Epox 8KHA+, Welke versie hebben jullie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Heb net bij Space Promotion de Epox 8KHA+ besteld, maar begin me nu, naar aanleiding van dit artikel (http://www.overclockers.com/tips710/), zorgen te maken.

Het schijnt dus dat je Rev. 2.0 met een bios N of hoger moet hebben om geen last te hebben van de genomde problemen (reset-knop indrukken na bios etc.).

Bij lagere bios-versies (M of lager) kun je wel flashen om het op te lossen, maar bij een aantal borden kom je de bios niet eens in en zodoende moeten ze hem alsnog terugsturen.

Ik ben benieuwd welke versies van dit mobo in Nederland geleverd worden en of die borden dezelfde problemen hebben.

Hier kun je ook meer vinden over dit probleem:
http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=3fe755c0ad1096d47c8ba760a062cb7d&forumid=9

Dus heb jij de Epox 8KHA+ al binnen ?
Zoek even de revisie en je bios letter even op en reageer !

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

nou ik krijg vandaag mijn epox binnen maar weet niet welke rev. het is dus ben genieuwd!
zal het vammidag wel laten weten.

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Op mijn bios zit een zilverkleurige sticker met viltstift N+ erop gezet. Vraag me af of dat vanuit de fabriek is gedaan.
Ik heb manual revision 1.0 Ik kan het op het mobo niet vinden.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 09:37 schreef razoon het volgende:
Op mijn bios zit een zilverkleurige sticker met viltstift N+ erop gezet. Vraag me af of dat vanuit de fabriek is gedaan.
Ik heb manual revision 1.0 Ik kan het op het mobo niet vinden.
Waar heb je hem gekocht ???

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op het board moet het aan de linkerkant naast de pci sloten staan je revisie nummer. (Moet overigens 2.0 zijn !!)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Razoon, waar heb je je moederbord gehaald?

Verwijderd

nou ik heb dus mijn epox bordje binnen
effe gekeken en het is dus een rev. 2.0 met op de bioschip een zilverkleurig stickertje met een L daarop
is dit nou goed?

Verwijderd

Bij mij staat er Rev 2,0 en N+
Ik heb hem ook van Space Promotion.
No worry dus denk ik :)

Verwijderd

Weet iemand van welke datum het volgende bordje is: 1A003600317 (dit stond op het stickertje dat op het moederbord zit. En ik dacht dat je hieruit moest kunnen achterhalen wanneer het bordje gefabriceerd was). Het bord heeft een 'L' versie bios-chip.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Mijn bordje heeft een L op de bios chip en ik heb inderdaad soft reboot problemen vanaf 148mhz fsb. Daaronder geen problemen. Ik draai nu 8.5x165 en alle geheugeninstellingen op maximaal. Hij wil ook niet super goed cold booten op deze snelheid, maar na een paar keer proberen, wil hij opeens wel!

Ik was vanmiddag bij Completer en zij zouden binnen een week horen wat Epox gaat doen. Hij had het al over een nieuw bios chipje van fl 50,- Nou echt niet! Moet gewoon onder de garantie vallen :)
Ze hadden daar overigens de Epox met N chipje, dus dat moet in orde zijn. Een vriend van me heeft er een gekocht, dus ik hoor later of dat inderdaad zo is.

Ik kan op 167mhz windows inkomen :) Ik moet alles nog testen op stabiliteit. Ik heb het maximale geheugenvoltage aan het geheugen gegeven, maar ik ga dat nog wat proberen te verlagen. Kijken hoeveel voltage het geheugen nodig heeft op deze snelheid.

/edit/

Kreeg net een random reboot. Kan zijn dat de fsb te hoog is, maar ik heb dat ook een aantal keer gehad op een snelheid van 147mhz. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Misschien de voeding? Ik heb een 300 wat A-open voeding en m'n 5v line lijkt in orde. Met een ander moederbord geen problemen gehad. Misschien dat een ddr systeem en dan vooral dit moederbord een wat flinkere voeding nodig heeft...

/edit/

"Choose life"

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 16:07 schreef Ragonite het volgende:
Bij mij staat er Rev 2,0 en N+
Ik heb hem ook van Space Promotion.
No worry dus denk ik :)
Hele opluchting, dat dacht ik al aangezien ik dit terugkreeg van hun op mijn vraag over welke versie ze leverden:

Deze borden zijn vorige week ingevlogen vanuit Taiwan dus ik ga ervan uit dat de bug eruit is.

