Toon posts:

XP1600+ - Asus 7m266 - 512 ddr Kingston..probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier wel meer gasten met een XP en een hoop gezeik.
Zit nu al 2 dagen aan mijn pjoeter te prutsen maar hij wil windows er maar niet opgooien (W2K, XP en ME geprobeerd).

Spullen zijn nieuw:

amd XP1600+
Asus A7M266 -> bios geflashed naar 1005 (nieuwste versie)
512 DDR (1 reep) van Kingston (Nanya chips)

volgens mij zit hier ergens het probleem. Ik heb weliswaar ook een nieuwe Seagate HD gekocht, maar met mijn oude HD waar win 98 nog opstaat liep hij ook vast. Maar hij startte wel op in windows.....

Straks ga ik het even proberen met een ander reepje DDR die ik gelukkig even kon lenen....

Zijn er mensen die dit bekend voorkomt of zal ik gewoon met kapotte hardware zitten?

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Ik denk dat het geheugen niet goed werkt op dat bord. Ik heb hetzelfde probleem, met sommige Reepjes is ie bijna stabiel en met andere helemaal niet. Gewoon effe testen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat het daar aan ligt....ik heb de fsb een stukje teruggezet en nu loopt het allemaal wel goed....maar ik ben niet tevreden....zie de sig al voor me: 1400@1221 :o

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat vaag. Echter dat zou toch wel kunnen duiden op brak geheugen lijkt mij. Ik zou ff terug gaan naar je shop en vragen of ze het even voor je testen of dat je het niet gewoon kunt ruilen.

Heb je zelf je Bios geflashed? Probeer die anders een te resetten. Wat zijn precies de meldingen die je krijgt?

Ik wil trouwens later eens van je horen hoe die XP het doet op je A7M, ik heb nl ook een A7M (love it) en de upgrade naar een XP in de toekomst lijkt me reeel.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning