Toon posts:

Steeds minder games voor de PC!

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Alle toffe games komen tegenwoordig blijkbaar eerst op de playstation uit waarna een belofte voor de pc er ook is maar vervolgens lang op zich laat wachten en helemaal niet komt (driver2 / gta3).

En er zijn er nog wel meer. Maar ik weet ze zo even niet!
Al die kl#te PSX en PS2 ertjes (neem het niet te persoonlijk) hebben alle stuff het eerste :'(!

De ps2 is nog es vet snel ook terwijl wij klauwen uitgeven aan al die hardware word alles voor de ps2ers lekker geoptimaliseerd aan hun hardware :'(!

Ergens wel logisch en over een jaartje of 2 ziet het er ook wel niet meer uit , maarreh.

Ik denk dat het zo gaat omdat software voor de pc voor meer dan 95% gewoon van Edonkey komt :S???????!

En dat kan ik niemand kwalijk nemen want ik doe het zelf ook 8-). Maar het bevorderd niet bepaald het aantal nieuwe games en de tijd die er in wordt gestoken.

Tzuigt gewoon!

Dit is vast al eerder langs gekomen, maar ik moest het ff kwijt........!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
LB

Koop je toch lekker een PS2, als je dat blijkbaar zo goedkoop vindt...

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan kan mezelf niet meer naar lanparties, dat was ik vergeten B-)!

Verwijderd

in vergelijking met de upgrade die Pcers voor hun PC doen, is een PS2 goedkoop jah

Verwijderd

Wat wil je nu zeggen. Je verwacht dat spelletjes-ontwikkelaars veel geld steken in een spel, wat jij vervolgens download via E-donkey.

Een beetje econoom ziet direct aankomen dat zo'n spelletjes-ontwikkelaar dat niet lang volhoudt. Enige oplossing is gewoon eerlijk spellen kopen, komt alles goed! *D

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Software voor een console schrijf je maar voor één type console.

Software voor een PC wordt meestal geschreven voor Windows 95,98,ME,NT,2000,XP AMD duron/athlon (al dan niet thunderbird/xp/mp) P1,p2,p3,p4 NVidia TNT(2), GForce, S3, etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. :)

Ontwikkelen voor een console is wat dat betreft nu eenmaal makkelijker.. als het op de ene draait. draait het in 99% ook op de andere (zelfde type) console...

En dat alleen PC gamer games downloaden.. gelul... DC/PS2 warez scene draait allang op volle toeren. Lang leve CD en DVD burners. ALLE games kunnen en worden gekopieerd.. voor ELK systeem.... zo niet nu.. dan over een maand wel..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

gta 3 komt wel voor de pc! (gelukkig)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 14:50 schreef Nosfer@tu het volgende:
in vergelijking met de upgrade die Pcers voor hun PC doen, is een PS2 goedkoop jah
idd ja voor een Gamecube een ps2 en een Xbox bij elkaar koop jij geen goeie pc!

Verwijderd

Pfff....

Een pc kan grafisch gezien veeeeelll meer aan als zo'n brakke ps2...of ligt dat nou aan mij?

Een pc is natuurlijk een investering...maar dat staat tegenover dat je met een pc natuurlijk meer kan doen(burnen, i-netten, chatten enz.)

Btw, er komen momenteel veel toffe games uit voor de Pc....dus ik zie het probleem niet zo...

Greetz,

Apocalypse

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 15:31 schreef Apocalypse666 het volgende:
Pfff....

Een pc kan grafisch gezien veeeeelll meer aan als zo'n brakke ps2...of ligt dat nou aan mij?

Een pc is natuurlijk een investering...maar dat staat tegenover dat je met een pc natuurlijk meer kan doen(burnen, i-netten, chatten enz.)

Btw, er komen momenteel veel toffe games uit voor de Pc....dus ik zie het probleem niet zo...

Greetz,

Apocalypse
Die "brakke" PS2 zet toch wel ff Grand Turismo 3 neer. Zie ik jou burnende, i-nettende, chattende pc nog niet doen >:)

Verwijderd

NOG niet , komt vast ook wel een emulator uit dat je ps2 spellen op je pc kan spelen ;)

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 15:00 schreef rtw2001 het volgende:
Wat wil je nu zeggen. Je verwacht dat spelletjes-ontwikkelaars veel geld steken in een spel, wat jij vervolgens download via E-donkey.

Een beetje econoom ziet direct aankomen dat zo'n spelletjes-ontwikkelaar dat niet lang volhoudt. Enige oplossing is gewoon eerlijk spellen kopen, komt alles goed! *D
PS2 games andere console games zijn net zo makkelijk te downloaden als PC games hoor :)

PC games worden alleen wat eerder gekraakt.

