Toon posts:

Internet doet het niet meer! zomaar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb chello in r'dam, alleen toen ik gisteren de comp aandeed had ik geen internet verbinding meer, ik heb thuis 2 pc's via een hub aangesloten op internet alleen eentje deed het wel en die van mij niet meer.

Ik heb helemaal geen instellingen gewijzigd, de internet deed het zonder enige reden niet meer. Dus ik zoeken in instellingen enz. alles was precies hetzelfde als op de andere comp thuis. Op een gegeven moment raakte ik een beetje gefrustreerd en heb toen Win98SE opnieuw geinstalleerd, nog steeds niks. (had alle instructies gevolgd in chello handleiding) Toen hele pc geback-uped en format C: uitgevoerd.
Weer WIn98SE gheinstallerd alleen NU NOG STEEDS geen internet!!!!
ik word een beetje gek hierzo en chello hulplijn in steeds bezet dus vraag ik het effe aan jullie.

Wat is er mis met mijn pc?
Help!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmm, die opstelling, heeft die een centrale internet server, of is het als :
/pc1
internet------hub--
\pc2

?

Verwijderd

Helaas....te weinig info !!!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 11:19 schreef Ikhaatchello het volgende:

ik word een beetje gek hierzo en chello hulplijn in steeds bezet dus vraag ik het effe aan jullie.

Wat is er mis met mijn pc?
Help!
goed dat je chello niet te pakken hebt gekregen... je mag namelijk alleen een standalone pc aansluiten!!!!

de onderstaande situatie gaat iig niet werken:

internet
|
hub--pc2
|
pc1

dit moet! de situatie zijn: internet--pc1--hub--pc2
nu alleen nog een routing programma op pc1!!!!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 11:32 schreef betweter het volgende:

[..]

nu alleen nog een routing programma op pc1!!!!
Routers: kun je Linux voor gebruiken...
Je kunt ook een proxy-server gebruiken.. kan handig zijn... kan die automatisch je mail ophalen en versturen... -> betekent: amper wachttijden qua meel... ook al zijn het meeltjes van 10 MB per stuk... :-)

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen,

De verbinding hierzo is idd zo:

kabel modem --> Hub ---> pc 1 en 2

alleen hoe komt het dat ie eigenlijk altijd gedaan heeft en nu niet meer?

Vroeger hadden we ook internet geshared via de UTP crosslink methode, 2 nic's in pc 1 en 1 nic in pc 2 en hoppa. Allebij internet.

Alleen was dat best traag, ik weenie wat de probleem was, maar als we met z'n tweeën op internet zouden gamen dan ging de ping vreselijk omhoog.

Toen hadden we het effe geprobeert op de manier hoe het nu allemaal is en het werkte nog ook. en de ping was gewoon normaal.

Ik weet niet echt veel van deze soort dingen en linux maar ik wil het wel graag opgelost hebben, als er enige info ontbreekt zeg het effe en dan post ik het wel.

En zou het nu nog mogelijk zijn om internet te sharen via de crosslink actie?

thnx

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk heb jij zo'n geval van:
Kabelmodem kan eerst wel meerdere ipadressen in zijn geheugen hebben staan, en nu niet meer :)
kijk even op:
[topic=314468/1/25]
Pagina: 1