Toon posts:

Ip-masquarading

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik in Debian het opstartbestand vinden? Ik wil graag dat hij ipchains elke keer als hij opgestart wordt laad.

:7

Verwijderd

Ik dacht niet Debian standaard hier al een file voor heeft. Niks houdt je tegen om een eigen script te maken en te laten starten op de goede runlevel. Lees even in de FAQ het runlevel gedeelte Click

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 14:55 schreef tuurtnt het volgende:
Waar kan ik in Debian het opstartbestand vinden? Ik wil graag dat hij ipchains elke keer als hij opgestart wordt laad.

:7
in je home dir staat .bashrc dat is geloof ik je opstartbestand

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 15:35 schreef yeadder het volgende:

[..]

in je home dir staat .bashrc dat is geloof ik je opstartbestand
Ja EEN opstartbestand bedoelt om je persoonlijke bash instellingen ik kwijt te kunnen. Dit heeft dus NIKS te maken met het automatisch laten opstarten van een firewall script.

Verwijderd

Je maakt een firewall script en je zet deze in je rcX.d runlevel directory's (daar is tool voor om dat goed te doen, maar ik weet niet meer welke dat is), of je ze effe in je rc.local het commando om je firewall script te starten

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In het bestand '/etc/init.d/ipchains' staat bij mij dat je '/etc/default/ipchains' moet aanpassen.

Toen ik dat gedaan had werkte het prima.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Dat kun je doen, maar als je nog wel eens een service start en stopt kun je beter een scriptje schrijven dat tijdens het booten wordt gestart of via cron. Als je van voorgekauwd voedsel houdt van is defcon4 wel een leuke. zoek maar even op freshmeat.
Pagina: 1