Toon posts:

[ASP] Sessie zonder koekjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op dit moment bezig met een ASP applicatie.
Nu gebruik ik hiervoor diverse Session variabelen.

Deze maken gebruik van session-coockies op het werkstation.
Nu moet de applicatie kunnen draaien op een niet coockies gebaseerd werkstation, dus zoek ik hiervoor een oplossing.

:? NB Het gaat hier om username/password gegevens dus hidden formfields of URL-verwijzingen kan ik niet gebruiken...

Het moet dus onzichtbaar zijn voor de gebruiker.

Thx
Wzard

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Dan zou je met een database moeten werken, je maakt een ID aan voor een gebruiker die je via de querystring meegeeft van pagina naar pagina, aan de hand van die id kan je use data opslaan in de database.

weinig tot niks..

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Voor sessies heb je altijd koekies nodig is mij verteld... Dus indeed alleen opslaan in db is de oplossing... :(

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan een soort sessiegetal creeeren en dit telkens via de url doorgeven, imo is dit beetje onzinnig aangezien je van iedereen mag verwachten dat ie cookies inschakelt om websites te bezoeken, er is namelijk geen ENKEL gevaarlijk iets aan cookies.

• Banpei
Toch wel... In principe kan je via een trucendoos andere coockies uitlezen... Maarja, wat heb je er dan uiteindelijk aan???

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op donderdag 08 november 2001 10:28 schreef Banpei het volgende:
Toch wel... In principe kan je via een trucendoos andere coockies uitlezen... Maarja, wat heb je er dan uiteindelijk aan???
Mag jij me vertellen hoe .

Tis geen probleem met cookies, maar met brakke security van internet browsers imo.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Banpei
Theehee... Van je collega's moet je het hebben he... ;) Je kan namelijk via een frameset cookies uit een ander frameset uitlezen... ;) Kleine security issue... Doen veel banner bedrijven namelijk ook.

Ze zetten in een frame een banner met in html een stukkie javascript waarmee ze weer in het andere frame een cookie kunnen zetten en weten ze gelijk welke sites je allemaal bezoekt...

• Crazy D
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Dat kan cq. schijnt te kunnen met gewone cookies, maar ook met sessie-cookies?

Exact expert nodig?

• Basszje
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Lijkt me stug .. Maar ja , je weet het nooit he .

(trouwens wist je dat zonder cookies zelfs hotmail niet werkt )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Mart!
  • Laatst online: 14:40
[ot-maar wel interessant onderwerp]Werkt dit nog steeds dan? Deze security issue is al lang bekend toch? Hebben ze denk ik al wel wat aan gedaan...[/ot]

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Volgens mij kon je in ie6 een setting instellen die dit regelde, ben niet zeker werk hier met 5.5
Pagina: 1