Op donderdag 08 november 2001 10:07 schreef obsidian het volgende:
De 60GXP serie heeft die problemen ook hoor.
imho dus niet abnormaal veel... tenminste, dat hoop ik dan maar want ik krijg er binnenkort ook 1tje terug voor m'n ibm dtla-307045 die gesneuveld is

Maar elke hd, ongeacht het merk/serie heeft wel een uitvalpercentage van rond de 1 op 100 tot zelfs 1 op 50. De 60GXP dus ook, maar zodra er ook maar een schijf van IBM uitvalt, ookal is het een 60GXP, 75GXP of zelfs een schijf van 2 jaar oud beginnen mensen tegenwoordig al weer te blaten: w0000t weer een IBM kaputt! Als je dat voor andere merken ook zou doen zouden die heel slecht lijken. Er is wel degelijk iets mis met de 75GXP serie en dan met name het 45GB model, maar van de 60GXP serie valt het allemaal nog in de normale marges volgens mij.
Op vrijdag 09 november 2001 09:45 schreef bartaa het volgende:
Ik zie die 45Gb schijfjes echter bijna nergens te koop. Zou dit een reden hebben ?
Worden allang niet meer gemaakt. IBM heeft de productie waarschijnlijk vroeger stopgezet vanwege de problemen (ookal geven ze het niet toe). Anyway, als je er per se nog 1tje wilt hebben. Alternate heeft ze nog wel maar wel voor een belachelijk hoge prijs ook nog. Een 60GXP, 60GB is goedkoper, en ik zou je dan ook aanraden om die te kopen. Dan gooi je maar 15GB weg, maar er zit dan wel tenminste 1 schijfje in je raid die betrouwbaar is. Bovendien issie nog goedkoper ook.
Op donderdag 08 november 2001 10:19 schreef wildhagen het volgende:
Mwah, vraag voor de zekerheid vast een RMA-code aan en leg een andere HD op spare voor het moment dat-ie doodgaat.
RMA-code is slechts 30 dagen geldig. Als ze 30 dagen na aanvraag van zo'n nummer nog geen hd binnen hebben vervalt het RMA nummer.