Toon posts:

Firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,
ik heb net door de search heen gebladert..
en ik kom er niet echt wijs uit..
de een zecht dat Zone Alarm de beste is en
de andere zegt dat Norton weer de beste is..

Ik heb zelf weinig verstand van firewalls.
ik zit in een Intranet die gekoppeld is aan het
internet op de Universiteit.. (bult studenten die kunnen hacken..)
maar omdat ik veel connecties moet maken met servers/andere computers.. heb ik 9 van de 10x geen toegang tot die computers..
want ik block me zelf denk ik zo. want als de firewall disable dan kan ik gewoon werken..

Weet iemand een goede software matige firewall! maakt niet uit of het niet gratis is..
en die moet makkelijk in te stellen zijn en veilig!!

Greetz Remko

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 20:45
Hm ik zelf raad Norton Personal Firewall 2002
Maar ik zou zeggen, probeer alles zelf eens....

Verwijderd

Topicstarter
ik draai nu zelf ook Norton Personal Firewall 2002.
maar daarmee block ik mezelf.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik zeggen neem er eentje die een MD5 signature ondersteund. Zo voorkom je dat hackers via een bepaalde poort zomaar kunnen binnkomen.

Je geeft dan een bepaald nummer aan iedere applicatie die gebruik maakt van het internet.

Dus elke poort die dan openstaat is een bepaald programma aan gekoppeld en mag dus alleen maar door dat programma gebruikt worden.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, zo niet dan laat eht maar door iemand verbeteren!!!

Md5 wordt ondersteund door Tiny en Zone !!!. (misschien ook al door Norton).

Verwijderd

ja ik had even Norton Personal Firewall 2002 eropstaan
maar dan doe je al die instellingen, wat wel door de muur mag en wat niet, en dan blijft ie nog vragen(irri pop-ups) of het connectie mag maken enzo, vond ik maar irri. Zo n ding moet zichzelf gewoon goed configgen.
Nou maarweer BlackICE 2.9 erop, die werkt wel8-)
adios
EekDaFreak

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BlackIce is dus geen echte firewall, en lang niet zo goed als NPF 2002.

Ik zie trouwens heel vaak op GoT dat NPF als slecht wordt afgeschilderd omdat mensen hem niet goed aan de praat krijgen. Toch gek dat ik hem zeer snel goed aan de praat krijg.

maw: ik raad NPF 2002 aan, en dan niet meteen opgeven als het niet lukt (al zie ik niet in wat er moeilijk aan is...).

edit:

Als je clients geblokkeerd worden moet je even naar de Internet Zone control gaan (althans, uit het hoofd denk ik dat het zo heet), en dan de ip adressen in de 'allow zone' zetten :)

Verwijderd

Ik gebruik zelf ZoneAlarm Pro en bevalt mij prima, lekker veel opties waarmee je de boel zelf kan instellen. :Y)

Ook kun je aangeven hoe "hoog" de beveiliging moet staan wat weer een voordeel kan zijn als je veel online speelt.

Verwijderd

heb ik gedaan, blijf het shit vinden die norton, antivirus kunnen ze wel maken maar firewalls, pff.
en ik geef niet snel op, maar ik hou niet van irritante dingen.

NIET MEER JE NAAM ACHTER ELK BERICHT ZETTEN
Pagina: 1