minimaal systeemeisen voor FTP server

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kheb de search aal gebruikt maar vond nou niet precies wat ik zocht. Ik wou graag opheldering over de volgende punten.

-Heeft de processor (veel) invloed op de download snelheden van je FTP? Zo jah, wat is dan nodig om maximale prestatie te halen bij ADSL advance.

-Maakt hardeschijf snelheid veel uit? Lijkt me niet namelijk.

-Hoeveel RAM is er nodig voor een FTP sever die draait onder FreeSCO?

Mischien later meer vraagjes...

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 12:23 schreef Matthijsje het volgende:
Kheb de search aal gebruikt maar vond nou niet precies wat ik zocht. Ik wou graag opheldering over de volgende punten.

-Heeft de processor (veel) invloed op de download snelheden van je FTP? Zo jah, wat is dan nodig om maximale prestatie te halen bij ADSL advance.

-Maakt hardeschijf snelheid veel uit? Lijkt me niet namelijk.

-Hoeveel RAM is er nodig voor een FTP sever die draait onder FreeSCO?

Mischien later meer vraagjes...
op mijn 486/33 met 8MB draait een ftp en zeer vlotjes. op het interne netwerk haal je grote bestanden met 100 kB/s ervan af, en dat komt door de slome HD.

groeten

machiel

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Hangt er helemaal vanaf hoeveel connecties je hebt, maar ik ga er maar even vanuit dat je geen grote publieke ftp wilt opzetten ;)
Persoonlijk zou ik een ftp toch liever met een wat uitgebreidere distro installeren dan onder Freesco. Veel geheugen heeft een ftp niet nodig, ikzelf draai bijvoorbeeld op onze server RedHat 7.0 en die server is gateway met de ADSL verbinding, ftpserver, sambaserver, apacheserver en ik benader hem altijd via ssh. Dat draait allemaal perfect met slechts 32 MB geheugen. Echter, het is wel een p166. Wat voor proc. gaat het bij jouw om?

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Als jij met 50 MB/s kan downloaden,
is het wel handig als je HD dit aankan, helemaal als je scripts erbij gaat draaien die sfv en crc checks doet (en rekening houdend met meerdere mensen tegelijk die uppen en downen).

Gezien je maar 175kb/s haal, is een 7200 rpm hdtje genoeg, je upload (dus wat mensen bij je downloaden) triest, dus je CPU hoeft niet hoger te zijn dan pentium 60 ofzo :D

Voor het downloaden van files (mensen die bij je uppen). Is beetje ram wel handig om de ftp wat denkruimte te geven bij schrijven van tmp's. Maar gezien je snelheid en constante download is 32 tot 64mb meer dan voldoende, helemaal voor FreeSCO.

Ik denk dat je met een pentium (of ouwe duron) met 40gb en 64mb ram, een leuk systeempje in je netwerk hebt.

http://mrfloris.com

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Systeem heb ik nog niet maar kwil iig iets met 128 Mbram. Ik heb nu voor freeSCO gekozen omdat ik nog geen linux ervaring heb en FreeSCO schijnt makkelijk te zijn. Later (week of twee >:) ) Stap ik wel over op een ander OS...