Toon posts:

Mijn GF2 gts geeft met direct 3d een diashow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce 2 GTS in m'n pctje zitten (500mhz celeron, een jetway mobo). Helaas geeft hij niet gewenste resultaten die ik hoopte. Vooral met direct 3d is de fps echt niet om aan te zien.
Voorbeeldje: diablo2 met een paar mannetjes in beeld geeft een fps van 3 tot 5 :(

Ik ben niet echt een tweaker en weet dus niet waar ik het zoeken moet. Kan het aan me mobo liggen of een instelling in de bios of is het misschien de gf2 zelf die het niet doet??

Alvast bedankt voor de reactie.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
dat ligt aan je processor. Je proc kan niet voldoende data leveren aan je Gforce. Anders gezegd je Geforce zit grotendeels virtueel uit zijn neus te baggeren

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 11:51 schreef klaasbram het volgende:
dat ligt aan je processor. Je proc kan niet voldoende data leveren aan je Gforce. Anders gezegd je Geforce zit grotendeels virtueel uit zijn neus te baggeren
van onzin gesproken...

het klink eerder alsof je ergens belangrike mobo-drivers vergeten te installeren bent.
Zelf ben ik niet echt vertrouwd met PIII platformen dus kheb geen idee welke drivers je allemaal nodig hebt, maar een driverprob is het zeker wel

een P3 500 te traag voor een GF2, grapjas

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Chipset agp drivers nakijken.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Op donderdag 08 november 2001 11:54 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

van onzin gesproken...

het klink eerder alsof je ergens belangrike mobo-drivers vergeten te installeren bent.
Zelf ben ik niet echt vertrouwd met PIII platformen dus kheb geen idee welke drivers je allemaal nodig hebt, maar een driverprob is het zeker wel

een P3 500 te traag voor een GF2, grapjas
als de search het zou doen dan zie je dat dit vaker wordt gezegd :+ . een g MX zou waarschijnlijk sneller draaien zijn systeem (dit heb ik ook een keer gelezen in de Got).
Een G2 GTS presteerd pas goed wanneer een een 800Mhz proc hebt of hoger :9

Taal fouten inbegrepen ;)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:13

Hu9o

Schokkend

Huisgenoot van mij speelt ook altijd Diablo2, en dit ging zelfs snel op z'n oude bak. 450Mhz met een TnT2.

Dus het moet met jou bak ook wel snel kunnen. Heb je wel de nieuwste detonator drivers geinstalleerd?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ben je hem niet softwarematig ipv hardwarematig aan het draaien? Als je nl niet harware accelerated speelt, krijg je inderdaad een diashow.

Heb je wat meer nfo? Gebeurt dit bv bij elk spel of alleen bij diablo? etc..

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 11:58 schreef klaasbram het volgende:

[..]

als de search het zou doen dan zie je dat dit vaker wordt gezegd :+ . een g MX zou waarschijnlijk sneller draaien zijn systeem (dit heb ik ook een keer gelezen in de Got).
Een G2 GTS presteerd pas goed wanneer een een 800Mhz proc hebt of hoger :9
dus jij wil zeggen dat van een snellere videokaart het systeem langzamer wordt, lijkt me BS. maar ja dat ben ik.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 11:51 schreef klaasbram het volgende:
yep inderdaad

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je maar 3 ~ 5 FPS p/sec haalt draaien je games blijkbaar in softwaremodus ipv hardware accellerated op je Geforce. Dus zorg dat je alle drivers goed geinstalleerd hebt en DirectX e.d.

2 klaasbram:
Zelfs met een Celeron 500 moet dat veel hoger kunnen!

Verwijderd

Iedereen weet dat de geforce 2 prestaties erg afhangen van de cpu snelheid. Maar 3-5 Frames is te weinig. Toen ik het merk moederbord van jou las werd ik even niet vrolijk eerlijk gezegd... Installeer 3dmark2001 eens. Dit programma kun je halen bij:

http://www.madonion.com/

Dit is een zwaar test programma waar je nietr al te veel frames zal halen ivm je proc snelheid, maar je zal toch echt meer dan 5 frames moeten halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 12:04 schreef Dinictus het volgende:
...

Heb je wat meer nfo? Gebeurt dit bv bij elk spel of alleen bij diablo? etc..
Counter Strike geeft met direct 3d ook een vrij lage fps, maar die speel ik op opengl (dan gem. 30, moet ook veel hoger kunnen dacht ik). Maar idd ligt niet alleen aan diablo maar heb het altijd bij direct 3d en hoe laag hij is is wel per spel verschillend. Dus maak ik ergens dan geen gebruik van de hardware acc.??

xtra info: heb detonaters 22.81 geloof ik en directx 8.0

offtopic:
Ga binnenkort wel een nieuwe mobo en proc kopen (als die abit nou eens uitkwam met de kt266a chipset) maar goed nu schiet ik er nog niks mee op met die pc van me.

Verwijderd

als de search het zou doen dan zie je dat dit vaker wordt gezegd . een g MX zou waarschijnlijk sneller draaien zijn systeem (dit heb ik ook een keer gelezen in de Got).
Een G2 GTS presteerd pas goed wanneer een een 800Mhz proc hebt of hoger
Sorry maar dit is echt onzin |:(

500 Mhz is meer dan genoeg, en een GF2MX is nooit sneller dan een GTS

Gewoon mobo drivers en nieuwste detonators installeren. En nou kan dat in D2 niet, waar het wel kan gewoon opengl gebruiken, is meestal sneller

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
Gewoon de video-setup van Diablo effe draaien.
Zal wel op software staan.

Dan mag je nog de laatste drivers staan hebben, ben je geen zak mee als hij niet op hardware staat! :)

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 12:28 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

[..]

Sorry maar dit is echt onzin |:(

500 Mhz is meer dan genoeg, en een GF2MX is nooit sneller dan een GTS

Gewoon mobo drivers en nieuwste detonators installeren. En nou kan dat in D2 niet, waar het wel kan gewoon opengl gebruiken, is meestal sneller
Precies, toen ik op m'n 500 m'n gf2mx verving door een gf2 gts ging ik qua snelheid een FLINKE stap omhoog. Eerst iets van 800 3dmarks nu 1500nogwat :) En spellen lopen nu ook VEEL beter.. dus je hebt helemaal gelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 13:24 schreef Fire69 het volgende:
Gewoon de video-setup van Diablo effe draaien.
Zal wel op software staan.

Dan mag je nog de laatste drivers staan hebben, ben je geen zak mee als hij niet op hardware staat! :)
Staat op hardware. Het ligt dan ook niet alleen aan diablo, zie eerdere post's.
Pagina: 1