Toon posts:

P4B + PIV 1,5 na een tijdje heel langzaam...HELP!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem. Sinds een tijdje heb ik een ASUS P4B + PIV 1,4Ghz. Maar na een tijdje begint de hele pc heel langzaam te worden. Lijkt wel of der een soort vertraging in komt. Ik kom er niet uit. Heb al met intel gebelt, zij zeggen probeer een bios update. In de bios zit ook een soort vertraging. Wil je naar het volgende menu dan duurt het zeker 1,5 sec voordat hij er is.

Het volgende heb ik al geprobeerd
1. Windows opnieuw geinstalleerd (maar helpt niet)
2. Geheugen vervangen
3. Bios update gedaan.

Hij wordt ook niet te warm word nu max 50C. Dus dat moet kunnen. Dacht eerst dat het daar aan lag maar niet dus.

Heeft iemand dit probleem ook? of weet je een oflossing.. please help..

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Draai je soms Windows ME?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
lijkt er toch echt op dat de proc terugschakeld in snelheid , ik zou de bios even flashen en de processorkoeler opnieuw monteren

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 14:12 schreef EXX het volgende:
Draai je soms Windows ME?
Yaps, ik draai met ME... Hoezo??
Kan het daar aan liggen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 14:16 schreef Bamibal het volgende:
lijkt er toch echt op dat de proc terugschakeld in snelheid , ik zou de bios even flashen en de processorkoeler opnieuw monteren
Ik heb heb geflashed met de nieuws update...
Zit ook al een nieuwe cooler op.. Een cooler master..

Verwijderd

max 50 graden zozo,
Ik heb ook een p4 1,5 Ghz op 1725 Mhz staan en wordt max 43 graden, en dat is dan na een tijd intensief gebruik.
Ik heb een Asus p4t moederbord met 256 mr rd-ram.
OS is win2k.
En hij wordt niet trager;)
Raar probleem
veel succes
EekDaFreak

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 14:29 schreef EekDaFreak het volgende:
max 50 graden zozo,
Ik heb ook een p4 1,5 Ghz op 1725 Mhz staan en wordt max 43 graden, en dat is dan na een tijd intensief gebruik.
Ik heb een Asus p4t moederbord met 256 mr rd-ram.
OS is win2k.
En hij wordt niet trager;)
Raar probleem
veel succes
EekDaFreak
50 graden valt toch wel mee!... maar goed. Daar kan het volgens mij ook niet aan liggen......

Tja.. tis een heel raar probleem....
Ik zoek snel een oplossing..

Verwijderd

Nee die athlons die worden zo 60 graden, en ken je een eitje op bakken ;)
Je heb niet een keer een gigantische stroomdump gehad ofzo?
dat de processor beschadigd is?
of dat je bij van monteren van bv een agp iets gesloopt heb ofzo,
EekDaFreak once again

Verwijderd

Topicstarter
mmm... daar zeg je wat..

(collega van mij die was vergeten 1 kabeltje aan te sluiten op het mobo, zijn er 3 in totaal)

Maar daar kan het toch niet aan liggen....

of wel :?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
bij mij zorgt Grokster (kazaa/morpheus client) voor soortelijke problemen. Maar hoe zit dat met dat speedstep gebeuren van intel? bij welke temperaturen gaat dat gebeuren? Windows Millennium (spelde ik het bijna fout!) ondersteunt geen CPU_HLT instructies, Windows 2000 iig wel. Probeer eens van die koelsoftware zoals Cpuidle of Rain, en kijk of die temperatuur omlaag gaat en of het dan nog zo traag is allemaal....
Heb je een bigtower of een miditower? miditowers kan ik niet echt aanraden, zeker niet als je er veel zooi in hebt (alles zit dan dicht op elkaar, dan moet je wel flink aan je airflow werken.)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 14:41 schreef 0siris het volgende:
bij mij zorgt Grokster (kazaa/morpheus client) voor soortelijke problemen. Maar hoe zit dat met dat speedstep gebeuren van intel? bij welke temperaturen gaat dat gebeuren? Windows Millennium (spelde ik het bijna fout!) ondersteunt geen CPU_HLT instructies, Windows 2000 iig wel. Probeer eens van die koelsoftware zoals Cpuidle of Rain, en kijk of die temperatuur omlaag gaat en of het dan nog zo traag is allemaal....
Heb je een bigtower of een miditower? miditowers kan ik niet echt aanraden, zeker niet als je er veel zooi in hebt (alles zit dan dicht op elkaar, dan moet je wel flink aan je airflow werken.)
Het zit in een AOPEN HQ45..
Der staat nu gewoon de standaard coolprogs van asus op..

Maar wat houd dat CPU_HLT allemaal in eigenlijk?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Op donderdag 08 november 2001 14:20 schreef Daniel-San het volgende:

[..]

Yaps, ik draai met ME... Hoezo??
Kan het daar aan liggen dan?
Ja, dat kan daar aan liggen. Win ME heeft nl. een fiks memory leak probleem waardoor het steeds langzamer gaat werken. Na een reboot is alles weer goed.

Er zijn verschillende oplossingen:

1. Een ander OS: Win 98 of Win XP.
2. Een programma dat je memory leak verhelpt zoals bv. RAMIdle. Er zijn er een hele rits, misschien dat anderen een beter programma hebben.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
me heeft groot geheugenleak, install 98se of 2k ofzow... maar t kan idd ook dat gare tem control van die p4 zijn...
Pagina: 1