Toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Hallo,
Ik maak gebruik van het Natural Keyboard Pro toetsenbord van Microsoft maar daar heb ik een klein probleempje mee.
Als ik een aantal knoppen tegelijk indruk blijft hij hangen naar 1 kant waardoor je zegmaar rechtdoor blijft lopen.
Het is te verhelpen door het toetsenbord alleen maar op USB te zetten alleen dan volgt er een ander probleempje die ik nu aan jullie vraag om een oplossing te bedenken.
Als ik het kreng dus alleen op USB zet vind de bios bij het booten geen toetsenbord en ik kom dus niet in de bios.
Het duurt ook heel lang voordat hij het geheugen gaat testen en voordat het initialiseren van de IDE apparaten begint.
Zodra ik in Windows ME kom werd het perfect.

• coen3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Ja, is idd een heel handige uitvinding, USB Toetsenbord.
Wordt door veel BIOSsen niet ondersteund, USB interface(drivers) zitten in het OS gebakken, vanaf Win95 osr2.1 of 2.5. Veel BIOSsen kunnen wel herkennen dat er een USB poortje aanwezig is, kunnen (moeten) deze ook initialiseren, maar kijken wat voor apparaat er aan hangt, ho maar.:'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mijn KT7A kan ik in mijn BIOS een optie kiezen USB Keyboard Support: BIOS of OS
Als ik dan BIOS kies, kan ik met mijn Natural Keyboard Pro vanaf het begin van het opstarten al mijn toetsenbord gebruiken, dus ook in de BIOS komen. Misschien is dit bij jouw moederbord ook een optie?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Misschien moet jij je Bios eens up-graden.

Good goan

• Vincent17
Op donderdag 08 november 2001 14:13 schreef blackd het volgende:
Met mijn KT7A kan ik in mijn BIOS een optie kiezen USB Keyboard Support: BIOS of OS
Als ik dan BIOS kies, kan ik met mijn Natural Keyboard Pro vanaf het begin van het opstarten al mijn toetsenbord gebruiken, dus ook in de BIOS komen. Misschien is dit bij jouw moederbord ook een optie?
ik heb ook zo'n optie alleen kan ik dan alleen maar yes of no nemen dus niet bios of OS. Maar ik zal nog wel ff goed kijken in de bios waar daar moet het ergens in te stellen zijn.

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Je kunt ook in je bios instellen of de comp moet stoppen met starten als er geen keyboard aanwezig is. Je moet dit dus UITzetten en dan werkt het wel. :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
wat een slechte uitvinding is dat toch...een USB toetsenbord. Alsof je die extra bandbreedte van USB t.o.v. ps2 nodig hebt :P
En je loopt idd altijd tegen bovengenoemde ***problemen aan :(

ach...in een volgend leven lach je er om!

• blackd
  • Niet online
Als je de K7T Pro2-A van MSI hebt, en een oud bios, is het verstandig om dat te flashen.
Ver 2.0 Update date 2000-12-27
Update
Description
--Fixed USB_Keyboard_Support='enabled' ,screen sometime have garbage.
--Fixed system halt with tekram DC395U SCSI card.
--Fixed NT 4.0 CD cannot boot from Adaptec 29160 SCSI adapter.
--Set USB keyboard support item ->enable.
--Set USB mouse support item ->enable.
En een nieuwere versie heeft volgende updates:
Ver 2.6 Update date 2001-05-07
Update
Description --Patch system unstable when playing VCD.
--Support shutdown temperature function.
--Fixed detect dvd showing error.
--Fixed plug creative live card ,playing DVD system unstable
--When not plug PS2 Keyboard, fix post delay too much for Lite Ver MB

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 14:31 schreef 0siris het volgende:
wat een slechte uitvinding is dat toch...een USB toetsenbord. Alsof je die extra bandbreedte van USB t.o.v. ps2 nodig hebt :P
En je loopt idd altijd tegen bovengenoemde ***problemen aan :(
Tja het heeft natuurlijk ook voordelen, denk aan een laptop die geen ps/2 poort heeft (sommige vaio's)

• Vincent17
Ik heb niet de 133A versie, ik draai dus al versie 2.5 nu, maar dat maakt geen verschil. Ik denk dat ik maar de laatste versie erop ga zetten die pas uit is gekomen.
3.0 is dat geloof ik
Pagina: 1