TNT2 M64 tv detectie

Pagina: 1
Acties:

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Hoi iedereen, dit probleem is eerder langsgekomen maar tot nu toe heeft nog niemand een oplossing gevonden.

Ik heb een Riva TNT2 M64 32MB TV-OUT kaartje, met S-VHS en Composiet tv-out. De S-VHS werkt prima, maar ik wil de composiet aan de gang krijgen.

Probleem: De TV die aangesloten is wordt niet gedetecteerd.

Wat ik iig geprobeerd heb:
- NVidia 21.83 drivers
- TV aansluiten, op goede kanaal, dan pas PC aan
- TVTool (www.tvtool.de) en TVCC2000 geinstalleerd.

Deze geven aan dat bij gebruik van de composiet uitgang er geen TV aangesloten is, ook al is mijn TV of VCR wel aangesloten. Als ik S-VHS -> SCART van VCR gebruik detecteerd hij het wel, maar dan heb je het bekende zwart-wit probleem omdat mijn VCR geen S-VHS ondersteund waardoor de kleur en beeld info niet samengevoegd worden.

Ik weet dat om TV te detecteren er een 75 Ohm impedantie over de uitgang moet staan. Als ik mn TV of VCR aansluit detecteerd ie dat dus niet.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Misschien het 'forceren' van detectie van een TV? Staat misschien default de S-VHS aan en composiet uit?

Verwijderd

Ik heb net ff gekeken, maar ik kan niet echt veel voor je vinden. Wat het wel zou kunnen zijn is dat er een jumper zit waarop je moet instellen of je PAL of NTSC wilt gebruiken, die moet wel goed staan natuurlijk.

Hier ff een stukje van internet:
How can I use TV-OUT function?
Select the correct jump of PCB for TVformat (PAL B/G NTSC....)
Boot the system from monitor.
Connect the signal cable between TV-OUT of VGA and TV's Video input and power on the TV.
Click "Start" -> "Settings" -> "Control Panel" -> "Settings" -> "Advanced" -> "Output Device". Then you can choose "TV" to output signal to TV or choose "Analog Monitor" to get back Monitor mode.
To choose the correct TV format to match local tv format (pal , ntsc.......) (you need to connect signal cable between VGA and TV before launch "display perties")

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Dank voor de reply, maar ik kan in software kiezen tussen PAL en NTSC. (Mn TV ondersteunt beide).

Nadat ik beter heb gekeken lijkt die jumper meer op een aansluiting voor audio lijkt het wel, twee pootjes met een behuizing er omheen.

Heeft iemand nog meer ervaring met het detecteren van TV's aan de composiet uitgang? Werkt het alleen met oude of nieuwe TV's?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In de nvidia driver zit volgens mij vanaf versie 12.90 een force detection knop in. In de driver ook instellen dat ie composiet moet gebruiken.
Heb je aan de voorkant van je tv geen videocamera/composiet aansluiting? Zo ja druk em daar eens op ipv scart.
Uiteindelijk kan het ook zo zijn dat je composietpoort kapot is.

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Waarschijnlijk geef ik je nu overbodige informatie.. maar toch voor de zekerheid even:

beeldschermresolutie: max 800 * 600 Pixels
max 16 Bit kleuren
Tv op het kanaal zetten waar de composite in op hoort

je kunt in iedergeval concluderen dat de videorecorder wel een "sterk genoeg" signaal afgeeft aan je pc, omdat je svhs het wel doet... (ik neem aan dat hier de zelfde signaalsterkte voor nodig is.. maar weet het niet zeker)

Persoonlijk heb ik mijn tv-out 1 keer aan de praat gehad.. waarna hij het nooit meer heeft gedaan..
Ik zit momenteel een beetje te kloten in de Bios van de kaart, maar het wil nog niet echt lukken