Hoe 2 nics in linuxbak apart instellen??

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Dit is een hele stomme vraag, maar ik vraag me dus af, ik heb 2 3com nics in m'n slack 8 bak, en heb ze in de kernel ingebakken, zodra linux opstart, ziet ie ze alletwee, er is dus ook een eth0 en een eth1 ontstaan, in de /etc/rc.d/rc.inet1.conf heb ik de eth0 netwerk kaart ingesteld, maar er staat geen optie voor de tweede netwerkkaart, weet iemand hoe ik in die rc file een tweede nic configureer (ip etc) ?? of ergens anders dat maakt niet uit..

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dat moet je zelf doen :)

kopieer die regel en pas de info aan aan je instellingen voor je netwerkkaart :D

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Je kunt /etc/rc.d/rc.inet1 kopieren naar /etc/rc.d/rc.inet15 of zo (rc.inet2 zou ik niet doen !!) Sloop de commando's er uit die je niet nodig hebt en stel in voor eth1 wat nodig is (ipadres, netmask etc) . Pas vervolgens de /etc/rc.d/rc.M aan door in dit voorbeeld tussen de regel waarin /etc/rc.d/rc.inet1 en de regel waarin /etc/rc.d/rc.inet2 aangeroepen wordt een regel te plaatsen met /etc/rc.d/rc.inet15. Op die wijze wordt ook je script met de initialisatie van je 2e nic op het juiste tijdstip en op de juiste manier aangeroepen.

• remsie
oke, maar hoe weet ie dan dat ik het over de tweede netwerkkaart heb, en niet gewoon de eerste nog 1 keer?? moet ik niet aangeven dat het om de eth1 gaat??

Verwijderd

Doordat je in het nieuwe script van eth0 eth1 moet maken. ( nieuwe script = /etc/rc.d/rc.inet15 )

• remsie
klopt, sorry, had niet goed gekeken!!, tnkx voor de info!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Zet in een rc file (rc.local ofzo) een regel zoals:
/sbin/ifconfig eth1 netmask je.netmask.hier broadcast 255.255.255.255 het.ip.van.de.kaart

Eitje lijkt me :)
Pagina: 1