Toon posts:

Remote control

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mischien hoe ik mijn computer die thuis staat remote kan overnemen vanaf mijn werk of ergens anders vandaan? Ik heb thuis een servertje met een een kableverbinding en daar achter een netwerkje waar ook de computer instaat die ik wil overnemen. Het probleem is eigenlijk dat ik hier van buitenaf niet bij kan omdat deze geen ip nummer heeft die je vanaf internet kan benaderen. Zijn er mogelijkheden waardoor dit toch lukt?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ik ben bang dat je allen de PC die op de kabelverbinding aangesloten zit kun overnemen en vervolgens op die PC weer een remote sessie met de PC in het netwerk moet starten.

Anders weet ik het niet.

Zoek eens op: rtVNC terminalserver pcanywhere

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

VNC installeren op beide PC's (op je werk en die je wilt gaan benaderen van buitenaf).

Daarna op de de server de poort forwarden naar het ip adress en de poort van VNC op de te benaderen compu.

Je vult dus als IP adress het adres in van je server (en poort waarmee je forward naar het intern netwerk IP adress en poort waarop VNC luistert) als je met VNC gaat connecten.

Zie google.com het vinden van VNC

Succes!

edit:
typos

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf bedankt als vast voor deze posts, ik heb nog 2 vraagjes.. Kan dit ook met PcAnywhere? Aangezien ik weet hoe dit werkt, en vraag 2 hoe kan ik mijn poorten op de server forwarden?

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 10:54 schreef Simonbuikje het volgende:
Gaaf bedankt als vast voor deze posts, ik heb nog 2 vraagjes.. Kan dit ook met PcAnywhere? Aangezien ik weet hoe dit werkt, en vraag 2 hoe kan ik mijn poorten op de server forwarden?
Of het met PCAnywhere kan weet ik niet, maar de laatste versie kon iig echt veel. Misschien dit ook wel.

Hoe je moet port forwarden hangt ook van je besturingssysteem af wat je draait. Maar das een algemener verhaal, en zou dus ook opzoekbaar moeten zijn hier op GoT denk ik...

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
[topic=184484/1/200]

Hier staat wel wat over portmappen.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik doe het met Remote Administrator, heel fijn proggie waarmee je zeer simpel pc's kan overnemen, en dan ook via die pc een pc achter het netwerk kan overnemen, kun je gewoon downloaden hier :)

Tis alleen shareware maar daar weten wij wel wat op heh ;)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Of je doet moeilijk en je neemt je servertje over met pcanywhere of winvnc, vervolgens gebruik je met je servertje weer winvnc of pcanywhere om je andere pc over te nemen.

port mapping is wel beter

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Poort Forwarding aanzetten?

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Ik zelf heb RemotelyAnywhere gebruikt.. Dan hoef je op de client niets te installeren. Alles kan gewoon via je browser. Je krijgt je scherm dan in Java.

Er zitten nog meer leuke dingen bij, waarbij je niet eens die remote desktop nodig hebt. Je kunt remote een command prompt krijgen, er zit een filemanager in, en nog meer van dat soort dingen..

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

voor welk tooltje dan ook...

op je server portforwarding aanzetten (met de logs van je servertje kan je er achterkomen welke poort, of in de beschrijving van het tooltje).

als je met het tooltje zelf een poort kan instellen kun je dit het beste doen (en niet de default port gebruiken).

de meeste tooltjes zijn wel ok, maar over vnc ben ik echt niet te spreken... die heeft er al meerdere keren voor gezorgd dat productieservers over hun nek gaan!!!
het grote voordeel van vnc is echter wel dat het gratis is (helaas staat het om die reden dus op de servers; liever gebruik ik timbuktu)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je kunt het beste WinVNC of Remote Administrator gebruiken. Je moet dan wel ff port Forwarding instellen op je servertje! anders gaat het niet goed.
Pagina: 1