Met vriendelijke groeten,

Pepijn Franssen
Space Promotion
pxxxx@space-promotion.nl

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 18:16 schreef The_Guardian het volgende:
Weet iemand van welke datum het volgende bordje is: 1A003600317 (dit stond op het stickertje dat op het moederbord zit. En ik dacht dat je hieruit moest kunnen achterhalen wanneer het bordje gefabriceerd was). Het bord heeft een 'L' versie bios-chip.
De datum moet je kunnnen halen uit de laatste 4 cijfers van een code op het bord, maar dan achetruit, dus ipv 081101 staat er dan 011108 geloof ik. Ik denk dat je toch een andere code op je mobo moet zoeken.

P.s. ik heb als het goed is mijn bordje morgenmiddag binnen :) nou nog hopen dat mijn Crucial reepje ook snel komt :)

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

De mijne is rev. 2.0, BIOS met een "L" sticker. Gisteren de nieuwe BIOS versie d'rin gefalsht, en tot nu toe niet meer op reset hoeven drukken.
Maar het is nog wat te vroeg om 'n conclusie te trekken.

Oh, ja, gekocht bij Overclockers UK.

Verwijderd

De versie zonder een + erachter 8-) ;)

Verwijderd

Hier ook rev 2.0 met bios sticker L met laatste bios er nu in geflasht tot nog toe geen problemen draai nog oude athlon 850 (7 X 143).Morgen krijg ik mijn axp dus gaan we verder testen.

P.S gekocht bij space promotions :z

Verwijderd

Bordje vorige week woensdag bij Exile besteld, vrijdag binnen. Chippie L, Bios update (nu ook op de Epox site)geflashed (versie 11/02/02) no problemo meer. Exile gaf aan dat ze een partij hebben teruggestuurd en dat als het flashen niet ging, ze een nieuw chippie zouden sturen (of .....). Kijk, dat is service.

Verwijderd

oh ja, en met die XP 1600+, en club3d GF2Ti draait alles als een tierelier*D

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 20:05
Op donderdag 08 november 2001 22:49 schreef dokitoedele het volgende:
Bordje vorige week woensdag bij Exile besteld, vrijdag binnen. Chippie L, Bios update (nu ook op de Epox site)geflashed (versie 11/02/02) no problemo meer. Exile gaf aan dat ze een partij hebben teruggestuurd en dat als het flashen niet ging, ze een nieuw chippie zouden sturen (of .....). Kijk, dat is service.
Wat vaag. Ik heb hetzelfde bord op zaterdag 27 oktober besteld bij Exile. En kreeg gister pas bericht dat de lading was teruggezonden en ze dinsdag pas weer nieuwe kregen. Beetje jammer dat ik niet jouw service had dan...:(

• Liggie
  • Laatst online: 09-12-2022
ik heb ook een bios met ene L sticker. Geen problemen nog gehad ook niet met de FSB op 146.

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Op vrijdag 09 november 2001 15:06 schreef Liggie het volgende:
ik heb ook een bios met ene L sticker. Geen problemen nog gehad ook niet met de FSB op 146.
Op 146 heb ik ook geen problemen. Begint bij mij rond de 148mhz. Dan krijg ik ook heel af en toe een random reboot. Een vriend van me heeft precies dezelfde problemen en we hebben allebei totaal verschillende componenten. Alleen ons moederbord is hetzelfde. Hij heeft bios chipje N+, dus dat lost het probleem ook niet op. Ik heb een L.

"Choose life"

Verwijderd

Ik ben net terug uit Rotterdam waar ik een Epox 8kha+ heb gehaald. Hij is uitgevoerd met een 'N+' chip en is van de productiedatum: 23-10-'01
Ik kan nog niet gaan testen want mijn processor heeft het niet gehaald om voor het weekend binnen te zijn:( Ik je wel vertellen dat ik een mailtje van Epox heb gehad waarin staat dat het niet aan de bioschip ligt maar aan de bios-software zegmaar en daarbij de laatste bios geattached. Opzich wel netjes van ze maar ik weet dus niet zeker of het echt zo is dat de bios-chip niet van belang is want dan zou het verhaal op overclockers.com onzin zijn. Maar we zullen zien of met die N+ chip en de 2november bios er geen problemen zijn.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Heb mijn Epox 8KHA+ ook binnen gekregen van Space Promotion en gelukkig, mijn gegevens:
Epox 8KHA+ Rev 2.0 N+ bios (op zilver stickertje met stift geschreven)- 25/10/01

Nou alleen nog wachten op mijn Crucial reepje :'(

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

Op vrijdag 09 november 2001 12:40 schreef PPietje het volgende:

[..]

