Al het goeie.......
Hint : ga naar google.com en zoek op htaccess en directory afschermen oid... Paar honderd hits met allemaal sites waar dat uitgelegd wordt.
Lees jij wel eens docs ?? Volgens mij niet namelijk, aangezien dit verhaal gewoon in Documentation.txt staat.Op donderdag 08 november 2001 00:49 schreef Beyond het volgende:
Hoe kan ik deze beveiligen ? Zodat er alleen met een wachtwoord naar binnen kan ?
Ik heb iets gehoord over .htaccess maar daar staat alleen het volgende in :
DirectoryIndex index.php
Zie het verhaal over adv_auth. Geen htaccess nodig, en gebruikers krijgen dan ook alleen zaken te zien waar ze volgens MySQL bij mogen.
Daar kan ik geen gebruik van maken.Op donderdag 08 november 2001 09:22 schreef igmar het volgende:
[..]
Lees jij wel eens docs ?? Volgens mij niet namelijk, aangezien dit verhaal gewoon in Documentation.txt staat.
Zie het verhaal over adv_auth. Geen htaccess nodig, en gebruikers krijgen dan ook alleen zaken te zien waar ze volgens MySQL bij mogen.
Al het goeie.......
Verwijderd
hoezo niet?
phpMyAdmin checkt de ingevoerde user+pass in de database.
Is de login geldig dan krijg je toegang anders niet.
Dit werkt dus niet via .htaccess maar je krijgt wel dezelfde windowtjes. Het is gewoon puur php die de juiste headers plaats...Als je dus phpMyAdmin kan draaien werkt dit ook.
Dit zet je aan door in conifg.inc.php adv_auth op 'true' te zetten
phpMyAdmin checkt de ingevoerde user+pass in de database.
Is de login geldig dan krijg je toegang anders niet.
Dit werkt dus niet via .htaccess maar je krijgt wel dezelfde windowtjes. Het is gewoon puur php die de juiste headers plaats...Als je dus phpMyAdmin kan draaien werkt dit ook.
Dit zet je aan door in conifg.inc.php adv_auth op 'true' te zetten
Sorry voor ophalen van ietwat oude topic.
Ik heb dit zelfde probleem ook..
En kom er niet uit!
kep net een user aangemaakt:
mysql
pass: mysql
en die mag in de db mysql de table user leeglezen.
Dat heb ik in config.inc.php gezet maar krijg een 500 error als ik m opvraag.
Hoe kan dat en wat is daaraan te doen.
Kep namelijk meerdere mensen die de db gebruiken en die hoeven niet overal bij te kunnen
Alvast bedankt
Ik heb dit zelfde probleem ook..
En kom er niet uit!
kep net een user aangemaakt:
mysql
pass: mysql
en die mag in de db mysql de table user leeglezen.
Dat heb ik in config.inc.php gezet maar krijg een 500 error als ik m opvraag.
Hoe kan dat en wat is daaraan te doen.
Kep namelijk meerdere mensen die de db gebruiken en die hoeven niet overal bij te kunnen
Alvast bedankt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $cfgServers[1]['host'] = 'localhost'; $cfgServers[1]['port'] = ''; $cfgServers[1]['socket'] = ''; $cfgServers[1]['connect_type'] = 'tcp'; $cfgServers[1]['adv_auth'] = true; $cfgServers[1]['stduser'] = 'mysql'; $cfgServers[1]['stdpass'] = 'mysql'; $cfgServers[1]['user'] = ''; $cfgServers[1]['password'] = ''; |
De user & pass moeten overeen komen met de user & pass van je database. Dan zou het moeten werken.
code:
1
2
| $cfgServers[1]['stduser'] = 'mysql'; $cfgServers[1]['stdpass'] = 'mysql'; |
Ja die kloppen.Op dinsdag 20 november 2001 15:35 schreef joostbaksteen het volgende:
De user & pass moeten overeen komen met de user & pass van je database. Dan zou het moeten werken.
code:
1 2 $cfgServers[1]['stduser'] = 'mysql'; $cfgServers[1]['stdpass'] = 'mysql';
Er hoeft verder nix worden aangepast in de apache config?
Ik zal het nog een proberen.
thnx iig voor reply
Verwijderd
mijn beveiliging:
.htaccess
.htpasswd
.htaccess
code:
1
2
3
4
5
| AuthName "PeeHaaPee MeiAtMin" AuthType Basic AuthUserFile /pass require user dj_delta |
.htpasswd
code:
1
| dj_delta:******** |
Ja, dat kan ook.. maar zoals ik al zei, er zijn meerdere mensen die er gebruik van willen maken dus de oplossing die jij geeft is niet van toepassing
Verwijderd
ik wil ook een soort beveileging op mijn webserver maken dat alleen 2 ip's er maar op kunnen en de rest niet
ik wil deze beveileging alleen voor phpadmin
de rest maakt nie uit
ik wil deze beveileging alleen voor phpadmin
de rest maakt nie uit
Verwijderd
xxplosiefje:Ja, dat kan ook.. maar zoals ik al zei, er zijn meerdere mensen die er gebruik van willen maken dus de oplossing die jij geeft is niet van toepassing
zo wel
.htpasswd
zo wel
.htpasswd
code:
1
2
3
| dj_delta:******** keesw2:******** wim3:******** |
tja,
ik heb het direct in apache conf ingesteld, kan je ook opgeven welke ip adressen mogen maar ik weet niet of je apache gebruikt en of dat uberhaubt een optie is.
ik heb geen idee hoe ja dat in andere webservers insteld.
ik heb het direct in apache conf ingesteld, kan je ook opgeven welke ip adressen mogen maar ik weet niet of je apache gebruikt en of dat uberhaubt een optie is.
ik heb geen idee hoe ja dat in andere webservers insteld.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Alias /phpmyadmin/ "/home/me/www/mysite/"
<Directory "/home/me/www/mysite/">
Options Indexes MultiViews
AllowOverride None
Order deny,allow
Deny from all
Allow from .somedomain.nl
Allow from 111.222.111.222
</Directory> |
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Pagina: 1