Toon posts:

digidoc vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor tegenstrijdige verhalen. Hoe zit het nu met een digidoc? Kun je daarmee alleen zeggen dat je fans aangaan als het te warm wordt en weer uitgaan als het koeler is? Of past de rotatiesnelheid van de fan zich hiermee aan aan de temperatuur? Dus hoe warmer, hoe sneller en hoe kouder, hoe langzamer. Of is het inderdaad gewoon aan of uit?

Verwijderd

De digidoc geeft weer wat de verschillende snelheden zijn van de verschillende fan's als je gebruik maakt van fan's met 3 draden. Verder kan hij volgens mij niet de voltage van de verschillende fan's oplaag gooien, wel kan hij wanneer je bijvoorbeeld 2 van je 4 fan's hebt aan staan en je systeem wordt te warm zelf de andere 2 fan's aanzetten.

Lees anders ff deze review, daar staat wel meer bij.

Verwijderd

nee het is of aan of uit

Verwijderd

klopt. Ik heb zelf de digidoc 5.... Een absolute afrader dus...
In eerste instantie wel een leuk apparaat, maar je kunt er geen min/max waarden inzetten.
Dus moet hij aangaan op je vga kaart als die warmer als 50 graden wordt, dan doet hij dat, als hij alleen weer 50 graden is springt hij gelijk weer uit,....
bij 50,1 graag gaat hij weer piepen en springt weer 3 seconden aan, en is dan afgekoelt naar 50 graden...
en 3 seconden later istie weer 50.1 graad.....
Iemand een idee hoe ik hier een vertraging in kan krijgen?
dus nadat de digidoc de fan uitschakeld wil ik hem nog een paar minuten aanhouden....
of continue aan op heel laag toerental en met een of andere schakeling de digidoc hem op volle toeren laten draaien alstie echt te warm wordt?

Oops, sorry,... ik kan hier beter een nieuw topic van maken denk ik..

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik wil ook wel wat meer van dat digidocje weten.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Heren gebruik de search eens! Daar kan je een heel relaas vinden om de bovengenoemde euvels op te lossen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb de digidoc ook en ik heb nergens last van. Ik heb em zo getuned dat ie goed werkt. je moet de set-points gewoon op 3 graden van de max stressed temp afzetten. want bij 3 graden boven set-point gaat ie piepen. (althans bij mij).

heb trouwens een vrij recente digidoc 5 (6 weken oud) en ben er _zeer_ tevreden over (hangt vol met 8 fans btw).

kwestie van tunen, zo heb je ook het minst onnodig je fans aan.

manual (op cd) lezen is ook heel handig (zoals hier :Z )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Nou ja zeg, schilder me even af als een nerd...
De manual op cd heb ik wel degelijk gelezen. En daar staat dus ook precies wat jij zegt.. En wat ik ook al had gemeld...
Als je de temp 3 graden onder de volledige maximum stressed temperatuur zet wordt je zooi dus tering heet, ik houd het liever altijd wat koeler als bijna max stressed. Koeler is ook beter voor je hardware bij mijn weten... En ik geloof dat het nut van de digidoc het beheren van je temperaturen was. Dat kun je dus wel, maar zeeeer beperkt...
Ik ben nog aan het zoeken hoe je een vertraging in het uitschakelen inbouwd zodat hij een graadje of 5 onder de geprogrammeerde maximum temperatuur door koelt...

Mocht je nog wat anders willen weten over de digidoc en je wilt niet searchen of je krijgt net als ik altijd te veel hits terug, mag je me gewoon icq'n hoor, tweakers voor tweakers...

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
sorry dat ik je als nerd afschilderde, not intended though.

ik denk dat ik wat te voorbarig was, ik heb namelijk een slot-a met 2 fans op de heatsink zo houdt ik de temp wat makkelijker in bedwang (tb 800@1035, 2.05 volt @ 43 graden full stress).

enne ik icq wel ff ofzow

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1