Internet Sharing waarbij host ISDN-lijn heeft

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Config:
-pc 1 (w2k) met ISDN aansluiting en NIC (ip: 192.168.0.3)voor intern netwerk .Sygate geinstalleerd (4.2).
-pc 2 (w2k) met NIC voor intern netwerk (ip: 192.168.0.2)

Status tot nu toe:

Ping werkt heen en terug op intern netwerk.
Filesharing/printersharing werkt op intern netwerk.
Internetsharing werkt dus niet :(

Ik vrees dat de DNS/gatway settings fout staan, hoe zit dat ookweer (op host en client)? Mogelijk speciale instellingen in Sygate? Moet er nog iets ingesteld worden m.b.t NAT/Wins ? Daarnaast heeft ISDN aansluiting een dynamische IP.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat dynamische IP boeit niks voor de internet sharing.
Welk programmatje gebruik je (wil je gaan...) voor internetsharing?

Verwijderd

server en client bedoel je....

intersharing aanzetten op je server (standaard ik win2k; werkt perfect). je clients op dhcp (automatisch ip weetikveel, iig niet zelf je ip's invullen) zetten en klaar is kees...

je kan overigens wel zelf alles invullen op je client maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)

Verwijderd

Client's DNS en Gateway zetten op 192.168.0.3 en klaar is piet

Verwijderd

Als je wel kan pingen en niet kan internetten is het idd denk ik een DNS of Gateway instelling die niet goed staat..

Ik weet niet of Sygate ook een proxy server heeft maar anders moet je het daarmee even proberen, want om te internetten via een proxy hoef je geen gateway en DNS in te stellen....

Even voor de instellingen als je niet via een proxy wil:

Server NIC:

Alleen IP en subnetmask vaststellen...

Server PPP:

Zorg gewoon dat je uit kan bellen...

Client:

IP: Naar keuze
Mask: zelfde als server ( 255.255.255.0 denk ik )
Gateway: Server IP
DNS: Meestal je server IP, als het share progje de DNS forwareden ondersteund en anders die van je ISP invullen :)

Winroute pro 4.1 werkt iig geval en heeft ook DNS forwarding en proxy. Tevens kun je daarmee op "demand" uitbellen zodat je niet eerst hoeft uit te bellen met de server...

Suc7