Wat vaag. Ik heb hetzelfde bord op zaterdag 27 oktober besteld bij Exile. En kreeg gister pas bericht dat de lading was teruggezonden en ze dinsdag pas weer nieuwe kregen. Beetje jammer dat ik niet jouw service had dan...:(
Ik heb het zelfde bericht gekregen...
Best klote maar, wij krijgen en nieuwer, beter en meer overclockbaar bord :P

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Op vrijdag 09 november 2001 16:49 schreef The_Guardian het volgende:
Ik ben net terug uit Rotterdam waar ik een Epox 8kha+ heb gehaald. Hij is uitgevoerd met een 'N+' chip en is van de productiedatum: 23-10-'01
Ik kan nog niet gaan testen want mijn processor heeft het niet gehaald om voor het weekend binnen te zijn:( Ik je wel vertellen dat ik een mailtje van Epox heb gehad waarin staat dat het niet aan de bioschip ligt maar aan de bios-software zegmaar en daarbij de laatste bios geattached. Opzich wel netjes van ze maar ik weet dus niet zeker of het echt zo is dat de bios-chip niet van belang is want dan zou het verhaal op overclockers.com onzin zijn. Maar we zullen zien of met die N+ chip en de 2november bios er geen problemen zijn.
Dat geloof ik wel, mijn problemen (heb 'n L bios-chip)zijn opgelost na het flashen van de laatste bios versie (die van 2 november).

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik zelf heb vandaag me mobo binnen gehad :)
Het is een L versie, maar heb nog geen problemen ondervonden.
Terwijl ik toch vet aan het tweaken ben.

:)

39

Verwijderd

Hmmm ik ben van plan Epox 8kha+ te halen in systeem bij Completer... wie weet of Completer inmiddels nieuwe lading heeft?

thanks

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik hem bij completer vandaan, het is een L versie die ik heb gekregen, heb er nog geen problemen mee ondervonden en overclockt perfect! :)

39

Verwijderd

weird.. naja alsie het maar doet =) Toch raar dat jij dan weer geen probs hebt

Verwijderd

nou ik heb dus ook dat bordje met de l op het chippie en ik krijg dus wel spontane reboots
heb hem ook bij completer gehaald zal morgen eens mailen of bellen
heb hiervoor een ecs gehad was veel!!!!!!!! stabieler
maar niet zo goed mety ocen
maar goed zal wel eens kijken.

Verwijderd

Ik heb completer gemaild en ze leveren nu iig N+ =)) Dus ik zit straks goed.. Veel succes aan jullie die het met de L moeten doen..

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 01:50 schreef mvtb het volgende:
nou ik heb dus ook dat bordje met de l op het chippie en ik krijg dus wel spontane reboots
heb hem ook bij completer gehaald zal morgen eens mailen of bellen
heb hiervoor een ecs gehad was veel!!!!!!!! stabieler
maar niet zo goed mety ocen
maar goed zal wel eens kijken.
Gewoon nieuwste bios-update draaien (te vinden via www.amdmb.com in het forum bij Epox Mainboards

Verwijderd

gelukkig ! nu denk ik het te hebben gevonden
wat bleek nu mijn proc een tb 1333 was dus op sterven na dood en nu dus dood !
heb er nu een 1000mhz proc inzitten en werkt perfect !
en van die biosupdate dat had ik gisteren al gedaan meteen toen ik het mobo binnen had
dus totnutoe[1 dag] werkt het nog goed en de rest is nog afwachten.
[het is wel shit van mijn proc maar ga wel een nieuwe xp 1800 halen]

ps. heb nog een zeer goed epox 8kta3+ mobo liggen.

