Toon posts:

Scrollende klok mod (met foto's en avi)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Woohoo, hij's eindelijk klaar..... de scrollende klok mod ! Wat doet het ? Het laat de tijd en datum langskomen. Ok, het heeft totaal geen nut, maar het is wel origineel :Y)

Voor de foto geilende tweakers onder ons nog ff een paar foto's;

Frontje na flink bewerkt te zijn met een boor

Het resultaat na mishandeling met scalpel

De matrix van 35 LEDs

De onderkant van de matrix. Zo ziet een home-made multi layer print er dus uit (wat een k*twerk :()

Kijken of alles past. Door de flitser zijn de LEDs ook goed zichtbaar

Foto van het werkende klokje (But who needs a photo when there's a movie)

En natuurlijk het filmpje*D

Verwijderd

Whaha cool!! :)

alleen een beetje een klein displeetje, beetje moeillijk te lezen :)

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

loik gedaan hoor! lekker hobby'en ;)

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 02:33 schreef MREn het volgende:
alleen een beetje een klein displeetje, beetje moeillijk te lezen :)
Nee hoor :P het display is 3,5 cm hoog en 4,6 cm breed en ik makkelijk te lezen (zelfs van grote afstand (makkelijk op een LAN hehe)). Bovendien ziet het er scherp uit, maar dat komt in het filmpje niet helemaal tot z'n recht (geen nagloei effecten, schokken enz).

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op donderdag 08 november 2001 02:28 schreef Zotty het volgende:
De aansturing houd ik nog ff geheim, wil minstens een paar dagen de (hopelijk) enige zijn met zo'n nutteloze mod :)
[irritatie modus]
WTF? Vrijgeven die schema's! Zo doen we dat hier niet... :(
[/irritatie modus]

[geinteresseerde modus]
Wat gebruik je voor de aansturing? Serieel of parallel?
[/geinteresseerde modus]

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

dit is best gaaaf :)

Audentia

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Leuk, weer eens wat orgineels :)

39

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben ook wel geinteresseerd in dat schema. Het lijkt me wel leuk om een lichtkrant op je case te maken, waarvan je de text realtime kunt bepalen.

Always outnumbered, never outgunned!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op donderdag 08 november 2001 08:59 schreef Keize001 het volgende:
Ik ben ook wel geinteresseerd in dat schema. Het lijkt me wel leuk om een lichtkrant op je case te maken, waarvan je de text realtime kunt bepalen.
Dan moet je hem alleen over de volle lengte van je case doen. >:)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Op donderdag 08 november 2001 08:59 schreef Keize001 het volgende:
En dan wel zo, dat je via inet kan laten bepalen wat er op staat... Kunnen we je nog eens een boodschapje sturen ofzow..... >:)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TOF!
Das het zelfde kastje wat ik ook heb [gehaald bij NoRRoD zwolle]

Maar je hebt dus ook je eigen software heirvoor geschreven¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Schema's ?!? Wat zijn dat :?

Hehe, is goed, maar dan moet ik ze eerst ff netjes op papier zetten. Staat nu ook wel op papier, maar dat is een hele boel gekrabbel :+ Moet vandaag of morgen wel lukken en dan ff inscannen oid.

Wat betreft de aansturing, het loopt helemaal zelfstandig (inclusief back-up batterij). Computersturing wordt aan gewerkt, maar dat duurt nog wel ff aangezien er dus ook een stuk software bij komt kijken. En daarmee komen we aan bij het hart van het geval; een PIC processor. Oftewel, het is een stuk lastiger dan het maken van een LED aan je HDD.
Op dit moment draait het nog op velleman software, maar die gaat aangepast worden aangezien ik nog genoeg ideeen heb. Dagenlang met MPLab proggen in assembler >:)

Wat betreft een realtime aan te sturen display. Ook hier wordt aan gewerkt. Dit zal waarschijnlijk parallel gaan, maar als het ff kan, wordt het via de seriele poort. Als display ga ik gebruik maken van alfanumerieke displays van Siemens. Ontzettend gave displays :9~ 4 karakter 5x7 dot matrix, stackable, karakter generator, dimbaar en belangrijkste van al, het is geen LCD en ook geen LEDs :)

• Super_ik
  • Laatst online: 10:43

Super_ik

haklust!

hehe eindelijk s een echt schema iets met teminste wa meer als een paar ledjes en wa weerstanden

wh00t eindelijk iemand die een PIC :9 gebruikt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 13:01 schreef Super_ik het volgende:
hehe eindelijk s een echt schema iets met teminste wa meer als een paar ledjes en wa weerstanden

wh00t eindelijk iemand die een PIC :9 gebruikt
Dit valt nog wel mee, als je een echt schema wil, post ik wel m'n zelf ontworpen MP3 speler met IDE interface :) En er zit ook een pic op (16C65B). Moet hem nog steeds een keer bouwen.....

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 02:28 schreef Zotty het volgende:
Woohoo, hij's eindelijk klaar..... de scrollende klok mod ! Wat doet het ? Het laat de tijd en datum langskomen. Ok, het heeft totaal geen nut, maar het is wel origineel :Y)

Voor de foto geilende tweakers onder ons nog ff een paar foto's;

Frontje na flink bewerkt te zijn met een boor

Het resultaat na mishandeling met scalpel

De matrix van 35 LEDs

De onderkant van de matrix. Zo ziet een home-made multi layer print er dus uit (wat een k*twerk :()

Kijken of alles past. Door de flitser zijn de LEDs ook goed zichtbaar

Foto van het werkende klokje (But who needs a photo when there's a movie)

En natuurlijk het filmpje*D

De aansturing houd ik nog ff geheim, wil minstens een paar dagen de (hopelijk) enige zijn met zo'n nutteloze mod :)
toch leuk zo'n velleman kitje in je pc bouwen

• Super_ik

Super_ik

haklust!