PC kan veel meer dan consoles. En is daarom niet alleen gericht op de games. Bij consoles wel en daarom lijkt het dat er meer spul voor de consoles komt dan voor de PC. Maar PC doet het veel beter. En Console games word nu ook opgeblazen omdat er weer een paar nieuwe zijn. De PC is er al een tijd en dus maken ze er niet zo'n grote heisa van. De PC games die komen en heisa over word gemaakt zijn meestal vervolgen (met uitzonderingen natuurlijk) kijk naar WC3, D2. Commandos2 (blizzard obsessed :? >:)) UT2, Quake3 enz enz.

PC games doen het wel lekker hoor :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:51
Op donderdag 08 november 2001 16:03 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Die "brakke" PS2 zet toch wel ff Grand Turismo 3 neer. Zie ik jou burnende, i-nettende, chattende pc nog niet doen >:)
Als hij uit was gekomen voor pc was hij beter geweest >:)

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Gheheh, idd, die is strak!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 15:03 schreef McFlipp het volgende:
gta 3 komt wel voor de pc! (gelukkig)
pas over 5 maanden :(! (helaas)

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 16:08 schreef arko19 het volgende:
NOG niet , komt vast ook wel een emulator uit dat je ps2 spellen op je pc kan spelen ;)
Over een jaar of 3 ja. De PSOne emu's die ik nu heb gezien halen het nog niet eens bij de stabiliteit en kwaliteit van de PSOne zelf. Dus dat kan wel even duren. Ik vind het nog steeds onzin om PC's te vergelijken met consoles trouwens, het zijn twee totaal verschillende apparaten.

Maar inderdaad veel spellen komen tegenwoordig eerst op consoles en pas (veel) later op de PC. Zie Metal Gear Solid, Final Fantasy VII, GTA3 en straks HALO. Ik vind dat geen probleem, ik heb consoles én een PC. Er komen toch wezenlijk andere spellen voor beide markten uit, en de PC is erg sterk in bepaalde spellen (RTS, FPS) en de console weer in andere (RPGs, Beat'em ups, Shoot'em ups)

En het hoge kopieergehalte zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, moet je maar meer kopen. En console spellen kun je ook downloaden ja, maar dat is toch echt niet zo makkelijk als PC spellen zoals iemand beweerde. Console moet omgebouwd worden om maar eens iets te noemen.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:42
je moet idd echt geen PC en Console gaan vergelijken.
deed ik eerst wel....nu heb ik een dreamcast en dat ding ownz. maar het is gewoon heel anders dan een pc...

ik hoop alleen dat blizzard pc games blijft maken...
maar daar twijfel ik eigenlijk niet eens aan >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

het loont simpelweg niet meer voor een ontwikkelaar om alleen games te maken voor de pc. sommige games zijn drie/ vier jaar in ontwikkeling. das een enorme investering die nooit word terugverdiend op een platform. kijk naar godgames; de maker van maz payne;spel van het jaar maar wel failliet meteen daarna. dus niet zeuren dat je wat langer op je spel moet wachten, het kan niet anders.

Verwijderd

Tsja, consoles verdienen meer en ze krijgen er vaak geld voor van de eigenaar van de console ($ony of Micro$oft)!

PC games is altijd maar afwachten wat de consument ervan vind. Zeker aangezien de toch beter ge-educateerde ( :? ) mensen PC games spelen en niet gouw tevreden zijn!

Met de warez industrie wordt de consument nog critischer!
Eerst 2 weken spel uitproberen en als het dan nog echt leuk is eens kijken of kopen een optie is! En dan heb ik het nog niet eens over de lamerz die nooit een spel kopen, ja budget misschien!

Ook kijken de makers naar de gemiddelde hardware...ps2 e.d. zijn al lang achterhaald, maar de gemiddeld hardware ligt zo rond de 500, 128 met geforce ofzo

Terwijl de 1337 allemaal een 1,5+, 256+ gf3+ hebben!

Dan nog het feit dat ze voor de PC met veel verschillende hardware te maken hebben..zonder DirectX of OpenGL zou het helemaal een zooitje geworden zijn! PC markt is vol gevaren en de meeste kiezen dan toch voor de makkelijke weg!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 19:17 schreef CommDante het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over de lamerz die nooit een spel kopen, ja budget misschien!
Ik voel me best een beetje schuldig dan :(! Moet ik wel zeggen dat niet alle spellen het waard zijn.

Ik heb tot zover ik weet legaal:

Half-Life (geen spijt van)
Deltaforce 3 (kijk ik niet zo veel meer naar)
Grand Prix 2 :D
SWAT3
En nog een paar denk ik.

Maar als ik kijk naar het aantal illegaal ben ik best wel verkeerd bezig.

Dan is het dus zeer begrijpelijk dat de producenten voor de console markt kiezen :+!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 22:03 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Ik voel me best een beetje schuldig dan :(! Moet ik wel zeggen dat niet alle spellen het waard zijn.

