Toon posts:

60Gb partitie boot proble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn pc zitten twee hardeschijven. Een Maxtor van 10 Gb en een Maxtor van 60 Gb. Allebei hangen ze op de ATA100/RAID controller van mijn Abit BX-133 mobo.
Nou wil ik opstarten van de 60 Gb schijf. Ik wil echter 1 PARTITIE op die schijf hebben welke de gehele capaciteit bedekt. Aangezien je niet van FAT32 partities kunt booten als ze groter zijn 32 Gb heb ik besloten om er maar NTFS van te maken in de hoop dat het daar wel mee kan. Echter, ook hier wil hij niet van opstarten.
Iemand een idee hoe ik met 1 partitie toch van die schijf kan opstarten en de schijf toch als C: te houden?

Verwijderd

Ik neem aan dat de schijf wel Active is?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het probleem wat jij schetst is niet alleen bij FAT32; het is namelijk afhankelijk van de bootmanager die in de MBR wordt geschreven. Veel OSen kunnen niet booten van schijven van meer dan 1024 cylinders ...
Probeer eens met PQ bootmagic op te starten ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 14:53
Op donderdag 08 november 2001 21:09 schreef Chemist het volgende:
Het probleem wat jij schetst is niet alleen bij FAT32; het is namelijk afhankelijk van de bootmanager die in de MBR wordt geschreven. Veel OSen kunnen niet booten van schijven van meer dan 1024 cylinders ...
Probeer eens met PQ bootmagic op te starten ...
(sorry voor het late reageren)
is hier iets aan te doen, want ik heb een kleine partitie voor me windows xp terwijl ik veel ongebruikte ruimte heb op part. 2.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 14:01
ik heb hier een 60gb met ntfs, start wel gewoon op hoor.

je kan bootmagic proberen (zie boven)