Toon posts:

Epox 8KHA+ DDR Via266A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay mensen dit is het probleem. Dit toetsenbord zit in het systeem dat ik spoedig wil gaan aanschaffen. Volgens de winkel is het een goed moederbord, volgens mijn "zwager" niet. Tests wijzen allemaal iets anders aan. Heeft er iemand ervaring mee?
Het systeem is bedoelt voor een Athlon XP 1800 met titan cooler.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 17:41

Masselink

Voor de dorst

Ik wil hem ook ! Echt een super bordje. Alle overklok opties aanwezig. De Raid versie komt er ook aan.

Of je moet kiezen voor de MSI Pro2....met USB 2.0 ondersteuning. ook een lekker bordje.....

Ik wil zelf de Epox....

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Zelf heb ik de afgelopen weken non-stop reviews gelezen over onderhand elk denkbaar 266 moederbord, een eerlijk gezegd wordt ik er ontzettend moe van.
Uit alle benchmarks komen de Epox en MSI goed uit de bus, toch blijven er mensen stug volhouden dat Asus en Abit beter zijn.
het is puur gevoelsmatig, mensen hebben goede ervaringen met een Asus, grote kans dat het volgende Mobo ook Asus wordt, snapje.
Alle 266 moederborden (Abit, Asus, Gigabyte, MSI, Epox etc.) zijn goede moederborden, alleen staat Epox NIET op de recommended list van AMD (maar da's toch vriendjespolitiek).

Probleem met Epox is wel dat je een goede moet hebben, er zijn 14,15,16 en 17 october schijnbaar een hele oplage verkeerde geproduceerd. Ff zoeken hier of bij hardwareinfo.
Verder moet je gelijk ff je mobo flashen, vandaag weer een nieuwe update uitgekomen. Maar goed dat is bij elk mobo op het moment.

Zelf koop ik op de HCC-dagen ook dit bord of anders de MSI K7T 266 Pro 2.

PS Epox schijnt een heerlijke OC bord te zijn :P !

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 14:26 schreef Pintomolly het volgende:
Zelf heb ik de afgelopen weken non-stop reviews gelezen over onderhand elk denkbaar 266 moederbord, een eerlijk gezegd wordt ik er ontzettend moe van.
Uit alle benchmarks komen de Epox en MSI goed uit de bus, toch blijven er mensen stug volhouden dat Asus en Abit beter zijn.
het is puur gevoelsmatig, mensen hebben goede ervaringen met een Asus, grote kans dat het volgende Mobo ook Asus wordt, snapje.
Alle 266 moederborden (Abit, Asus, Gigabyte, MSI, Epox etc.) zijn goede moederborden, alleen staat Epox NIET op de recommended list van AMD (maar da's toch vriendjespolitiek).

Probleem met Epox is wel dat je een goede moet hebben, er zijn 14,15,16 en 17 october schijnbaar een hele oplage verkeerde geproduceerd. Ff zoeken hier of bij hardwareinfo.
Verder moet je gelijk ff je mobo flashen, vandaag weer een nieuwe update uitgekomen. Maar goed dat is bij elk mobo op het moment.

Zelf koop ik op de HCC-dagen ook dit bord of anders de MSI K7T 266 Pro 2.

PS Epox schijnt een heerlijke OC bord te zijn :P !
Als er het volgende op je mobo staat heb je goede versie:
REV 2,0 of hoger en N+ stickertje op je bios chip.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe die OC functies is iets waar ik naar smacht. >:) want mijn p3 1ghz@1.4 vind ik ook veel leuker dan standaard

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik ga zelf morgen ook de 8KHA+ kopen...

Ik heb zelf mogen ervaren dat dit een prima bord is (vriend van me heeft 'm ook)

Is het snelste, oc-baarste (woord? :?) en een van de goedkoopste....dus waarom twijfelen? :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens een recente PC active test kwam het moederbord er niet als snelste uit en zeker niet als goedkoopste. Maar aangezien vrijwel iedereen er tevreden over is, vraag ik mij af of de test wel geheel goed was.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens een recente PC active test kwam het moederbord er niet als snelste uit en zeker niet als goedkoopste. Maar aangezien vrijwel iedereen er tevreden over is, vraag ik mij af of de test wel geheel goed was.

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Waar staat de revisie nummer op het Epox mobo?
[edit]
Ah ik heb ut al
[end-edit]

Verwijderd

Topicstarter
er is duidelijk iets verkeerd gegaan, sorrie voor die herhalende posts, dat was niet mijn intentie. :( Gehele topic vervuild :(

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Op vrijdag 09 november 2001 10:01 schreef Ganymedus het volgende:
In PC-avtive is de 8KHA getest, niet de 8KHA+!!!!

• The PyroPath
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Weet iemand of het merendeel tegenwoordig die N+ bios heeft en REV. 2.0 is? want ik wil er een op de HCC aan gaan schaffen en ik wil weten of dat makkelijk te vinden is/te zien is aan de buitenkant.

Breek je nek voorzichtig

• Mujo
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Pcies!
Abit KR7-Raid is net ieeeetjes sneller dan
de Epox 8KHA+ (vergeet ook niet die voltage-mod, tweakers!)

Ik wil gaan voor de Abit, en aangezien ik geen zin
heb om te gaan lopen solderen op mijn toekomstige moederboard
gaat het de Abit worden
(het kan zelfs ook de MSI worden :)

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf ook de epox en bevalt me prima, heb hem nu op 10*150Mhz lopen (amd xp 1500+). ?? Heb een L bios chip met rev 2,0 en heb nergens last van, behalve als ik boot op 151Mhz fsb dan is hij mega instabiel. Binnen kort unlocken die cpu en dan nog verder :) , wil dat er 2000+ komt te staan tijdens opstarten :P .

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Mijn ervaring met dit bordje: snel, stabiel, fijn bios, verder nog geen problemen mee gehad.
Prima bord :)

Verwijderd

Ik heb 'm ook binnen (N bios chip, revisie 2); loopt super.

FSB is nu 152 mhz; mijn XP 1600+/1400 loopt nu op 1600 mhz, met standaard koeling en w2k.

Zeer stabiel; binnenkort nog wat hoger proberen
Pagina: 1