Ik heb tot zover ik weet legaal:

Half-Life (geen spijt van)
Deltaforce 3 (kijk ik niet zo veel meer naar)
Grand Prix 2 :D
SWAT3
En nog een paar denk ik.

Maar als ik kijk naar het aantal illegaal ben ik best wel verkeerd bezig.

Dan is het dus zeer begrijpelijk dat de producenten voor de console markt kiezen :+!
Sjah ik hoef maar naar mezelf te kijken, ik ben best zo'n idioot die véél spellen legaal koopt (volgens hen zonder moraal ben je dan een idioot) maar vergelijk maar: voor drie consoles (SNES, PSX en PS2) heb ik let wel TWEE kopiën...voor de PC heel wat meer. Originele spellen heb ik voor de consoles ook heel wat meer dan voor de PC.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 15:31 schreef Apocalypse666 het volgende:
Pfff....

Greetz,

Apocalypse
Dat argument van dat je met een PC meer kan vind ik echt poep. Totaal irrelevant. Wat heeft het feit dat je met een PC meer kan te doen met gamen?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:41

Lordy79

Vastberaden

straks komt de X-box wat in feite een PC is, dus code-technisch kunnen ze dan ook elk spel uitbrengen voor de PC dat voor de X-box geschreven is.

Of ze dat doen is ten tweede, maar ik denk het wel, zeker na een bepaalde periode, omdat ze dan relatief weinig werk hoeven te doen voor een titel die ze daarna opnieuw kunnen uitbrengen, maar dan dus voor de PC.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Yep, maar voorlopig waarschijnlijk niet omdat de spellen daar te zwaar voor kunnen zijn!

Let wel: Ghost Recon heeft een 'XBox mode=off' in z'n options.xml staan!

XBox kan nu meer polies op het scherm toveren dan een 'gemiddelde PC' (Lees: non-gf3)!

Aan de andere kant is het nog maar de vraag of Halo nog op de PC uitkomt....iig wanneer!

Ach, zu kunnen vast wel wat low-poly modellen erin douwen bij PC spellen zodat we langzaam kunnen overstappen naar een GF3 of soortgelijk! Verschil bij een PC is dat er VEEL meer geheugen in kan dan een console en dus alles groter kan doen (textures, modellen e.d.)!

Ach, 'Time wil tell....sooner or later time will tell!'

• Lordy79
  • Laatst online: 07:41

Lordy79

Vastberaden

ik denk dat een Athlon XP 1500+ & gef3 Ti500 & 512MB ram een X-box wel overtreft in performance hoor...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Doom III
Quake IV
Tom Clancy's Ghost Recon
Max Payne
Unreal II
Return to Castle Wolfenstein
Red Faction
Rogue Spear: Black Thorn
Soldier Of Fortune II
Commanche 4
Moto Racer 3
Command &Conquer Renegade
Age Of Mythology
Aquanox
Elite Forces
etc..

Er zijn er en komen er echt wel genoeg nog aan die er echt super vet uit zien, fun om te spelen zijn en gewoon flex zijn om te hebben. Die beaten het echt wel van ps2 enzo, maar het is toch personal opinion lijkt me.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 00:55 schreef Lordy79 het volgende:
ik denk dat een Athlon XP 1500+ & gef3 Ti500 & 512MB ram een X-box wel overtreft in performance hoor...
Ja en ook in prijs...
Doom III
Quake IV
Tom Clancy's Ghost Recon
Max Payne
Unreal II
Return to Castle Wolfenstein
Red Faction
Rogue Spear: Black Thorn
Soldier Of Fortune II
Commanche 4
Moto Racer 3
Command &Conquer Renegade
Age Of Mythology
Aquanox
Elite Forces
etc..

Er zijn er en komen er echt wel genoeg nog aan die er echt super vet uit zien, fun om te spelen zijn en gewoon flex zijn om te hebben. Die beaten het echt wel van ps2 enzo, maar het is toch personal opinion lijkt me.
En als je niet van FPS'en houdt kun je al 9 of 10 spellen uit je lijst weghalen. :(

Verwijderd

En wat dacht je ervan als X-ilse uitkomt, die is pas vet
http://www.crytek.de, geforce 3 bijna verplicht. Die komt wel op alle (gangbare) platforms uit.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 18:01 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Over een jaar of 3 ja. De PSOne emu's die ik nu heb gezien halen het nog niet eens bij de stabiliteit en kwaliteit van de PSOne zelf.
we zijn wat verder dan bleem inmiddels.
het ziet er zelfs BETER uit op de pc tegenwoordig.

Dat er zo weinig goeie pc spellen zijn nu hebben we te danken aan de suxbox.

