Weet iemand hoe ik een tekst kan vullen met een plaatje in fotoschop? In Illustrator kan het heel simpel door een tekst en een plaatje te selecteren en dan een masker te maken. De letters vormen dan een masker voor het plaatje. En de tekst is dus gevuld met het plaatje wat eronder staat. In Photoshop krijg ik het niet voor elkaar met laagmaskers, de tekst verdwijnt gewoon helemaal of er gebeurt helemaal niks als ik een masker maak. Ik heb al drie uur zitten kutten en ik word er heeeeel gestresst van......
allright, het volgende :
Zorg dat je 'n layer hebt met de foto er in, en zorg ervoor dat je 'n layer hebt met je text er in..
hou CTRL ingedrukt en klik op de text layer, druk dan CTRL-SHIFT-I (of klik Select -> Invert).
Klik dan op de foto-layer, en druk op DEL..
de text layer kan je hierna wegdoen..
Zou moeten werken zo
Zorg dat je 'n layer hebt met de foto er in, en zorg ervoor dat je 'n layer hebt met je text er in..
hou CTRL ingedrukt en klik op de text layer, druk dan CTRL-SHIFT-I (of klik Select -> Invert).
Klik dan op de foto-layer, en druk op DEL..
de text layer kan je hierna wegdoen..
Zou moeten werken zo
blah blah...
Verwijderd
je kan ook de foto nemen
ctrl+a (select all)
dan edit>define pattern
dan de letters selecteren, en dan
fill>pattern
ctrl+a (select all)
dan edit>define pattern
dan de letters selecteren, en dan
fill>pattern
o.k. dit werkt perfect! ik zat maar te kutten met die laagmaskers maar dit geeft in principe hetzelfde resultaat. Thanx a lot.