Toon posts:

Intel Xeon 2,0GHz ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een webserver in elkaar te zetten die erg veel grafische data zou moeten verwerken.

het gaat om een route applicatie server.

nu had ik het volgende in gedachten

->Intel Xeon 2,0GHz ( 1600 gulden )
->Harddisk IBM Ultrastar 36Z15 36,7GB (15.000rpm) 2stuks in een raid opstelling
->Geheugen 2048 MB SDRAM Registered (Corsair)
->3c0m 905

Maar nu moet daar nog een moederplankje bij, en e.v.t is er een betere ( niet duurder dan 1600 gulden ) processor...

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ehm ,een Xeon PIV in sngle configuratie, het zou misschien best wel kunnen, echter ik denk dat je jezelf dan behoorlijk in de vingers snijdt vanwege de prijs, dan zou je beter een "normale" PIV kunnen nemen, of, voor de prijs van die Xeon : Dual AMD..(Heb je nog meer rekenkracht voor ~dezelfde prijs) :)
En Dual Xeon: Mobo kost 2000+ voor zover ik weet....

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

een DUAL AMD in een webserver voel je wel lekker die computer moet veel aan kunnen niet te warm.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Het was laatst in het nieuws dat de release van de 2GHz Xenon was tegengehouden door de grote OEMS, dit omdat een dual pIII 1200/512 veel sneller zou zijn..

Dit is ook wat ik je aanraad, gewoon het beste voor hosting, hoge prestatie, weinig warmte, wel duur.

Dual athlon kan natuurlijk ook (dual MP 1533MHz) op een stabiel AMD moederbord.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Ik zie net dat je een Xenon met sdram wilt?? Volgens mij kan dat niet eens.

En waarom zou je? dan zit je op de performance van een normale P4 1800MHz met RD ram.

Verwijderd

lol typen is lastig zo sochtends vroeg

als je voor dual gaat kun je ook denken aan ee dual P3-s 1266 (tualatin) of idd een dual xeon, als je niet voor dual gaat ga dan dus ook niet voor een xeon

amd moet ook stabiel zijn met 2 MP's erin, en die worden ook minder warm dan de originele TB's.

voor mobo's P$/P3-s WWW.supermicro.com

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Op donderdag 08 november 2001 11:09 schreef cool0 het volgende:
een DUAL AMD in een webserver voel je wel lekker die computer moet veel aan kunnen niet te warm.
Wat denk je dat er allemaal in het server park van T.net hangt?
Ook een dual amd is van de partij daaro....
En die hitte grap is niet meer van toepassing..
Gebruik er zelf ook 1 en beide proc's worden op full load slechts 51 graden, dus dat valt allemaal nog wel mee, en dan zitten er nog geen eens de zwaarste koelers op...

edit:

en hij draait uitermate stabiel

Verwijderd

Intel Xeon's blijven DE processors voor zware applicaties maar wat je wel af moet vragen of een dual P3/Athlon niet beter en vooral niet goedkoper is. Met het bespaarde geld zou je wel een mooi raid 5 arraytje kunnen bouwen

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1