Airflow (n00b question)

Pagina: 1
Acties:

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb een INWIN Q500 kast en daar zitten van die "leuke" spleten in de zijkant van de kast. Nu heb ik een 100mm intake en 3x80mm outtake. (werkt fijn >:))

Hoe zit het nou met die spleten ?
Is het verstandig om die open te laten of om dicht te gooien(met tape ofzo ... :?)

EN (beware)

[UberN00b Mode]
Waar staat CFM voor, ik weet dat het de airflow is maar ik wil de afkorting weten.
En is het mogelijk deze te meten ofzo ?
Want van 80mm Fans staat meestal wel op de site van de makers, maar ik heb een h00j Fan uit me badkamer ingebouwd en heb geen idee wat voor CFM deze heeft.
[/UberN00b Mode]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Je moet gewoon ff proberen met die speleten in je kast :)
Plak ze dicht en check de temp. en doe het zelfde als ze open zijn :)
Weet je het zo 8-)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• TDLofCC
Hmm ... inderdaad.
Asking the obvious ... er komt wel koude lucht uit ... da's niet echt goed, lijkt me.

Maar ik probeer het wel als ik weer thuiskom van me werk.

Maar die CFM :?

offtopic:
Ik moet echt snel aan een digicammy komen, da ken ik tenminste fotootjes maken van me kast ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CFM staat geloof ik voor Cubic Feet per Minute

I reject your reality, and substitute my own.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb dezelfde kast en bij mij zitten ze grotendeels dicht. Op een paar strategische punten heb ik ze open gelaten, omdat ik daar warmte af wil voeren.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Met 3 × 80 uit en 1 × 100 in zou ik zeggen dat er meer lucht uit gaat als in, dus zuigt ie lucht ook aan via de zijwanden. Gewoon open laten dus, anders verlies je airflow, hoewel het niet veel verschil zal maken in temperatuur denk ik.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• TDLofCC
Had ik al verteld dat het geen gewone 100mm fan is ?
Maar eentje die de warme lucht uit me badkamer moet zuigen ?

Maar ik ga het gewoon proberen ... jammer dat ik nu op me werk zit ;)

Pagina: 1