Omdat er hier veel over LED's gepraat en geschreven wordt stel ik mijn vraag maar in dit topic. Als het de verkeerde plaats is, move het dan maar naar de juiste thread. Afijn hier komt ie:
Ik ben voor mijn afstuderen bezig met LED lampen. Die bevatten 40
blauwe LED's per stuk. (Geloof me, die zijn niet grappig om aan te schaffen met bijna 700 hollandse florijnen per stuk
). De spec's van 1 LED zijn:
470 nm
Vf: 3.6V @ 20mA
3000 mcd @ 20mA
Viewing angle: 15 degrees
Nu is mijn vraag alsvolgt. Wat is de totale hoeveelheid in cd (mcd mag ook). De LED's zijn allemaal in de zelfde richting geplaatst en de lamp vertoont dus ook een bundel licht met een hoek van 15 graden. Mag ik nu gewoon stellen dat de totale licht opbrengst 40 * 3000 = 120 000 mcd? Of moet ik eerst omrekenen naar Lumens en dan de hoeveelheid van 40 stuks uitrekenen?
Iemand een idee? en zo ja, waar kan ik de referentie vinden van je oplossing? Das nogal belangrijk dat ik die erbij heb.
Ik ben voor mijn afstuderen bezig met LED lampen. Die bevatten 40
470 nm
Vf: 3.6V @ 20mA
3000 mcd @ 20mA
Viewing angle: 15 degrees
Nu is mijn vraag alsvolgt. Wat is de totale hoeveelheid in cd (mcd mag ook). De LED's zijn allemaal in de zelfde richting geplaatst en de lamp vertoont dus ook een bundel licht met een hoek van 15 graden. Mag ik nu gewoon stellen dat de totale licht opbrengst 40 * 3000 = 120 000 mcd? Of moet ik eerst omrekenen naar Lumens en dan de hoeveelheid van 40 stuks uitrekenen?
Iemand een idee? en zo ja, waar kan ik de referentie vinden van je oplossing? Das nogal belangrijk dat ik die erbij heb.
I think, therefor I am.....I think.