Ik wilde deze boodschap eigenlijk toevoegen aan een geschikte topic, maar bij gebrek aan search mogelijkheden doe ik het maar ff zo. 
Dit is dus een script dat in feite hetzelfde doet als het 'gewone' welbekende random-icon script.
Deze variant heeft echter het voordeel dat je makkelijk icons kan toevoegen zonder het script te gaan veranderen. Ook kun je hier gewoon allerlei soorten plaatjes door elkaar gebruiken. (jpg/gif/vector)
komtie:
Voor de duidelijkheid, dit script plaats je dus op je server en dan pleur je de iconen in een directory: "icons" is default...
Ik weet echter niet of het wel werkt op zo'n "protected mode"
php server zoals F2S.
Dit is dus een script dat in feite hetzelfde doet als het 'gewone' welbekende random-icon script.
Deze variant heeft echter het voordeel dat je makkelijk icons kan toevoegen zonder het script te gaan veranderen. Ook kun je hier gewoon allerlei soorten plaatjes door elkaar gebruiken. (jpg/gif/vector)
komtie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <? // header zodat dit script geparst kan worden voor plaatjes Header("Content-type: image/gif"); Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); // vul hier je directory in die de icons bevat // deze moeten wel op dezelfde server staan als het script $dir = './icons/'; // even de directory openen en inlezen chdir($dir); $handle = opendir("."); // herhaling om alle filenamen een voor een in een array te proppen $i = 0; while ($file = readdir($handle)) { if ($file != "." &amp;amp;&amp;amp; $file != ".."){ $icon_array[$i] = $file; } $i++; } closedir($handle); // randompje maken $max = ( count($icon_array) - 1 ); mt_srand ((double) microtime() * 100000000); $icon_nummer = mt_rand(0, $max); // Dit zorgt voor het doorsturen van het plaatje $fn=fopen("$icon_array[$icon_nummer]","r"); fpassthru($fn); ?> |
Voor de duidelijkheid, dit script plaats je dus op je server en dan pleur je de iconen in een directory: "icons" is default...
Ik weet echter niet of het wel werkt op zo'n "protected mode"
edit:
verdikkeme...ramdom
verdikkeme...ramdom
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]