Toon posts:

Domein???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een hele tijd bezig met het opzetten van een netwerk hier tussen twee computers met een UTP kabel. Bij het inloggen wordt er ook steeds gevraagd om een DOMEIN....dat heb ik niet en ik heb het bij de Netwerkeigenschappen ook uitgezet. Hij zou dus niet moeten aanmelden op een NT server, hij vraagt echter wel steeds om een domein.
Ik wil dit netwerk draaiend achterlaten, maar hoe???
De twee computers hebben een vast en uniek IP en zitten in dezelfde werkgroep. Andere netwerkkaarten en kabels heb ik al geprobeerd, en nog steeds werkt het niet.....

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Zitten ze in dezelfde werkgroep, of heb je bij een pc domain ingevuld bij Network Neighborhood.

Anders alles wat met het netwerk te maken heeft weggooien en opnieuw alles configureren. Dat wil wel 'ns helpen.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Inderdaad, TCP/IP can be a bitch, vooral in Win98 ofzo..

Alles weggooien, opnieuw TCP/IP installeren, geen vinkje bij "Aanmelden op NT domein", werkgroep invullen en klaar is Kees.. Als het goed is.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten in dezelfde werkgroep. Alles weggooien en opnieuw installeren heb ik ook al geprobeerd, dat werkte niet...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welke windows versie gebruik je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op de ene computer Windows ME (dit is tevens de computer die steeds om het domein vraagt) en op de andere computer Windows 98 SE.

Verwijderd

Hmmzzz...

Win98 wil soms graag (om onbekende reden) het protocol NetBEUI zien...
Vraag me niet waarom, maar zo heb ik al een aantal van dit soort probleempjes opgelost..... :?

• Vavoom
  • Laatst online: 16-12-2024
Wat Ztepjuh schrijft klop wel jah, probeer Netbeui eens.

Verwijderd

Je kunt het Domein in Win9x in Network neighborhood op 3 plaatsen invullen: 1e tabblad in de Properties van Microsoft Networking, 2e tabblad bij workgroup, en op het 3e tabblad als je Access-control security aanzet. (ff uit mijn hoofd, het kan een millimeter schelen.) Als je die allemaal weghaalt moet de vraag uitblijven. Je kan ook in het 1ste tabbald in plaats van Microsoft Networking logon Microsoft Family logon aanzetten, maar daarmee kun je netwerkfunctionaliteit kwijtraken volgens mij. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd. Het werkt helaas niet....alvast bedankt voor al jullie reacties!!!!!

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
T probleem zit hem niet in TCP/IP...dat werkt goed...(je kunt pingen enzo neem ik aan)
het probleem is dat je Microsoft Client effe een probleem geeft....gooi die er eens uit......Je client is degene die je inlogprocedure bepaalt. Daar moet je t domein uitschakelen....Misschien dat er rotte files van in zitten...effe opnieuw installen vanaf de cd (in t register desnoods even je pad-verwijzing naar je cabs die op een hdd staan verwijderen)

9 van de 10 keer is t de client die t probleem geeft

iRacing Profiel

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41
vraagje, heb je wel een crosslink kabel of een hubje ?

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• kroegtijger
Op donderdag 08 november 2001 17:04 schreef Creep het volgende:
vraagje, heb je wel een crosslink kabel of een hubje ?
Maakt helemaal niets uit......een hub maakt alleen zelf die cross.....verder doet ie er niets mee.........Dat is dus niet van belang

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik de andere computer (en andersom ook niet) kan pingen.....NIKS doet het dus.

• kroegtijger
Flikker dan alles uit je netwerkgebeuren (adapter, tcp/ip en client....) download de drivers voor je OS (dus de juiste....niet voor een vergelijkbaar os) en probeer t nog eens.....t zou kunnen dat XP je kaartjes niet ondersteund

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ook alles er uit gooien en opnieuw installeren heb ik al geprobeerd. Ik gebruik trouwens geen XP maar ME en 98 SE.

• kroegtijger
hmmmm....effe in de war geweest met een andere topic..maja..... je hebt dus alles er al een keertje uit gehaalt, en weer erin gezet....je draait 98 en me......erm........ff denken.......

Installeer windows eens opnieuw over je bestaande versie heen...Hij zal dan je beschadigde bestanden herstellen, en je geinstalleerde software laten staan *D

misschien dat dat helpt

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Kroegtijger,

Hier zat ik ook al aan te denken. Misschien dat ik de computer wel volledig formatteer, een schone installatie op z'n tijd is helemaal geen slecht idee :)

Bedankt voor je reactie!
Pagina: 1