nogmaals gigabyte bx 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ola,

ik heb hier een bx 2000 met een pentium 3 550 (slot 1),
nu kan ik dus vrij goedkoop een p3 1000 mhz (slot 1) krijgen maar mijn vraag is nu of dit wel op het mobo kan??
Mijn bios zal wel gefashed moetn worden maar ik kan op de gigabyte site niks vinden over een eventuele patch voor de bx2000 zodat deze 1000 mhz aankan

weten jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

even geduld a.u.b. ;)

De Gigabyte BX2000 is een op de 440BX chipset gebaseerd board. De maximale FSB (binnen de specs, alle overclockers even de andere kant opkijken :P) is 100 MHz.

Een P!!!-1000 moet dus kunnen, maar dan wel de 100 MHz FSB versie,
dus een P!!!-1000E en niet de P!!!-1000EB.
Die laatste heeft 133 MHz FSB en zou dan op bij 100 MHz FSB op 750 MHz draaien.

Overigens moet ook nog het BIOS deze CPU kunnen herkennen.

Je zou natuurlijk ook nog even kunnen wachten en kijken of die Tualatin->slot1 convertors beschikbaar komen en er een 1.2 GHz Celeron instoppen. Hopelijk komt er een ook BIOS upgrade van Gigabyte.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik heb inmiddels van de website van gigabyte kunnen ontdekken dat de bios-update die er is, wel geschikt is voor de coppermine-core.. (celly tot 700MHz, is dus coppermine!)

Ik durf echter niet te zeggen wat er dan met een PIII-1GHz gebeurt..
Als het ding gewoon als coppermine herkend wordt, zal het wel werken, maar als hij niet als coppermine herkend wordt, zal het zwaar problemen geven.. Bovendien heb je dan ook grote kans dat je het ding opblaast vanwege de hoge Vcore..

Probeer eens een mailtje te sturen naar gigabyte? Want die updates zijn ook al behoorlijk verouderd.. En in principe moet jouw bord het gewoon aankunnen.. De BX chipset heeft geen problemen met een PIII-coppermine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Op donderdag 08 november 2001 12:30 schreef Twynn het volgende:
Ik heb inmiddels van de website van gigabyte kunnen ontdekken dat de bios-update die er is, wel geschikt is voor de coppermine-core.. (celly tot 700MHz, is dus coppermine!)

[knip]

Bovendien heb je dan ook grote kans dat je het ding opblaast vanwege de hoge Vcore..
Coppermine is Coppermine, of het nu een 700 MHz Celeron of een 1 GHz P!!! is. Als het board voor de ene een Vcore kan leveren zal dat voor de andere ook het geval zijn. Dus daar verwacht ik geen problemen (overigens een collega van me heeft ook een PC met een Gigabyte BX2000 en daar steekt een P!!!-750E in). Blijft over: BIOS upgrade.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!