[MS/Novell]

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Goede morgen allemaal,

Ik ontwikkel internet applicaties op basis van MS technologie.
Oftewel:
- Enkele DLL voor wachtwoord encryptie, uploaden files en zenden email.
- XML
- ASP

en dan HTML en Javascript om alles in de browser te kunnen bekijken.
Dat draait op de server allemaal op IIS en MS-SQL 8.0

Nu wil een klant van ons dat pakket kopen, alleen draait die NOVELL (versie weet ik niet).

Weet 1 van jullie of het mogelijk is om de applicatie op NOVELL te laten draaien??
Mocht je meer willen weten over de technieken waar de applicatie op draait, laat dat dan even weten aub.

Alvast bedankt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
IIS en MS-SQL 8.0 krijg je volgens nooit aan de gang onder een Novell server.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Het is niet de bedoeling dat ik die applicaties aan de praat krijg onder Novell, maar dat de applicatie die ik zelf schrijf op de Webserver en database van Novell gaat draaien.
Waarschijnlijk Apache en MySQL???
Kan dat kloppen? :?

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Neo_2000
Ik weet eigenlijk niet of Apache wel draait onder Novell.
Volgens mij heeft Novell een eigen webserver.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Apache draait onder NetWare, maar dan moet je wel versie 6 hebben. Onder versie 5 draait de FastTrack van Novonyx, een gezamenlijke onderneming van Netscape en Novell.

Oracle 8 kan in principe ook op NetWare draaien.

Kijk anders gewoon eens op de website van Novell voor meer info. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• TimmeStein
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

De meest logische stappen van het automatiseren:
1. welke apps ga/moet ik draaien;
2. welk OS heb ik daarvoor nodig;
3. welke hardware heb ik dan nodig.

Een andere volgorde werkt niet.

In dit geval zou dat dus betekenen: gewoon ff Windows machientje erbij knallen en niet een heleboel man-uren erin gaan steken want dat valt waarschijnlijk toch duurder uit voor die klant :)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Neo_2000
Op donderdag 08 november 2001 11:41 schreef TimmeStein het volgende:
De meest logische stappen van het automatiseren:
1. welke apps ga/moet ik draaien;
2. welk OS heb ik daarvoor nodig;
3. welke hardware heb ik dan nodig.

Een andere volgorde werkt niet.

In dit geval zou dat dus betekenen: gewoon ff Windows machientje erbij knallen en niet een heleboel man-uren erin gaan steken want dat valt waarschijnlijk toch duurder uit voor die klant :)
Ja, dat hebben wij hier ook op stage, een novell fileserver en oracle database server onder Windows NT.

Verwijderd

Apache draait onder NetWare, maar dan moet je wel versie 6 hebben. Onder versie 5 draait de FastTrack van Novonyx, een gezamenlijke onderneming van Netscape en Novell.
Apache draait prima onder Netware 5/5.1, bij Netware 6 wordt het std. meegeleverd, maar niets weerhoud je om bij www.apache.org de Netware versie te downloaden.

Oracle, Sybase en SQL2000 van Pervasive zijn de bekendste databases die draaien op Netware. De Netware Enterprise Server ( de std Novonyx webserver van Netware 5/5.1 ) heeft ASP mogelijkheden waar je eventueel wat mee kan doen. Wachten is het nog op de PHP port voor Apache/Netware, hier zijn een aantal developpers van Novell aan bezig maar is enigzinds vertraagd door de ontwikkeling van Netware 6, met een beetje geluk kunnen we deze port in maart/april 2002 tegemoet zien.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 12:32 schreef Rosink het volgende:
De Netware Enterprise Server ( de std Novonyx webserver van Netware 5/5.1 ) heeft ASP mogelijkheden waar je eventueel wat mee kan doen.
Maar ook dat is onder Apache aan de praat te krijgen, net als Perl en Javascript. (en JSP/servlets, maar dat is een heel ander verhaal)
Wachten is het nog op de PHP port voor Apache/Netware, hier zijn een aantal developpers van Novell aan bezig maar is enigzinds vertraagd door de ontwikkeling van Netware 6, met een beetje geluk kunnen we deze port in maart/april 2002 tegemoet zien.
En hopelijk is PostgreSQL/NW tegen die tijd ook stable. :)

Verwijderd

Maar ook dat is onder Apache aan de praat te krijgen, net als Perl en Javascript. (en JSP/servlets, maar dat is een heel ander verhaal)
Tomcat rox ;-), btw Onno, GW6 SupportPack 1 al geinstalled ??? Als het goed is is de attachment upload code voor webaccess veranderd ivm de Tomcat bug, nu zou webaccess _volledig_ moeten werken onder Apache voor NW ( Ik hoop vanavond te kunnen patchen )...
En hopelijk is PostgreSQL/NW tegen die tijd ook stable.
Hmm, leuk om te horen, wist niet eens dat ze bezig waren met die port :o.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 15:52 schreef Rosink het volgende:
Tomcat rox ;-), btw Onno, GW6 SupportPack 1 al geinstalled ???
Nope. Ik gebruik alleen NIMS voor mail. :)

Maar ik ga GW6 waarschijnlijk binnenkort wel op een testservertje installeren, dus 't zou mooi zijn als het dan met Tomcat werkt. :)
Hmm, leuk om te horen, wist niet eens dat ze bezig waren met die port :o.
Je kunt hier een alpha versie vinden van pgsql 7.1.2 en 7.1.3 voor NW5/6. * Onno kan haast niet wachten tot ie stable is..
Pagina: 1