AMD waar ben je mee bezig?

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35
Wie weet het nou niet meer, die gigantische verkoop van computers in het jaar 1999. (milennium bug)
Ik werkte toen bij dynabyte in Amersfoort en de pc's waren niet aan te slepen.

Het is dus logisch dat ik deze jaren de pc verkoop wat lager uitvalt dan normaal, wel kan je er op rekenen dat in het jaar 2002/2003 WEER heel veel pc verkocht zullen worden. (de gemiddelde pc is binnen 3 jr afgeschreven)

Een grote kans dus! Ik vind alleen een beetje dat AMD over zich heen laat lopen door Intel, qua marketing.
Waarom is dat?
Waarom maken ze geen advertenties waarin de naam XP uitgebuit wordt? (met windows XP) en die ratings mogen ze toch wel met P4 snelheden vergelijken??
Waarom zijn ze niet een beetje agressiever? Je moet gewoon het domme publiek voor je winnen, net als mijn pa een P4 wil(de) omdat hij de advertentie van Intel erg pakkend vind.

Vind ik ook, dus AMD wordt wakker!!

Intel reclame:

Afbeeldingslocatie: http://www.looney2.com/maarten/intel.jpg

Verwijderd

Dat vind ik ook, op een beetje billboard reclame en een paar reclame borden langs de internationale voetbalvelden zie je haast geen reclame van AMD.

Raar, met een paar goede internationale publicaties en veel reclame word je pas een echte concurrent van Intel.

Maar goed dat AMD vergeleken bij Intel een "kleintje" blijft vind ik niet erg is alleen maar goed voor de prijs.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58

FFF

Ze kunnen intel toch niet helemaal de grond in trappen, ik vbindt dat intel toch de kans moet krijgen om wat trg te kunnen doen,

tenslotte worden de reclame prijzen toch weer verrekend in de CPU prijzen, en als je kijkt hoeveel intel hierin investeerd, zal AMD altijd de goedkoopste blijven, en een goede cpu heeft ook veel aan mond op mond reclamen, en tests bewijzen ook de doorgewinterde PC'er. kijk maar heel GOT laat zich ni wijsmaken doior die reclames en de meeste met een redelijk bijdetiojdse cpu hebben een AMD.

Ik zeg niet dat intel slechter is, want een p4 wil ik ook best wel, maar kwa prijs kwaliteit kunnen ze er echt niet aan tippen.

Voor mij hoeft AMD geen reclame te maken, als ze de prijs maar laag hpuden. en de winkelier zal ook steeds meer AMD systeemen aan gaan bieden, gezien de prijs, kan hij meestal meer waar voor zijn geld bieden.

AMD groeit vanzelf als ze zo door blijven gaan.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Raar, met een paar goede internationale publicaties en veel reclame word je pas een echte concurrent van Intel.

Maar goed dat AMD vergeleken bij Intel een "kleintje" blijft vind ik niet erg is alleen maar goed voor de prijs.
Toegegeven, AMD adverteert bij lange niet zoveel als intel dit doet maar ik kan het er niet mee eens zijn dat ze 'een kleintje' zijn vergeleken met Intel. Zeker niet sinds steeds meer bedrijven beginnen over te stappen op Athlon, al dan niet de XP variant.

Verwijderd

Daarom had ik "kleintje" ook tussen aanhalingstekens geplaatst, omdat de massa van de mensen alleen het wordt Pentium kennen, en dat Intel daar nog wel geassocieerd mee kan worden. Maar AMD kent bijna niemand, ik werk ook bij een computerwinkel en dan krijg je non-dtop vragen als "hoe duur is een pentium""is dat een window computer" |:(, als je dan begint uit te leggen over de verschillende CPU's/OS's nemen ze daar de tijd vaak niet voor behalve als je prijzen laat vallen dan vind iedereen een AMD toch zeker zo goed.

Daarom heb ik ook altijd een copietje bij me van benchmarks, niet dat ze het snappen maar als ze iets visueels zien geloven ze het vaak sneller.

Ik probeer altijd mensen te overtuigen van AMD maar helaas bljkt het een utopie om mensen te overtuigen, behalve als we het over prijzen gaan hebben.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35
Die ervaringen had ik dus ook, AMD zet een mooi product op de markt maar de massa weet er niet vanaf.

Toendertijd werd Dynabyte zwaar door intel geregeerd, we hadden 8 intel comps staan en één AMD systeem (van compaq nog wel).

De mensen waren toen allemaal al bevooroordeeld over AMD (als ze het al kenden)
AMD moet gewoon de "domme" massa voor zich winnen, waarom nemen ze hun prijs/kwaliteit verhouding niet mee in de reclames? Ze hebben nu van die nietszeggende reclames.. :?

Kijk naar Scoda, wint het van Volkswagen omdat ze gewoon meer bieden voor je geld, terwijl een volkswagen misschien wel beter/mooier is.

Goede marketing = Groter marktaandeel

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:05
het is voor AMD toch al wel voor het goede gekeerd hoor :)

Toen ik nog een K6-2 500 had, toen de Athlon net uit was en dus duur, werd ik uitgelachen als ik vertelde wat voor CPU ik had. Nu worden mensen met een low-speed (<1,4 Ghz) P4 uitgelachen bij mij op school. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op donderdag 08 november 2001 10:49 schreef Tampie2000 het volgende:
het is voor AMD toch al wel voor het goede gekeerd hoor :)

Toen ik nog een K6-2 500 had, toen de Athlon net uit was en dus duur, werd ik uitgelachen als ik vertelde wat voor CPU ik had. Nu worden mensen met een low-speed (<1,4 Ghz) P4 uitgelachen bij mij op school. :)
Wel zielig eigenlijk dat je elkaar gaat uitlachen over je CPU...

Verwijderd

Ik denk dat AMD niet zoveel geld heeft:Een wereldwijde reclamecampagne kost handenvol geld.

Kijk maar naar microsoft die trekt miljarden dollars uit om Windows XP te promoten. Plus nog eens een keer miljarden dollars voor de X-box.
Pagina: 1