Op donderdag 08 november 2001 13:13 schreef Zotty het volgende:

[..]

Dit valt nog wel mee, als je een echt schema wil, post ik wel m'n zelf ontworpen MP3 speler met IDE interface :) En er zit ook een pic op (16C65B). Moet hem nog steeds een keer bouwen.....
POSTUUUUUUUUUUUUUUUU :9~

8<------------------------------------------------------------------------------------

Verwijderd

Dit ziet er echt vet uit, dat wil ik ook! :9~

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Dit is zéééér cool :P

Verwijderd

Topicstarter
Schema's van de mp3 speler weer ff opgevist:

Schema van het controller gedeelte

Schema van de decoder en DA converter

Veel plezier ermee ;)

Vraag maar raak hehe. En zoals ik al zei, het is nooit helemaal gebouwd, maar in theorie moet het werken.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

koellll... :)
wat waren de kosten ?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Topicstarter
En dan hier het (ditmaal beter leesbaar :)) schema van de klok
Op donderdag 08 november 2001 14:06 schreef Reefer het volgende:
koellll... :)
wat waren de kosten ?
Ik neem aan de je de mp3 speler bedoeld..

Veel te veel. 30 piek voor de PIC (16C74A), een dikke 100 piek voor de MAS3507D en de DA converter weet ik niet meer. De rest van de onderdelen kost geen klap.
Waar de echte kosten in gaan zitten is de software. Dat kost echt F*CKING veel tijd :( Echt honderden (zoniet duizenden) pagina's aan datasheets en met name protocollen (ATA/IDE/joliet filesystem/enz) doorwerken is na 3 weken echt niet leuk meer..
Dit is ook de reden dat het nooit afgekomen is. Het koste simpelweg te veel tijd (en ik kon de oscillator nergens krijgen). Maar ooit gaat het lukken.....

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb een beetje problemen met die rare poort, zou je mij je plaatje ff willen mailen? Ik wil ook wel ff het schema(mits niet te groot) met een schema-programma tekenen, dan stuur ik je een jpg-tje terug. Dat staat wat mooier :)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

kan alleen niet meer op die server komen nu

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik kom er ook niet meer op :(

• Super_ik

Super_ik

haklust!

al andere server gevonde........?

Verwijderd

Count me in ... :P ... .

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Leuk hoor allemaal links neerzetten en dan je server uitdoen :) Is mij ook al eens gebeurd....

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 21:08
plaatjes werken niet :(

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

hmz kan de plaatjes niet meer zien, maar errug koel idee :D (voor de geen horloge dragende tweakers)

Under Construction

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

FIX DIE SMURVER NOU! :) kwil die pics zien...

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

ja alle die verhalen horen wel erg :9~ maar waar blijven de plaatjes :?

Verwijderd

Topicstarter
Zooo, andere server gevonden en het werkt weer :) Dit maal zonder rare instellingen, dus iedereen moet het kunnen zien. Zoniet, dan mail ik de mensen die problemen hadden alsnog ok.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Simpel en nice! En de source-code voor die PIC?

Volgens mij hoef je niet zo bang te zijn dat iedereen nu zo'n gevalletje maakt, want niet iederren kan een pic programmeren (Ikke wel natuurlijk, maar ik ga 'em niet namaken. Ik wil natuurlijk wel weten hoe het werkt)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 20:29

WarPuppy

Electronic Technology

mwah, niet echt denderend, beetje lelijk.

Wat heb je eraan :?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik vindum uitermate kewl .. lekker hoog led gehaalte.
Jammer dat ik geen pic kan proggen.
Kweenie of je misschien zin hebt om ze geproggeld en al te verkopen zo ja dan moeten we ff conctact hebben want ik zou hem stiekum ook wel willen bouwen ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de sourcecode, die heb ik (nog) niet (gemaakt). Zoals ik al zei, de software is van velleman. Ooit eens een kitje van hun gekocht en daarvan dus de PIC gebruikt. Ben wel een nieuwe versie (van de software) aan het uitdenken om meer funties te hebben, maar waarschijnlijk gaat die nooit gemaakt worden. Dit aangezien ik dus ook bezig ben met een ander display-scroll-ding welke universeel bruikbaar is. Hier kun je dan ook alle CPU/temp/load/enz op laten voorbijkomen, en dus ook de tijd. En deze wordt helemaal van de grond af aan opgebouwd en geprogrammeerd. Dan doe ik het beter 1x goed met meer functionaliteit dan eerst deze mod aanpassen en daarna eentje maken die 10x zo veel kan...

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Keida

wysiwyg

staat ie nou tegen je ventilator?!!? ;)

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

HOeveel tijd heb je erin gestoken eig.?

Verwijderd

houdt-ie ook de tijd vast als je de spanning eraf gooit ?

Verwijderd

Topicstarter
staat ie nou tegen je ventilator?!!? ;)
Zit geen ventilator bij in de buurt :)
HOeveel tijd heb je erin gestoken eig.?
Euhm ..... denk denk..... ben 's middags een keer begonnen en diezelfde nacht om 1 uur klaar. Valt dus wel mee, het meeste tijd gaat zitten in het maken van de matrix (zeker als de led's er meerdere keren uitvallen bij het op de kop houden |:(). Geduld bewaren en nog een poging doen hehe
houdt-ie ook de tijd vast als je de spanning eraf gooit ?
Yep :) Er zit een 9V back-up batterij bij die de boel gaande houdt bij "stroomuitval"
Pagina: 1