Welke soundcard onder win XP

Pagina: 1
Acties:

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 23:03
Vanwege mijn slechte ervaringen met Creative onder Windows XP wil ik overstappen op een andere geluidsoplossing.

Nu is mijn vraag, welke kan ik het beste op de HCC aan gaan schaffen om geen gezeik in windows te krijgen, en om ook nog eens mooi naar 5.1 DVD te kijken.

Een speakerset zal er ook nog bij moeten komen, want ik wil ook geen 2200 cambridge meer zoals ik nu heb.

Hopelijk helpen jullie me hier even mee. :)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 23:03
Wil toch ff een mening horen van een van jullie.

--KICK--

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Terratec?
moet eerlijk zijn.. geen ervaring met andere dan creative en ik ben ook niet errug gelukkig met mijn creative in winxp, had de nieuwe drivers geinstalleerd en winxp startte niet meer op, geboot met previous known good blahblah en blijkt dat ie weer wel goed werkt... tot ik mijn e2 monitor aansloot.... matrox op de een of andere manier niet compatible met die driver aangezien ie het weer deed toen ik de creative drivers gedeinstalleerd had... crap!

Ik wil ook een andere soundcard :)

Verwijderd

Hier hetzelfde. Mijn SBLive 5.1 doet het nu wel zonder problemen behalve dat hij een enkele keer nog weleens wil haperen wanneer mijn computer het druk heeft met mijn DVD speler (zelfde interrupt als de RAID controller waar de DVD aan hangt). Ik ga voor de Terratec X-fire met de HCC, verder las ik dat die nieuwe Logitec Z560 boxen blijkbaar wel goed zijn. Eens kijken of ze die misschien ook hebben op de HCC.

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Ik wil niet vervelend doen (doe ik toch wel ;)), maar ik heb een Creative Vibra 128. Deze doet het prima onder XP.
Als het aan je drivers ligt: kijk hier eens.
Voor mij zijn de drivers nog niet eens beschikbaar, maar XP heeft automatisch een chipsetting gedetecteerd en een driver geinstalleerd en het werkt... :)

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

terractec sixpack 5.1 misschien dan? alleen hoor ik altijd dat de drivers van terratec ook niet al te best zijn. Zelf zou ik dit niet weten omdat ik nog nooit een terratec kaart heb gehad.

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 15:00
de terratec drivers van nieuwe modellen zijn de eerste paar versies nog echt ondermaats... of je moet de duitse versies gebruiken (van terratec.de) die lopen meestal wel een versietje voor... hoe ze het met winxp doen weet ik nog niet.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:05

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dude serieus neem gewoon een soundblaster audigy, werkt als een speer hier onder xp dutch oem pro versie.
had hiervoor een gametheater pro, en wat een gezeur met drivers zeg.
Nu deze kaart installeren vanaf cd, driver update downloaden en updaten en gaan alles werkt naar behoren.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
Misschien een Hercules Fortisimo 2. Ik heb zelf de 1 en ben daar zeeeeer over te spreken :). Je kunt ook gaan denken aan de Hercules Gaming Theather XP :9~ (xp heeft niets met windows te maken). De laatst genoemde heeft een break-out box.

En hier staat nog een review van een hoop geluidskaarten

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1