Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Moet je geen reguliere compressie zoals MP3 gebruiken, die werkt omdat je zo delen uit het geluid weghaalt, en dat wil je niet met je data hebben 
Maar is wel een leuke gedachte. Ik heb het niet meegemaakt, maar ik ken de verhalen van radiozenders en zendpiraten die software broadcasten. Vraag me alleen af hoe dat tegenwoordig gaat met programma's van 500mb
Maar is wel een leuke gedachte. Ik heb het niet meegemaakt, maar ik ken de verhalen van radiozenders en zendpiraten die software broadcasten. Vraag me alleen af hoe dat tegenwoordig gaat met programma's van 500mb
Dan moet je voor een heel hoge kwaliteit kiezen, en dat zorgt dan weer voor grote bestanden. Laten we zeggen dat je 44000 verschillende tekentjes kan maken(naar analogie van Hz in Cd-kwaliteit), in plaats van de 256 die je nu met ASCI in 1 byte kan maken:resultaat: je kan in 1 geheugeneenheid dan 172 keer meer gegevens kwijt, maar die geheugeneenheid moet dan wel 172 keer zo groot worden.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
'k Zal het een beetje proberen uit te werken, maar het lijkt me wel een leuk id-tje
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
je modem is van 300hz tot 4000hz (spraak)
muziek gaat van 50hz tot 20000Hz
logisch dat je daar meer data in kan verwerken.
Maar dan zou je volgens mij theoretisch ook ipv te zippen, het moeten kunnen converteren naar tonen?Op donderdag 08 november 2001 16:33 schreef bolke het volgende:
je modem is van 300hz tot 4000hz (spraak)
Een ZIP file renamen naar .MP3 ???
Het maakt weinig uit wat de bedoeling is van een bestand voro de hoeveeelheid data die die inneemt.
Het maakt weinig uit wat de bedoeling is van een bestand voro de hoeveeelheid data die die inneemt.
Murphy was an optimist
Ik had hier ooit wel een programmatje voor (TrueTTY ofzoiets? Was gewoon voor Windows iig)
Werkte wel goed, ik had de lineout van de geluidskaart van de ene computer op de line-in van de andere gedaan en andersom (wel uitkijken dat je geen feedback krijgt
) Je kon dan gewoon chatten tussen die 2, en bestanden overzenden (dit laatste ging wel heeel langzaam, je kon het wel sneller zetten maar dan was de kans op transmissiefouten groter)
Het werkte zelfs met speakers en een microfoon, maar dan ging het nog langzamer en had je superveel transmissiefouten..
Het idee is grappig, maar echt efficiënt is 't niet..
Werkte wel goed, ik had de lineout van de geluidskaart van de ene computer op de line-in van de andere gedaan en andersom (wel uitkijken dat je geen feedback krijgt
Het werkte zelfs met speakers en een microfoon, maar dan ging het nog langzamer en had je superveel transmissiefouten..
Het idee is grappig, maar echt efficiënt is 't niet..
#
Ik kan me nog een tijd herinneren dat de radio 's nachts softwareprogramma's uitzond 
De volgende ochtend had je dan een tape met allemaal <skrwiek pieeep> erop, wat je vervolgens weer op je computer kon inladen (msx was het geloof ik
)
Maar als je nu gigantische programma's wil coderen naar geluid zal dat geluidsbestand enorm worden denk ik (qua lengte dus).
De volgende ochtend had je dan een tape met allemaal <skrwiek pieeep> erop, wat je vervolgens weer op je computer kon inladen (msx was het geloof ik
Maar als je nu gigantische programma's wil coderen naar geluid zal dat geluidsbestand enorm worden denk ik (qua lengte dus).
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
FF de favoriet van een leraar van mij. Bij de wdr komt een programma en daar zenden ze ook software in mee moet je ff een of ander kastje in elkaar tweaken en dan kun je die software mee op je computer zetten. Weet alleen niet precies hoe dat programma heet dacht iets van wdr computerclub ofzo.
Ja dat was volgens mij ook de MSX ja. (leuk ding trouwens!Op donderdag 08 november 2001 20:55 schreef twmc het volgende:
Ik kan me nog een tijd herinneren dat de radio 's nachts softwareprogramma's uitzond
De volgende ochtend had je dan een tape met allemaal <skrwiek pieeep> erop, wat je vervolgens weer op je computer kon inladen (msx was het geloof ik)
[/b]
Okay, maar zou dat geen winst opleveren qua de grootte van het bestand??
Of bedoel je zoiets als Scramdisk waarmee het mogelijk is om in bespeelbare WAV bestanden data te verstoppen, wat ze doen door de kwaliteit ver terug te brengen en de overige ruimte te gebruiken voor data.
netzoals dat in GIF bestanden gebeurd ?
Ik heb hem nog steeds staan hier in de kastOp donderdag 08 november 2001 22:21 schreef TRON het volgende:
[..]
Ja dat was volgens mij ook de MSX ja. (leuk ding trouwens!)
[..]
Als de het geluid omzet naar mp3 (128kb/s) dan verlies je denk ik informatie in je signaal.Okay, maar zou dat geen winst opleveren qua de grootte van het bestand??
Ook zul je het geluidsbestand dan weer af moeten spelen om het weer te decoden, maar hoe lang duurt zo'n mp3 dan wel niet bij een groot gecodeerd programma? Dan ben je tijden lang aan het decoderen.
(misschien denk ik nu helemaal in de verkeerde richting hoor, als dat zo is hoor ik het wel
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
hmmz dat werd gedaan idd.. heb nog wel bandjes die ik had opgenomen voor me msx idd. dan werd de hele avond/nacht een bepaald programma uitgezonden... en herhaald zodat je er zeker van kon zijn dat je hem iig 1 keer goed had en niet per ongeluk te laat was gana opnemen of te vroeg gestopt.. echt leuk en dan maar afwachten wat voor dingen je had..
damn . echt lange tijd terug..... kan me allen niet meer herinneren welke zender dat was die het uitzond....
damn . echt lange tijd terug..... kan me allen niet meer herinneren welke zender dat was die het uitzond....
-
Nee dit bedoel ik niet, ik bedoel dat bijvoorbeeld: "abc" 500 hz is en "def" 503 hz, zodat er via de microfoon gegevens IN komen of via de boxen UIT komen, die later worden geconverteerd naar files.Op donderdag 08 november 2001 22:38 schreef HBM het volgende:
Of bedoel je zoiets als Scramdisk waarmee het mogelijk is om in bespeelbare WAV bestanden data te verstoppen, wat ze doen door de kwaliteit ver terug te brengen en de overige ruimte te gebruiken voor data.
Dus als er een signaal zo gaat: 500hz, 503hz, dat het (lees: een) programma weet dat er "abcdef" moet komen te staan, snappie??
Ik ook!Op donderdag 08 november 2001 22:54 schreef twmc het volgende:
Ik heb hem nog steeds staan hier in de kast
Dat denk ik ook wel ja, maar als je daardoor een sterke encrypte kan ontwikkelen, dan heeft het zeker wel nut!Ook zul je het geluidsbestand dan weer af moeten spelen om het weer te decoden, maar hoe lang duurt zo'n mp3 dan wel niet bij een groot gecodeerd programma? Dan ben je tijden lang aan het decoderen.
(misschien denk ik nu helemaal in de verkeerde richting hoor, als dat zo is hoor ik het wel)
Pagina: 1