Verwijderd

Ik bespeur hier toch ergens een beetje pc vs console wars :+

Kijk die voordelen wat je met een pc hebt(burnen, i-netten, chatten enz.) zijn toch allemaal meegenomen naast het gamen?

Je hebt bijv. een cheat nodig of een walktrough voor een spel, dan ga je toch ff met je pc'tje het net op?

Kijk Ut voor de ps2 maar s, daar kun je niks met modden of nieuwe bots toevoegen :)

En idd, als Gt2 voor de pc was uitgekomen, was ie nog strakker geweest :P

Greetz,

Apocalypse

• VeldKoe
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 02:13 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ja en ook in prijs...
[..]

En als je niet van FPS'en houdt kun je al 9 of 10 spellen uit je lijst weghalen. :(
inderdaad
enige reden waarom ik console (ga) kopen is omdat die type spellen mij persoonlijk veel meer aanspreken, pc is toch veel rpg/rts gedoe, geef mij maar action/arcade :9~, kheb nu een redelijke game pc maar doe er niks mee! al die repititieve fps games op pc komen me de strot uit |:(

Verwijderd

Mwah wil je het echt vergelijken :?

Ga maar eens UT op een PS2 spelen :( :( :(

Dat is gewoon om te :'(

En Q3 op een Dreacast is ook al :'(

En te primitief :? Er is hier net een hele lijst met toch niet al te primitieve games neergezet ( lees Q4 )

En wat ik ook denk is dat de console er nu misschien een beetje in de buurt komt met graphics maar dat dat ook weg is over een half jaar...

[vooruitkijkmode]
Dan hebben we een Nforce, AthlonXP 2500+, 1024 MB DDR333, ATI R300 :9~
[/vooruitkijkmode]

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 00:55 schreef Lordy79 het volgende:
Lijkt mij ook ja. En als het niet zo is zal het over een half jaartje WEL zo zijn...

• sorted.bits
  • Laatst online: 04-02 15:06
Op donderdag 08 november 2001 16:03 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Wooehooe, GT3, vind je dat een mooie titel? Mmm, leuk man zo'n 700xXXX resolutie, op je TV :) Woehoe, doe mij maar een haarscherpe monitor, waar je lekker in Ghost Recon op kan gaan zitten campen!

Consoles lijken wel allemaal sneller enzo, maar denk je nou echt dat zo'n 200MHz cpu'tje van een ps2 onze (al dan niet dual) Multiple GHz P3/P4/AMD's aankan? Dacht het toch echt niet!

daarnaast, PC is niet alleen games, mensen die alleen maar games spelen zijn misschien goedkoper uit met een console, maar mensen die daarnaast ook nog graag wat doen op internet of gewoon aan ontwikkeling (proggen/3dstudio) dat soort crap... daar is de PC gewoon het mooiste voor.

Ow.. en er zijn genoeg SUPER gafe games op PC right now. En als je dan de PS2 versie bekijkt, dan lach je al die mensen uit die voor 1000 (of nu 700) piek zo'n ding hebben gekocht :)

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 10:47 schreef XTracer het volgende:

[..]

daarnaast, PC is niet alleen games, mensen die alleen maar games spelen zijn misschien goedkoper uit met een console, maar mensen die daarnaast ook nog graag wat doen op internet of gewoon aan ontwikkeling (proggen/3dstudio) dat soort crap... daar is de PC gewoon het mooiste voor.
Precies, dat probeer ik nou de hele tijd al duidelijk te maken :P

• VeldKoe
  • Niet online
wat een gelul in de ruimte dit allemaal :r boeie of de een beter is als de ander, als je maar fun heb, en of dat op pc of op ps2 of weet ik veel waarop is dat boeit toch nie

• Creepy

Creepy

[..]

Wooehooe, GT3, vind je dat een mooie titel? Mmm, leuk man zo'n 700xXXX resolutie, op je TV :) Woehoe, doe mij maar een haarscherpe monitor, waar je lekker in Ghost Recon op kan gaan zitten campen!

Consoles lijken wel allemaal sneller enzo, maar denk je nou echt dat zo'n 200MHz cpu'tje van een ps2 onze (al dan niet dual) Multiple GHz P3/P4/AMD's aankan? Dacht het toch echt niet!
Hmm... hier hebben we weer zo iemand die alleen maar in Mhz denkt. Geen idee of die 200Mhz klopt.. maar dat zegt NIKS en dan ook helemaal NIKS over de performance van de PS2 t.o.v. een PC. Er zit een compleet andere processor in de PS2 (meerdere zelfs) dan in PC's. Dus dat gaan vergelijken is bull.

De kwaliteit van de huidige ps2 titels zegt ook niks over de kwaliteit van de ps2 titels over een jaar.. vergelijk de eerste paar titels van een PSX maar eens met 1 van de laatste titels van de PSX.

