Toon posts:

plextor leest alleen nog maar cd-r's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic al zegt. Ik heb een plextor cd-rom speler en die leest allen nog maar cd-r's en dus geen orginele cd's muziek of data maakt niet. Ik heb de lens gereinigd en dit hielp ook niet.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen is of misschien zelf ook een meegemaakt?

PX-32CSI
scsi controller: diamond fireport 40
onder windows 98

oja als de cd stopt met spinnen gaat het lampje 5 keer knipperen. Bij een orginele cd dus.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik weet niet of het het probleem kan verhelpen, maar ik zou zzeggen, gooi er eens een firmware update overheen, dit kan zo nu en dan toch wel uitkomst bieden.

Hmm, kan zo 1..2..3 niet een linkje bezrogen waar de firmware staat, echter, mocht ie defect zijn, dan kun je hier misschien nog wat mee: Deze link naar de plex site ivm eventuele RMA en dergelijke

Verwijderd

Topicstarter
tnx
maar voor deze cd-romspeler hebben ze geen fimware update op hun site staan. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij kapot is aangezien hij wel cd-r's leest. Het lijkt mij gewoon iets simpels.
Als laatste optie kan ik inderdaad nog via plextor's rma doen.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
En voor de rest, de standaard dingen maar afgaan:
- Kabels goed vast?
- Goed geterminated?
- Parity goed?
- Geen dubbele ID's ?
- instellingen van SCSI controller goed?

Misschien niet allemaal even logisch, maar tis ook maar een standaard rijtje om even af te gaan..

Verwijderd

Topicstarter
- Kabels goed vast?
yep
- Goed geterminated?
ja
- Parity goed?
Is on dus klopt ook
- Geen dubbele ID's ?
heb hem er nu alleen aanhangen dus kan niet
- instellingen van SCSI controller goed?
zou niet weten wat er verkeerd ingesteld zou kunnen staan heb alles gecontrollerd
Misschien niet allemaal even logisch, maar tis ook maar een standaard rijtje om even af te gaan..
Ik heb te vaak gekke dingen met een comp meegemaakt dat ik ook graag alle onlogische dingen controleer

Ik heb trouwens ook een scsi cd-writer hier en die leest wel ongingele cd's. Volgens mij had die dezelfde instellingen als de speler.
De cd-speler heeft het in het verleden altijd perfect gedaan.