[linux - RAID] welke controller?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haai

Het ziet er naar uit dat er begin volgend jaar eindelijk eens een paar sitetjes gaan draaien op mijn widexs-bakkie.
Alleen er zit maar 1 scsi disk in. Als er toch centjes mee verdiend gaan worden zou ik het wel lekker vinden als er een goede RAID kaart in kon. Geen OS-dependent gedoe, ik wil gewoon een hardware ding met RAM erop.
Het belangrijkste is dat die kaart erin kan (en extra schijf natuurlijk :)) ZONDER dat de hele meuk overnieuw geinstalleerd moet.
Dus zeg maar doos uitzetten, kaart erin, disk erin, booten, en dan in een soort scsi-bios iets van "device copy" doen, en dan klaar.
Of lul ik nou :)

• usr-local-dick
  • Niet online
Ik zit te denken aan een ICP kaart, iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 12:55 schreef usr-local-dick het volgende:
Haai

Het belangrijkste is dat die kaart erin kan (en extra schijf natuurlijk :)) ZONDER dat de hele meuk overnieuw geinstalleerd moet.
Dus zeg maar doos uitzetten, kaart erin, disk erin, booten, en dan in een soort scsi-bios iets van "device copy" doen, en dan klaar.
Of lul ik nou :)
Ik denk dat je lult :) Nee serieus dit is bij de kaarten die ik ken niet mogelijk (AMI, Dell, HP, Mylex, Adaptec) Het probleem zit hem in het feit dat de controller met de schijf moet kunnen werken, hiervoor zet ie wat info op je hd zodat hij hem herkend bij de volgende keer booten of als je hem naar een ander channel verhuist. Verder verandert ie ook nog wat aan je schijf indeling, hij maakt namelijk zelf een soort virtuele harddisk voor je os ervan met een andere block groote dan dat je nu gebruikt dus moet ie helaas worden leeggehaald.

Verwijderd

Ik ken icp niet, ik weet wel dat als je bv een AMI kaart koop, tegenwoordig LSI, je een van de betere kaarten koopt, zeer goede driver ondersteunig, zeker onder linux.

• usr-local-dick
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 14:34 schreef petalwing het volgende:
Ik ken icp niet, ik weet wel dat als je bv een AMI kaart koop, tegenwoordig LSI, je een van de betere kaarten koopt, zeer goede driver ondersteunig, zeker onder linux.
Wat kost dat :)
Want de goedkoopste ICP vortex kost namelijk al meer dan twee mille :'(
Oh ja wat ook klote is: ik heb een mooi ServerWOrks mobo met dual U160 SCSI etc maar die heb je niet meer nodig als je een RAID kaart neemt |:(

Verwijderd

probeer mylex eens. ik heb een mailserver met een mylex accelraid 160 opgezet, werkte allemaal goed. de driver is mooi opensource en stabiel.
Pagina: 1