En wat nou beter is, speelt etc. Is allemaal persoonlijk. Ik persoonlijk kijk naar de speelbaarheid van een spel. Gameplay boven Graphics.. boeien dat het geen 1024x786 met 32 bits kleuren is. Als het niet lekker speelt hoeft het voor mij niet.. Dat een spel lekker speelt EN er ontzettend goed uit ziet is mooi meegenomen :)

En je kan zeggen wat je wilt... GT3 ZIET er goed uit.. de MGS2 demo ZIET er goed uit..

Nogmaals.. wat je beter vind is puur persoonlijk!

[ok.. ff ontopic weer]

Er komen nog zat games uit voor de PC gelukkig. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Dat het niet dezelfde (al dan niet coole) games van de consoles zijn is dan jammer.. Als je die wilt spelen dan toch maar een console kopen :)

En dat je voor een PC kiest omdat je dan meer kan doen dan gamen.. lees de titel van het topic nog eens door.. het gaat hier puur over games..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021

[..]

Ow.. en er zijn genoeg SUPER gafe games op PC right now. En als je dan de PS2 versie bekijkt, dan lach je al die mensen uit die voor 1000 (of nu 700) piek zo'n ding hebben gekocht :)
Ik heb een goede pc (1.2 ghz athlon, 768 mb ram, geforce2 gts, 60 gb hd, sblive etc) maar ik heb hier sinds kort ook een PS2 staan.

Waarom vraag je je af?

Omdat ik heb steeds meer het gevoel heb dat het bij de PC games steeds meer draait om de graphics en niet meer om de gameplay!

ff een vergelijking:
Red Fraction heb ik minder lang gespeeld dan: http://www.liquidcode.org/worm.html

En ik vind het gewoon gezelliger om achter de PS2 te hangen met vrienden. Geen gezeur met drivers, geen installaties. Gewoon spel erin en spelen!

Developers steken volgens mij ook meer tijd/geld in spellen voor consoles... gewoon omdat daar minder voor gekopieerd wordt.

Dus koop maar lekker een dikke athlon/geforce en ga lekker computeren.... consoles rule 8-)

Internetten/Photoshoppen/3dmaxen/chatten/textverwerken gaat nog altijd beter op de computer moet ik toegeven :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marv
Op vrijdag 09 november 2001 11:11 schreef Creepy het volgende:
En wat nou beter is, speelt etc. Is allemaal persoonlijk. Ik persoonlijk kijk naar de speelbaarheid van een spel. Gameplay boven Graphics.. boeien dat het geen 1024x786 met 32 bits kleuren is. Als het niet lekker speelt hoeft het voor mij niet.. Dat een spel lekker speelt EN er ontzettend goed uit ziet is mooi meegenomen :)

En je kan zeggen wat je wilt... GT3 ZIET er goed uit.. de MGS2 demo ZIET er goed uit..
Dat zou mijn text kunnen zijn 8-)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Steeds minder games? Kijk je wel goed om je heen? Elke dag kome nieuwe games uit.

• Marv
Op vrijdag 09 november 2001 11:16 schreef HlpDsK het volgende:
Steeds minder games? Kijk je wel goed om je heen? Elke dag kome nieuwe games uit.
Volgens mij kijkt ie alleen naar de games die wel op een console uitkomen en pas later op de PC... je moet je denk ik gewoon maar bezighouden met andere spellen (d'r zijn d'r genoeg!) en dan GTA3 maar een andere keer spelen.

Verwijderd

Btw, er komen veel meer spellen uit voor de Pc dan voor de Ps2 en verwanten :P

Verwijderd

pc blijft gewoon het best voor elk typ spel. (behalve dan vechtspelletjes zoals tekken. die moet je gezellig achter de tv doen met je vrieden.) Met alle hardware loopt de pc gewoon dik voor. Maar ja.. gezien de prijs. Als ik computer games zou maken zou ik ook eerst voor de playstation 2 gaan omdat het gewoon meer verdient. Er worden veel meer legale spellen verkocht op de playstation (omdat hij toch omgebouwd moet worden voor illegale shit).

En uuuh over edonkey? Jezus dan ben je echt zielig als je daar je illegale spelletjes vandaan moet halen. (misschien ben ik wel te verwend :7 )

Verwijderd

Consoles is over het algemeen gezellig onderuit gezakt fun hebben, zonder je eerst druk te maken over installatie of drivers.

Bijna altijd hebben consolles originele games, denk daarbij aan: Resident Evil, Wipe Out 2097, FF, etc.

De pc is goed in FPS en spellen zoals the sims, command and conquer, en ga zo maar door.

