[PS2] beeld iets naar links

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die met hun PS2 er last van hebben dat het beeld ongeveer een centimer te ver naar links staat? En zo ja heeft er iemand al een oplossing voor gevonden?

Ik gebruik een JVC 100Hz breedbeeld televisie en de officiele Sony scart kabel. Als ik mijn TV overigens van "volbeeld" omzet naar "panoramic" kan ik weer een halve centimer extra zien. :? Maar als ik gewoon 4:3 kies dan heb ik links en rechts van het beeld de gebruikelijke zwarte balken, maar dan ontbreekt er nog een stuk beeld.

Dit geld overigens alleen voor spellen. DVD playback is prima volbeeld. Op mijn TV heb ik geen optie gevonden om het beeld bij te stellen...ook de handleiding van de PS2 bied geen oplossing.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Verwijderd

hmmz een beetje raar, instellingen van je tv misschien??

Verwijderd

Dat komt door je scartkabel. Je hebt waarschijnlijk een nieuwe gekocht (je gebruikt denk ik iig niet je bijgeleverde)

En dan krijg je dat. Kun je niets aan doen. Bij veel spellen kun je bij de options het beeld wel naar het midden schuiven. Sla je die instellingen op dan is er niets aan de hand. Kan het niet bij het spel moet je het maar voor lief nemen. En die 2 mm is toch niet zo heel erg hinderlijk dacht ik zo :)

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Ook met de bijgeleverde composiet kabel ben ik nog een klein stukje kwijt.

Idd. die 2mm gaat mij er niet van weerhouden om te genieten van het gamen, maar er is altijd ruimte voor verbetering. *D

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Verwijderd

Net was het nog een centimeter?

Het ligt vast aan je ps2, als je die uitzet heb je er vast geen last meer van :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-01 16:15
Op donderdag 08 november 2001 17:08 schreef Romkabouter het volgende:
Net was het nog een centimeter?

Het ligt vast aan je ps2, als je die uitzet heb je er vast geen last meer van :)
Dan is zijn beeld een hele meter naar rechts geschoven :P .

Steam

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Hbe je met die JVC toevallig ook problemen in bv het menu van de PS2 ik heb iets heel vaags: m'n menu blijft ff 'hangen' die blauwe balletjes die rondraaien laten ene heel spoor achter lijkt het, errug vaag. Met spellen heb je hier niet echt last van, maar het hoort niet. (Ik speel normaal op m'n eigen tv boven, maar soms ,mag ik op breedbeeld JVC van pappie en mammie :) waar dat probleem dus komt. Ik heb alleen standaard kabel.

Voor je probleem: misshcien kun je S-Video kabel kopen? OP onze breedbeeld zit daar aansluiting voor!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 08:32

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op donderdag 08 november 2001 13:56 schreef Qwerios het volgende:
Zijn er nog meer mensen die met hun PS2 er last van hebben dat het beeld ongeveer een centimer te ver naar links staat? En zo ja heeft er iemand al een oplossing voor gevonden?
Gewoon je tv een centimeter naar links schuiven :P

Nee, ik zou eens kijken in de handleiding van die jvc, daar staat vast wel iets in over centreren.

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Ik heb de volledige handleiding van mijn televisie al door gespit, maar helaas daar geen oplossing. Naast de verschuiving van het beeld heb ik geen problemen met hangende menu's en rare wazige beelden.

Een S-VHS kabel is ook wel een leuke oplossing idd, maar dan had ik net zo goed die dure scart kabel niet hoeven kopen. Bovendien zou de kwaliteit van rgb scart beter moeten zijn.

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11-2025
ja ik weet de oplossing voor die vage strepen denk ik :D
zet je tv aan duh
druk op (OK) toets voor je menu
ga dan naar beeldmogenlijkheden
en als het goed is staat DNR aan
die moet je uit zeten en hopla je hebt geen vage streepen meer
je kan ook je kleur wat (feller) zeten onder die dnr staat
kleursysteem kies daar voor ntsc4 .43
dat met dat kleur kan alleen als je ps2 aan staat

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Dat van die DNR klopt, dat heb ik zelf ook al eens ondervonden toen ik destijds mijn DVD speler aangesloten heb. Bij mij staat de DNR altijd uit en daarom zal ik dat probleem niet hebben.

Heb je misschien ook een idee over het horizontaal bijstelen van het beeld?

Verwijderd

Het licht volgens mij wel aan je TV een kennis van mij heeft ook een JVC en die heeft ook problemen dat het beeld er niet recht inzit.
Mischien moet je eens kontact opnemen met de leverancier van de tv, of met JVC zelf.

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Maar waarom heb ik er dan alleen last van mijn mijn PS2? De rest van de zenders staan prima. Ook mijn dreamcast had dit probleem niet (die had weer een of andere rare streep door het signaal lopen, maar dat is een ander verhaal)

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
heb je al een oplossing gevonden.
Want ik heb dit ook (met standaard bijgeleverde kabel) op een nieuwe JVC

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
ik heb het op 3 TV's met de PS2. Finlux, Sony Wega en sony portable. Allemaal zit het beeld naar links EN op de breedbeeldtelevisie zit er ook een zwarte balk van een halve centimer onder EN boven (zelfs op 4:3 EN met bijgelverde scartkabel!!!). Nou jullie weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Sneak[3G] op 23-05-2003 15:11 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Het beeld klopt bij mij zelden op onze JVC 100hz breedbeeld. Maar er zit ook een knik in de rechte lijnen van onze TV aan de zijkanten...

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Kun je niet gewoon in het spel zelf het beeld centreren? Veel spellen kunnen dan.

Ja doe maar.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Sneak[3G] > mocht je problemen hebben dan kun je een eigen topic in SPV maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.