Intel kaart overclocken..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma moet ik gebruiken voor het overclocken van mijn (gare) intel i740 8 mb videokaart?

Ik heb echter geen zin om een nieuwe cooling te kopen dus wil de kaart niet zo super veel opvoeren..

maar als die gaat lopen als een 10 mb kaart vind ik het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 13:05

Stropdas

Insert subtitle here

slotje? dit klinkt als onzin denk ik

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als je 3D wilt spelen, koop dan een échte 3D videokaart. In ieder geval iets met Radeon of GeForce.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 08 november 2001 00:22 schreef Lingod het volgende:
Welk programma moet ik gebruiken voor het overclocken van mijn (gare) intel i740 8 mb videokaart?

Ik heb echter geen zin om een nieuwe cooling te kopen dus wil de kaart niet zo super veel opvoeren..

maar als die gaat lopen als een 10 mb kaart vind ik het prima :)
Grr, eigenlijk met Stropdas eens, maar gezien we allemaal ooit 17-jarigen met meer enthousiasme dan wijsheid geweest zijn...

Mem grootte heeft NIETS met clocksnelheid te maken. Sommige ISA kaarten zijn op 400% te OCen met een VLB slot op 50MHz. Maar denk niet dat hun 1MB opeens 4MB geworden is. Geheugen bepaalt in 2D hoeveel pixels een kaart kan supporten (max resolutie dus) en in 3D hoeveel textures/frames zo'n ding kan bevatten. Je kaart OCen zal dus de frequentie van die frames bewerken verhogen, maar dus geen enkele frame meer erin laten.

Ik heb nog nooit een i740 geprobeerd te OCen, maar je kunt kijken of Powerstrip het ondersteunt (UTFS voor waar Powerstrip te vinden en hoe te gebruiken). Koeling zul je niet zo snel nodig hebben- het is een brakke slak van een kaart en blijft heerlijk koel. Ik denk dat de RAM de beperkende factor zal blijven (gezien de doelgroep zal niemand 3.3ns DDR op zo'n kaart geplakt hebben >:) )

Succes, maar ga ff snel de FAQs lezen en ook wat meer posts hier- je topic hier slaat dus echt als kut op dirk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een vriend van mij heeft geprobeert zo'n kaart te oc-en en die dingen beginnen al te flippen zodra je 1mhz omhoog gaat dus.... Koop een geforce of een radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 14:02

AcouSE

Swedish Chef

[topic=235012/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen chipjes van een oude vidkaart afhalen en ze bij de andere dr in zetten,

heb ik ook geprobeerd.
had alleen fatale gevolgen voor mn kaartje :'(
Pagina: 1