Toon posts:

Bij cd afspelen kraakt het geluid (PC)

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Connfig:
Philips accoustic edge
Sennheiser 570 koptelefoon
CD-rom speler philips 3610/ of kenwood 72x
Windows media player/ of andere software
windows 98/2000

Bij het afspelen van een cd via de geluidskaart is er een krakend geluid te horen, bij spelletjes is dit niet het geval. Wel als je tijdens een spel een cd afspeelt.
Ik heb al meerdere malen de computer herinstalleerd.
Het ligt aan de geluidskaart of de software hiervan denk ik. wanneer ik een cd afspeel via usb speakers is er geen gekraak.
Het gaat hier dus niet over de ruis die in verschillende tests is opgemerkt. (zolang kraken niet hetzelfde is als ruis)
Enig idee wat er aan de hand is? Of iemand die dit ook heeft.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 19:18
Yep, ik weet dat het een oud topic is, maar toch:

ik heb namelijk hetzelfde probleem! ik heb dezelfde geluidskaart als de TS, een Plextor 12 speed brandertje. In Windows 2000 heb ik ook gekraak in het geluid als ik de cdroms speler gebruik. soms ook als ik in de verkenner een muziekje afspeel. met windows xp en 2003 heb ik nergens last van. wie weet de oplossing (behalve een ander OS gebruiken)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:50
* nieuwe drivers proberen?
* andere boxe/koptelefoons probere?
* plugjes van boxe en inplug van geluidskaart checken?
* kijken of er stoorzenders zijn in de buurt?
* kabeltje van cdrom naar geluidskaart checke?
* koop gewoon een goede geluidskaart, creative audigy ofzo, niet duur, nooit last:D

• Brent
jozy schreef op 24 April 2003 @ 22:44:
* nieuwe drivers proberen?
* andere boxe/koptelefoons probere?
* plugjes van boxe en inplug van geluidskaart checken?
* kijken of er stoorzenders zijn in de buurt?
* kabeltje van cdrom naar geluidskaart checke?
* koop gewoon een goede geluidskaart, creative audigy ofzo, niet duur, nooit last:D
je kunt je standaard checklist wel neerkwakken zonder te lezen, maar ik zeg net dat als ik enkel het os wissel (hardware en drivers verder exact hetzelfde) het met xp wel werkt en 2k niet.

en het is maar wat je een goede geluidskaart vind, ik ben nou niet echt weg van dat creative-spul, en bovendien is dat geen normaal antwoord op de vraag.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

DMA aangevinkt ?
Als je geen problemen heb bij een ander OS, zou het dan niet aan (de instelling van) het OS liggen ?
En dan zet wellicht XP DMA automatisch aan, terwijl je dat bij Win9x (misschien nog) moet instellen.
En dat geluid bij een spel geen problemen geeft: dat kan liggen aan de programmering van geluid bij het spel, of aan het feit dat het lezen van de spel-CD daar te kort voor duurt.

En een standaard checklist neer kwakken is juist wél handig, als niet blijkt dat dat al is geprobeerd. Bovendien kun je dat ook op een normale toon uiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Brothar op 25-04-2003 16:21 ]

eagle

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 17:55

icecoolsniper

never run from a sniper!

ff het direct sound kabeltje dat van de cdrom speler naar je geluidskaart loopt checken

[ Voor 4% gewijzigd door icecoolsniper op 25-04-2003 16:21 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Brent
niet dat ik weet. doet windows 2000 (want daar heb ik het over) dat niet net als xp automatisch?
Brothar schreef op 25 april 2003 @ 16:15:En een standaard checklist neer kwakken is juist wél handig, als niet blijkt dat dat al is geprobeerd. Bovendien kun je dat ook op een normale toon uiten.
maar als de checklist poster had gelezen, had hij kunnen zien dat het enige verschil het os was (en dan out of the box, naast geluidskaart driver nog verder niets geinstalleerd/ingesteld). ik het wel erg makkelijk, want de laatste 5 van de 6 punten kunnen het niet zijn. wat de driver betreft: bij philips is dat helaas niet zo best geregeld allemaal, maar exact hetzelfde driver package werkt prima in xp en niet in 2k, dus lijkt me dat dat geen probleem is.

het directsound kabeltje zit er imho goed in, helpt het soms als ik het eruit haal?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 17:55

icecoolsniper

never run from a sniper!

Kijk of het niet in het verkeerde gaatje zit, mijn soundcard heeft 4 van die uitgangen waar hij in kan, hij zit in de 2e van links. Kheb een sb live 5.1
Probeer anders de geluidskaart in een ander PCI slot te rammen.

[ Voor 20% gewijzigd door icecoolsniper op 25-04-2003 16:44 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-08 15:09

Redlihcs

? of !

Is het niet zo dat Windows XP digitale audio extractie gebruikt. (Ik geloof van wel, kan je ook uitvinken).

Misschien doet W2K dat niet en pikt je draadje toch ergens een storing op.

P.S. Het lijkt me dat DMA hier niks mee te maken heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Redlihcs op 25-04-2003 16:51 ]

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Verwijderd

Kijk eens over een kopieerbeveiliging op die audio cd zit, want die kan gek gaan zitten doen.

• Brent
Redlihcs schreef op 25 april 2003 @ 16:50:
Is het niet zo dat Windows XP digitale audio extractie gebruikt. (Ik geloof van wel, kan je ook uitvinken).
weet je ook waar je dat kunt uitvinken? misschien kan ik zo het probleem onder xp simuleren.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Ga even voor je kijken...

• Brent
ik heb het al gevonden geloof ik. in apparaatbeheer bij de eigenschappen van de cd-writer digitale huppeldepup uitvinken.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Zie: Device Manager -> DVD/CD-speler -> Properties -> "Enable digital CD audio..."

Ik ben benieuwd..

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

EN????????

• Brent
tot nu toe merk ik geen verschil. blijkbaar is iets anders toch het probleem. naja, ik zoek verder :)

Pagina: 1