De pc is op zich wel goed voor games, maar het zal nooit ultimate gaming worden, omdat achter de pc zitten niet een gamegevoel oproept bij mij. (maar ja, that's just me)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
allereerst is de oplossing voor dit probleem al langsgekomen, koop gwoon goede spellen legaal, een beter mileu begint bij jezelf.... :P
Echte goede spellen zoals max payne koop ik dan ook...
Nu is console en pc met elkaar vergelijken hetzelfde als appels met perzikken vergelijken, en dan kom je tot de conclusie dat een perzik ook best lekker is :)
Maarruh kheb gisteren voor het eerst in een gameshop op een next gen console gespeeld (de ps2 in dit geval), gta 3 en ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was, ik kan niet wachten op de pc versie, maar wat iemand al eerder zei, je kan dan niet onderuitgezakt zitten...
maar de pc heeft multiplayer en dat kunnen consoles tot nu toe niet zeggen, en fps gaat gwoon veel beter op een pc, third person wil wel heb ik gemerkt 8-) wow wat is gta 3 tof... echt ongeloofelijk, en dat terwijl ik nog wel tactical games fanaat ben

Verwijderd

Tsja, ik denk dat het idd meer periodes zijn en dat het rustig is dan dat er echt weinig spellen uitkomen! Meeste spellen waar je naar uitkijkt duren voor eeuwig om uit te komen terwijl er allemaal onbekende spellen elke week weer in de winkel komen

offtopic:
Op vrijdag 09 november 2001 12:07 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:
Consoles is over het algemeen gezellig onderuit gezakt fun hebben, zonder je eerst druk te maken over installatie of drivers.
Nee, je druk maken waarom die CD niet spint...heb meer last gehad van PSX fouten bij vrienden dan met PC fouten oid
Bijna altijd hebben consolles originele games, denk daarbij aan: Resident Evil Alone in the Dark, Wipe Out 2097, FF, etc. Hier zijn ook vast wel wat spellen voor te vinden van de tijd toen er nog geen consoles waren

De pc is goed in FPS en spellen zoals the sims, command and conquer, en ga zo maar door.

De pc is op zich wel goed voor games, maar het zal nooit ultimate gaming worden, omdat achter de pc zitten niet een gamegevoel oproept bij mij. (maar ja, that's just me)
Waarom wordt zo'n beetje elke console dan een PC?
Toetsenboordje..muisje e.d.
OK, de TV staat meestal op een wat relaxtere plek, maar dat is gewoon wat je zelf doet...En wat betreft je vrienden? Die geef je gewoon hun eigen computer aangesloten op het netwerk en je gaat raggen! Mensen zeggen altijd dat upgraden duur is, maar ze vergeten dat je wel spullen overhoudt die je nog goed an gebruiken!

Ik heb een Celly 300 staan als router...beetje grafisch kaartje erin en je hebt een 3e computer! En dan heb ik het niet eens over de rest!
ALs je om de 2 jaar een nieuwe console koopt heb je er weinig meer aan, je kan je PSX niet aansluiten op je PS2 om met vrienden te MP-en! Ik vind het wel goed dat de PS2 achterwaarts-compatibel is zodat je niet meteen al je spellen in 'de grote hoek' hoeft te gooien!

En wat betreft 'de ontwikkeling van de PSX-spellen in de jaren':
Het was crap en het ziet er nog steeds niet uit! Hmm je hebt gelijk er is vooruitgang! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Fftjes iets heel anders! Misschien is het interessant om eens te kijken wat we kwijt zouden zijn aan een pc die de zelfde hardware heeft als de ps2. Het moet volgens mij niet al te moeilijk zijn om een ps2 na te maken (niet in uiterlijk, maar in hardware en OS)

Misschien dat het doormiddel van modden van eem mainboard mogelijk is om alles hetzelfde te maken :?

Voor de controllers gebruiken we gewoon simpele logitecht dingen.

Moeten we wel eerst de specificaties van de ps2 exact weten!

Daar ga ik ff naar opzoek!

edit:
Hier zijn de dan:

CPU 294.9 MHz
GPU 147.5 MHz
40MB RAM
Polygon Performance- 66 m/sec
Audio Channels- 48
Controller Ports- 2
DVD Movies- YES

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
ze gebruiken bij sony niet een mobotje van abit en een procje van intel, dat werkt anders, kben bang dat het je niet zal lukken om zelf wafers te produceren en dan met een ultra precieze soldeerbout an de slag :)

gwoon bleem gebruiken, mijn pc en de jouwe ook wel zow te zien, kunnen makkelijk die ps 2 spellen aan, ok zon ps2 is natuurlij ontworpen voor games, maar je gaat mij niet vertellen dat een 300 mhz proc mijn 1400 aankan...
en dan hebben we het nog niet eens over videokaart etc...

trouwens een vraagje over bleem, hoe werkt bleem nou precies? Moet je gt3 illegaal kopen en dan in je ceedeeromspeler douwen, en bleem ff installeren?
Of wordt de game bij bleem meegeleverd, dit vraag ik me al best een poosje af...
wordt gta 3 trouwens nog geemuleert? :9~

Verwijderd

OK, de TV staat meestal op een wat relaxtere plek, maar dat is gewoon wat je zelf doet...En wat betreft je vrienden? Die geef je gewoon hun eigen computer aangesloten op het netwerk en je gaat raggen!

