[MySQL][PhP] Overzetten tabel + grootte db

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment draai ik een MySQL database en phpBB (=PHP forum). Nu wil ik een statistieken pagina maken met daarop de grootte van de database in Kb/Mb. Hoe kan ik de grootte van de database inlezen in bytes?

2e vraagje: Binnenkort wordt mijn forum misschien verhuist naar een andere server. Hoe kan ik de complete database overzetten (Dus, waar staan die bestandjes ergens?)

Ja, ik ben MySQL newbie ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hint:

phpmyadmin
ssh / telnet

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

In iedergeval een goede smaak in muziek :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

met phpMyAdmin kun je webbased een dump maken van je database en deze ergens anders ook weer inlezen.
Je kunt het ook doen via de commmand maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen :)

oh ja, http://phpmyadmin.sourceforge.net

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
ok. tnx so far :)

Nu nog ff uitzoeken hoe ik de grootte van de database in KB op het scherm krijg.. Maar gelukkig is phpmyadmin open source O-) ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 13:07 schreef dusty het volgende:
In iedergeval een goede smaak in muziek :)
[ff reclame maken]
Registreer dan ;).
De drummer van Weird Al heeft ook z'n eigen sub-forum op me forum.. En we zijn aan het proberen om dit het officiele forum te maken :D :D
[/ff reclame maken]

Pagina: 1