Verwijderd

Toen ik vrijdag bij Completer was had hij er nog maar een paar van de N+ versie (zei hij en ik zag er ook niet veel meer) dus ik zou snel zijn om er nog één te pakken te krijgen. Misschien dat ze wel weer al nieuwe hebben ondertussen maar ik zou even mailen of je je moet haasten om er één te krijgen va ze.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De N mobo's komen gewoon volgende week weer binnen bij de compushops, dus niet opeens nou die N versie gaan hamsteren want dat is nergens voor nodig.

39

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op zaterdag 10 november 2001 23:27 schreef Homedisc het volgende:
De N mobo's komen gewoon volgende week weer binnen bij de compushops, dus niet opeens nou die N versie gaan hamsteren want dat is nergens voor nodig.
Nee, pappa...

;)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 10 november 2001 23:35 schreef Garibaldi het volgende:

[..]

Nee, pappa...

;)
:D, als je dat maar onthoud :P ;)

39

Verwijderd

lol !!!!!!!!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Epox roelt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn bevindingen na een paar dagen de epox te hebben gebruikt:
PERFECT! nog nooit heb ik zo'n phat en relaxe mobo gehad, echt ongeloofelijk ik kreeg zelfs me athlon 1200 nog hoger dan op me kt7a :D

De enige minpunt van deze mobo is de plaats van de atx stekker, dat is ook echt het enige minpunt!

39

Verwijderd

Rev 2.0, L bios. Geen enkel probleem.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 11 november 2001 22:29 schreef jjm het volgende:
Rev 2.0, L bios. Geen enkel probleem.
Same here

• Rick2001

Rick2001

Jullie roepen allemaal geen probleem, maar als je toch boven de 148Mhz FSB clocked heb je toch een reboot probleem. Dit is niet opgelost met de nieuwere bios.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

als je niet van plan bent de mobo te overclocken (maar alleen je 3dkaart), maakt het dan uit welke versie je krijgt??
(ik ben van plan hem te kopen bij Computeronderdeel.com of completer, daar is ie het goedkoopst :), weet iemand dan welke versie je krijgt?? of gewoon mailtje sturen? Het enigste wat er op de site over staat is: Socket A board voor AMD Athlon en Duron, VIA KT266/A chipset)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

flexje

got-father

hey , ik heb een u= stikkertje! :?
of moet ik em omdraaien zodat het een n= word :D

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Ja dat zou ik graag ook willen weten van het u bordjes

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

ik heb ook rev. 2.0 en een U stickertje.. ik heb nergens last van dus het zal wel meevallen...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Ik Heb afgelopen week een bordje gekocht in Duitsland bij Cash and Carry.
Het schiet al op , dit is een 2.0 revisie met als biossticker Y+ :)

Ik heb niks dan problemen met dit bord krijg geen OS geinstalleerd , problemen problemen problemen.
Ik weet niet of het aan de cpu , het geheugen of het bord ligt maar het gaat echt niet goed..:(

• Rick2001

Rick2001

De letter op de bios chip zegt alleen maar welke bios versie er op dat moment in geflashed zit.
Zodra je dus gewoon de nieuwste bios erin flashed, heb je eigenlijk weer de nieuwste versie. Die letter maakt dus maw. helemaal niets uit. Er is overigens ook alleen maar rev. 2.0 van dit board, dus ook hier kun je je niet mee vergissen bij aanschaf.

Evil_ed, welk 'merk' geheugen is dat wat je bij cash hebt gekregen ? (Marke OEM LOL)

Verwijderd

ik heb net naar completer gemaild, en gevraagd welke versie ze verkopen, kreeg ik dit terug:

---
Geachte,
De 8KHA+ heeft een Y+ chipset deze is nieuwer dan de door u genoemde L en N+ versie's.

Met vriendelijke groet,
---

is deze versie nou wel of niet stabieler/beter???

ik had gehoord dat je met een bios flash al die verschillen zo kon oplossen, maar aangezien een bios flash ook wel gevaarlijk is doe ik dat liever niet. Maw, is dit een goeie versie??

Verwijderd

Hey Rick2001

Het blijkt dus (na aanschaf van een andere dimm bij Aragorn)
dat die CCC dimm dus brak was.
Het gaat om een sjippiesreepje met de volgende opdruk op de sjippies :

HQ J80016LKTW-75

Uiteraard zit er een stikker op met daarop grote letters pc2100 184 pins 256 mb :(

Dus die gaat maar retour naar de CCC boer }:O
Pagina: 1