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Mijn 3Com kaarten laat ik helemaal niets automatisch detecteren, dat stel ik zelf in. Veel te vaak problemen mee gehad (vooral 3c509B).

Geen beurs, geen tempo

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
al probleem opgelost...zonee...is ie nu Up >:)

had niets te doen :p

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Pagina: 1