Nou maar dat is leuk, je hebt het dan niet meer over ff lekker een spelletje spelen, maar over een complete verbouwing zoals bij een lan met hubs en kabelwir-war.

Mensen zeggen altijd dat upgraden duur is, maar ze vergeten dat je wel spullen overhoudt die je nog goed an gebruiken!
Ik heb een Celly 300 staan als router...beetje grafisch kaartje erin en je hebt een 3e computer! En dan heb ik het niet eens over de rest!
ALs je om de 2 jaar een nieuwe console koopt heb je er weinig meer aan, je kan je PSX niet aansluiten op je PS2 om met vrienden te MP-en! Ik vind het wel goed dat de PS2 achterwaarts-compatibel is zodat je niet meteen al je spellen in 'de grote hoek' hoeft te gooien!

Ja dat zal wel, een console ook maar voor 1 soort medium gemaakt, namelijk games.

Een pc heeft allemaal losse componenten, maar so what?
...De vergelijkingen die jij trekt slaan helemaal nergens op, een console is nou eenmaal iets totaal anders dan een pc.

PC = Alle multimedia mogelijkheden die je maar kunt bedenken.
Console = Puur gaming, en daarop ook compleet afgestemt. (en de games zijn 100% op de console afgestemt voor optimale gameplay en graphics)

Een PC kan ook dvd's afspelen, maar je gaat ook geen films op je monitor kijken, dat doe je op de tv met een stand-alone dvd-speler.

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 09 november 2001 13:12 schreef CommDante het volgende:
En wat betreft 'de ontwikkeling van de PSX-spellen in de jaren':
Het was crap en het ziet er nog steeds niet uit! Hmm je hebt gelijk er is vooruitgang! |:(
Pak de eerste paar PSX games eens.. pak een PC game uit DIE tijd.... vergelijk ze.. sta verbaasd dat de voodoo1 kaart toen nog niet uit was.. (3d acceleratie op een pc toen? was dat?) maar goed :)
Als je een psx nu vergelijkt met een pc.. nee.. dan zijn de graphics kut... maar de gameplay is supercool bij de meeste games..

Ik heb zelf pas 2 jaar terug een PSX gekocht.. puur voor MGS. Ga binnenkort hetzelfde doen met de PS2.. puur voor MGS2.. ik vind MGS gewoon veel lekkerder spelen met een gamepad in je handen onderuit gezakt voor de tv.. maar daar wordt wel eens anders over gedacht..

Verwijderd

Dus jij vind dat een PC niet voor spelletjes gemaakt is?
De eerste spelletjes kwamen zeker op een console uit |:(

Playstation bestond nog geeneens toen de VooDoo uit kwam...De snes was er net een paar jaar!
Duurde 4 jaar voordat die voodoo kaart eindelijk een beetje doorbrak!

Ik heb een spel uit 96 die VooDoo ondersteund en toen was die kaart er al een tijd!
Lijkt me sterk dat de PSX al 6+ jaar bestaat!

• VeldKoe
  • Niet online
bestaat heel toevallig toch al echt 6 jaar :D

owja en de eerste spelletjes kwamen inderdaad op consoles uit :) die dingen konden alleen 'afdraaien' en hadden verder geen opties, enorme diskettes of tapes moest je erin rammen

Verwijderd

Consoles vergelijken met een PC. Wat een BULLSHIT.

- Ik ga een TV toch ook niet vergelijken met een PC met TV kaart erin.

- Ik ga een radio toch ook niet vergelijken met een PC met kabel internet verbinding die alle radio stations van de wereld kan ontvangen.

- Ik ga een stand-alone DVD speler toch ook niet vergelijken met een PC met een DVD-ROM speler.

- Ik ga een kopieerapparaat toch ook niet vergelijken met een PC met een scanner en printer of de HP printer copier scanner apparaat in 1.

Dus waarom wel een console vergelijken met een PC?

