Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
De auteur heeft het idee van een firewall niet begrepen. Een firewall beschermt NIET tegen ongewenste activiteiten over een verbinding, het beschermt alleen tegen ongewenste verbindignen.
MAW. Deze test is onzin
Localhost, sweet localhost
Pak je rust!
Mijne ook gewoon. Beetje jammer trouwens op het moment dat ze er niet doorheen komen meteen er vanuit gaan dat het *niet* aan hen ligt en de schuld van zich afschuiven.Op donderdag 08 november 2001 15:31 schreef den the man het volgende:
mijn firewall houd hem wel tegen
[afbeelding]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Hmm, uitpure nieuwschierigheid gooide ik toen mijn gewone firewall even uit, waardoor de firewall van winroute er even helemaal alleen voor staat. Het resultaat is helaas teleurstellend.Op donderdag 08 november 2001 15:56 schreef Duracell het volgende:
Hier geen probleem met Tiny Personal Firewall![]()
Ik heb me nog even ingelezen, maar inderdaad, dit is weer een stap verder wat op het gebied van netwerkbeveliging.
Even wat screenshotjes gemaakt. Als je het programma start krijg je dit:

Is je firewall veilig krijg je dit:

Is je firewall niet veilig krijg je dit:

Je kunt het programmatje hier downloaden:
http://tooleaky.zensoft.com/tooleaky.exe
Vermeld voor de grap even welke firewall je gebruikt, als je de resultaten hier post.
Ik hang hier achter een linux bak met smoothwall erop.
Whatever.
Een exe kan zomaar naar buiten verbinden. Ja, en? Daar maakt Norton Firewall een rule voor de eerste keer dattie dat probeert.
Bovendien moet die exe dan eerst naar binnen zijn gekomen. En binnen komt er helemaal niets zonder dat Norton Antivirus, Norton Firewall en ik er van af weten.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
In ieder gaval zit 't dicht.
Geen auto mooier dan de W116!
steve gibson weet dus nix van firewalls???Op donderdag 08 november 2001 12:50 schreef kvdveer het volgende:
MAW. Deze test is onzin
dat geloof ik niet....
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Of weet iemand zoiets.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
netstat -a ?Op donderdag 08 november 2001 23:33 schreef tomsworld het volgende:
kan dit programma een luist geven van alle mogelijke outbound connecties die mogelijk zijn.
Of weet iemand zoiets.
Of anders iets van Netstat Pro (Tucows)
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Hier precies hetzelfde met m'n SmoothwallOp donderdag 08 november 2001 22:48 schreef meendering het volgende:
Hmmz, hij komt er bij mij ook doorheen...
Ik hang hier achter een linux bak met smoothwall erop.
ATGuard ook geen suc6.Op donderdag 08 november 2001 23:50 schreef Narf het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde met m'n Smoothwall
Is best wel klote....
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
(kijk wel een melding, zoals het hoort)
[edit: typo (tja, een hele regel typen)]
ik hoor dat je al een week internet hebt?Op donderdag 08 november 2001 23:59 schreef Ragger het volgende:
Hebben jullie fijn allemaal een trojan dedownd?
iedereen die een poosje mee gaat op internet kent steve gibson...
Waar heb je dat gehoord? Heb je op mijn computer zitten snuffelen? Gibson? Ja hoor, die ken ik. Ik heb zo'n beetje alles van hem gelezen. Maar wie zegt dat die Bob Sundling te vertrouwen is? |:(|:(Op vrijdag 09 november 2001 00:00 schreef Mr.Nobody het volgende:
[..]
ik hoor dat je al een week internet hebt?
iedereen die een poosje mee gaat op internet kent steve gibson...
Ik heb ook effe getest: Atguard heeft gefaald...
Maar ja, connectie leggen met een website (grc.com), logisch, poort 80 outbound is open. En zo'n stringetje PersonalInfoGoesHere zit ingebakken, haalt ie niet van mijn computer. Dus eh, ik snap het nog niet helemaal, maar volgens mij is het bull.
In principe is op elke poort een outbound communication mogelijk... Meestal is een poort in de regio 1000-1600 het slachtoffer maar het kan van 0 tot 65535 lopen...Op donderdag 08 november 2001 23:42 schreef victorvo het volgende:
[..]
netstat -a ?
Of anders iets van Netstat Pro (Tucows)
Forget your fears...
...and want to know more...
Mooi! Mr.Nobody, leest u ook even?
Niets boeiends dus, want als ik IE uit m'n tiny ruleset weghaal, dan doet ie het niet meer.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ja, en dan kun je ook nie meer browsenOp vrijdag 09 november 2001 00:20 schreef Tampie2000 het volgende:
Met behulp van de portmonitor ben ik er dus achter gekomen dat dit proggie door middel van IE een externe verbinding maakt.
Niets boeiends dus, want als ik IE uit m'n tiny ruleset weghaal, dan doet ie het niet meer.
Als dit waar is is IE gewoon weer es zo lek als een zeef.
Forget your fears...
...and want to know more...
nee dude! het gaat er gewoon om dat dit proggie dus eigenlijk niets boeiends aantoont over firewalls... en idd, IE is blijkbaar zo lek als een zeef.Op vrijdag 09 november 2001 00:23 schreef Aetje het volgende:
[..]
Ja, en dan kun je ook nie meer browsenis dat een oplossing???
Als dit waar is is IE gewoon weer es zo lek als een zeef.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Het is erg belangrijk om een onderscheid te maken tussen:
- traffic filter firewalls (zie in dit kader ook 'US Government Traffic Filter Firewall Protection Profile for Low Risk Environments', waarin de security threats en objectives voor traffic filter firewalls worden opgesomd.)
- personal firewalls (wat personal firewalls moeten kunnen is niet eens vastgelegd!)
Feitelijk bieden peronal firewalls een extra vorm van beveiliging die het hoofd kan bieden aan fouten van de gebruiker. Echter, er zijn hele eenvoudige manieren om deze applicaties te bedotten (met name: gevoelige informatie naar buiten sturen):
- via IE
- document maken en via ftp.exe of ander ftp prog automatisch laten uploaden
- IE gebruiken en alle info via een HTTP POST opdracht meesturen
- middels e-mail versturen
De huidige OS's zitten gewoon niet zo in elkaar dat applicaties van elkaar gescheiden kunnen worden.