Videokaart of tvkaart

Pagina: 1
Acties:

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Topicstarter
Hoi

Ik heb een vraag over tv in. Ik zou dit graag willen hebben, maar wat is verstandiger om te doen? Een tvkaart kopen, zo ja welke? Of een videokaart kopen met tv in alla de v8200 deluxe.

Ik heb hier totaal geen verstand wat nu de makkelijkste cq de beste oplossing is, daarom deze vraag.

Mijn systeem:
kt7a
thunderbird @1133
512 MB infineon
3 hd's
Asus V6600
Terratec DMX 1024

Verwijderd

wat voor video in wil je, bij alternate kun je een hauppauge VCB Impact, is gewoon een kaartje met svhs in en composite in en een bt878 chipie. Of wil je echt een videobewerkingskaart met hardware compressie?

Verwijderd

Hi

Ik zit met precies hetzelfde... Koop ik een "goedkope" videokaart (geforce2ti ofzo) met een TV-kaartje, of een geforce3...??

Als je kiest voor een geforce3 deluxe (ik neem aan dat er ook een geforce3-ti200 deluxe is?) heb je voordeel, want in de manual van de Asus v8200deluxe zag ik dat de video-in gebruik maakt van realtime HW-compressie. Dit in tegenstelling tot b.v. een Asus v7700deluxe. Wat scheelt dat zou je vragen? Best veel. Een niet gecomprimeerd videobeeld vreet al gauw 5Mbyte/sec aan bandbreedte VOLCONTINU. Dit betekent dat je systeem het ERG zwaar krijgt als je iets op hogere resolutie en hoge framerate gaat capturen (ik twijfel of jou systeem 720xwhatever bij 25FPS zou kunnen capturen met stereo geluid erbij)

Heb je wel hardwarecompressie, dan zal elk frame inelkaargeperst worden (meestal tot een jpg) wat de bandbreedte dramatisch omlaag brengt (vaak <1Mbyte/sec). Oftewel lagere system load, hogere resoluties en FPS mogelijk.

Ook worden de AVI's die je captured niet zo debiel groot, en hoef je dus achteraf niet direct zo'n AVI te gaan MPEGGEN ofzo. Tel daarbij op dat een FAT32 systeem niet meer dan een 2Gb AVI aankan... hummm. NTFS heeft dit probleem overigens niet.

Ik dacht dus geruime tijd een DC-10plus met een Asus v7700deluxe te kopen. De DC-10plus is een videocapturekaart met HW-compressie, kost zo'n 500 piek... Maar nu denk ik eerder aan een Asus v8200deluxe!!!

Het enige voordeel dat een TVkaart nog heeft is dat deze een tuner bevat, waarmee je dus kanalen kunt kiezen vanaf je kabel die je wil capturen. HW-compressie hebben ze volgens mij nooit.

Heb je nog een oude halfgare videorecorder staan kun je die overigens ook misbruiken als tuner. Tunen met de video, daarna zijn video uit op de scart naar de video-in op je videokaart.

Ik denk dat ik voor de optie ga om een Asus v8200-ti200 deluxe te nemen samen met b.v. een terratec TV kaartje. De video-out van de TV kaart doorlussen op de video-in van de Asus v8200... Zou volgens mij lekker moeten werken! Tunen met de terratec, daarna capturen met de geforce... (ik heb geen trek om een ouwe video naast mijn PC te zetten)

Kan iemand de hardwarecompressie van de V8200 (of vergelijkbare GF3's met VideoIN) bevestigen?

• Otho

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Topicstarter
Eigenlijk dat ik gweoon tv kan kijken op mijn pc. Ik doe niet aan videobewerking ofzo

Verwijderd

Ik heb gisteren een reactie gezien op een review van de nieuwe radeon 8500 All-In-Wonder en dat was iets van:

"Wanneer je een videokaart met alles erop en eraan koopt dan krijg je later wanneer je een vervangende videokaart weer het probleem dat je dan weer een kaart moet kopen met alles in één. Daarom is het misschien makkelijker om een aparte videokaart + een tv-in kaart te kopen."

Weet niet of het precies zo was, maar het is misschien wel handig om op te letten!

Verwijderd

Zelf heb ik voor de optie gekozen van een aparte TV-kaart. Zoals al gezegt wordt is upgraden goedkoper.

Echter als je een kaart neemt en het is alleen voor TV kijken zonder poespas, zou ik wel voor de Pincalle PC-Rave (NLG 135.-) gaan en absoluut niet de DC. Zelf heb ik de Hauppage Theather vanwege zijn Pro-Logic, maar die kost ook.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een ASUS 7100-TV is erg goed betaalbaar met zijn 400-450 piek. Heb je een GeForce2, TV-in/uit en een TV tuner.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Otho

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Topicstarter
Ik denk dat ik er uit ben en alles apart doe, dus radeon 8500 en terratec tv kaart.

Verkoopt Informatique de radeon met een core van 275mhz of niet?

• Otho

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Topicstarter
niemand meer :'(
Pagina: 1