Omdat je heel toevallig op beide systemen kunt gamen? Op een Nokia kun je ook gamen. Laten we het met de PC vergelijken |:(

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 09:30 schreef Apocalypse666 het volgende:
Ik bespeur hier toch ergens een beetje pc vs console wars :+

Kijk die voordelen wat je met een pc hebt(burnen, i-netten, chatten enz.) zijn toch allemaal meegenomen naast het gamen?
Alleen hebben we hier over gamen, niet over randzaken.
Je hebt bijv. een cheat nodig of een walktrough voor een spel, dan ga je toch ff met je pc'tje het net op?
Waar je ook info over consolespellen kan vinden, daarbij is cheaten lame.
Kijk Ut voor de ps2 maar s, daar kun je niks met modden of nieuwe bots toevoegen :)
Als al die posters hier nu eens leren dat er meer op aarde is dan een FPS ragspel :( Spellen als UT moet je zowiezo niet op een console spelen.
En idd, als Gt2 voor de pc was uitgekomen, was ie nog strakker geweest :P
Het is GT3, en hij was niet beter geweest. 90% van de PC's die mensen nu hebben trekken dit niet.

Verwijderd

guttegut weer een PC vs Console topic..
ik begin een patroon te herkennen:

- men zeikt over cs/UT/Q3
- men begint een pc vs console topic
- men begint een screenshot topic
- het ultrasuper nieuwe spel geeft probs
- het ultrasuper nieuwe spel is cool

dat is dit forum in een notedop...

Verwijderd

Ja, en hoezo gaat een PS2 zo snel?

Juist, omdat hij op 640x480 draait |:(

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:48 schreef iefje het volgende:
Ja, en hoezo gaat een PS2 zo snel?

Juist, omdat hij op 640x480 draait |:(
Ja en? ...wat zou dat? :?

Als je een ps2 op een monitor aansluit (en dat kan), dan kun je 'm ook op hogere resoluties laten draaien hoor met dezelfde snelheid.

Waarom accepteren sommige figuren hier nou niet dat de console gewoon relaxt gamen is met retegoede games..

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 14:56 schreef VeldKoe het volgende:
bestaat heel toevallig toch al echt 6 jaar :D

owja en de eerste spelletjes kwamen inderdaad op consoles uit :) die dingen konden alleen 'afdraaien' en hadden verder geen opties, enorme diskettes of tapes moest je erin rammen
De eerste spellen (als je het al zo kon noemen) waren gemaakt op en voor computers en niet voor consoles!

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 09 november 2001 14:52 schreef CommDante het volgende:
Dus jij vind dat een PC niet voor spelletjes gemaakt is?
De eerste spelletjes kwamen zeker op een console uit |:(

Playstation bestond nog geeneens toen de VooDoo uit kwam...
Leer eens lezen, feiten kennen en jaartallen leren. De PSX was er EERDER dan de voodoo (heb ik al eerder gezegd.. nogmaals.. LEES je wel eens voordat je post?)

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 09 november 2001 15:31 schreef Single Guy het volgende:
Consoles vergelijken met een PC. Wat een BULLSHIT.

- Ik ga een TV toch ook niet vergelijken met een PC met TV kaart erin.

- Ik ga een radio toch ook niet vergelijken met een PC met kabel internet verbinding die alle radio stations van de wereld kan ontvangen.

- Ik ga een stand-alone DVD speler toch ook niet vergelijken met een PC met een DVD-ROM speler.

- Ik ga een kopieerapparaat toch ook niet vergelijken met een PC met een scanner en printer of de HP printer copier scanner apparaat in 1.

Dus waarom wel een console vergelijken met een PC?

Omdat je heel toevallig op beide systemen kunt gamen? Op een Nokia kun je ook gamen. Laten we het met de PC vergelijken |:(
Kijk nou.. eindelijk iemand die het naar mijn idee snapt!

• sorted.bits
  • Laatst online: 04-02 15:06
Op vrijdag 09 november 2001 11:11 schreef Creepy het volgende:

[..]

Hmm... hier hebben we weer zo iemand die alleen maar in Mhz denkt. Geen idee of die 200Mhz klopt.. maar dat zegt NIKS en dan ook helemaal NIKS over de performance van de PS2 t.o.v. een PC. Er zit een compleet andere processor in de PS2 (meerdere zelfs) dan in PC's. Dus dat gaan vergelijken is bull.

De kwaliteit van de huidige ps2 titels zegt ook niks over de kwaliteit van de ps2 titels over een jaar.. vergelijk de eerste paar titels van een PSX maar eens met 1 van de laatste titels van de PSX.

Nogmaals.. wat je beter vind is puur persoonlijk!

[ok.. ff ontopic weer]

Er komen nog zat games uit voor de PC gelukkig. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Dat het niet dezelfde (al dan niet coole) games van de consoles zijn is dan jammer.. Als je die wilt spelen dan toch maar een console kopen :)

En dat je voor een PC kiest omdat je dan meer kan doen dan gamen.. lees de titel van het topic nog eens door.. het gaat hier puur over games..
Compleet andere processor of niet, je kan me absoluut niet vertellen dat een 200mhz PS2 een 2.0GHz P4 + Geforce3 er uit loopt? Wauw! En dat voor onder de 1000 piek...
Pagina: 1