Een KT7 is maar een 100Mhz board en kan dus geen 133Mhz.
Logisch krijg je dan zwart beeld.
Gebruik ook eens de SEARCH functie vantevoren.
http://gathering.tweakers.net/forum/find
Logisch krijg je dan zwart beeld.
Gebruik ook eens de SEARCH functie vantevoren.
http://gathering.tweakers.net/forum/find
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
als ik naar abit.nl ga staat er het volgende
CPU
Supports AMD-K7 Athlon/Duron Socket A 200MHz FSB Processors
Lijkt me dan logisch dat het kan
CPU
Supports AMD-K7 Athlon/Duron Socket A 200MHz FSB Processors
Lijkt me dan logisch dat het kan
komt ook nog eens bij dat de athlon 800 officieel helemaal geen 133mhz aan kan.
[edit] 200mhz=ddr dus 100mhz fsb max, kan misschien opgekrikt worden tot 110 maar dan heb je al geluk.
[edit] 200mhz=ddr dus 100mhz fsb max, kan misschien opgekrikt worden tot 110 maar dan heb je al geluk.
Tja, die amd's multiplien op de een of andere vage manier de FSB in de proc waardoor hij op 200 ipv 100 loopt. Als je je FSB dan naar 133 zet loopt de interne FSB van de proc dus op 266. Vandaar dus dat het een 100mhz board is. Dat bevestig je dus zelf al
nieuwe vraag....
hoe kan ik het dan het best dat beestje overklokken, zodat het toch stabiel draait?
hoe kan ik het dan het best dat beestje overklokken, zodat het toch stabiel draait?
multiplier veranderen werkt alleen als je dat ding ge-unlocked hebt, en volgens mij hebbie dat (nog) niet gedaan?
dat zou dan direct ook de reden zijn waarom hij niet meer opstart: hij probeert te booten op 133*8=1064MHz! dat zal hij wel niet aankunnen op standaard vcore duz boot ie niet.
als de bedoeling is om dat ding over te klokken naar 133*8, dan kun je dat beter met wat kleinere stapjes (bv 5Mhz per keer) proberen en zodra je in windows wat veel BSOD's krijgt of blijft hangen, dan kun je je vcore in de bios wat verhogen (ook beetje bij beetje!)
als je tot 120Mhz fsb komt en je wil nog hoger, dan zul je een sprongetje naar 133Mhz moeten maken, ivm pci/agp snelheden
dat zou dan direct ook de reden zijn waarom hij niet meer opstart: hij probeert te booten op 133*8=1064MHz! dat zal hij wel niet aankunnen op standaard vcore duz boot ie niet.
als de bedoeling is om dat ding over te klokken naar 133*8, dan kun je dat beter met wat kleinere stapjes (bv 5Mhz per keer) proberen en zodra je in windows wat veel BSOD's krijgt of blijft hangen, dan kun je je vcore in de bios wat verhogen (ook beetje bij beetje!)
als je tot 120Mhz fsb komt en je wil nog hoger, dan zul je een sprongetje naar 133Mhz moeten maken, ivm pci/agp snelheden
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
nogmaals ook als is de multiplier 2 dan ken ie niet op een 133mhz bus snelheid werken, kt133 chipset ken da nl niet aan.Op woensdag 07 november 2001 23:44 schreef DDan het volgende:
multiplier veranderen werkt alleen als je dat ding ge-unlocked hebt, en volgens mij hebbie dat (nog) niet gedaan?
als hij hem erop kan zetten in bios, kan het mobo er in principe gewoon mee werken. of je weet iets wat ik niet weet over die chipset? zou sowieso beetje vreemd zijn om dat bord dan kt133(?) te noemen
of je bedoelt dat zijn geheugen die snelheid mischien niet aankan? (neem aan dat het DDR bordje is?) DDR2100 zal waarschijnlijk inderdaad de 266Mhz niet halen, als hij DDR2400 heeft is het geheugen in elk geval geen probleem
of je bedoelt dat zijn geheugen die snelheid mischien niet aankan? (neem aan dat het DDR bordje is?) DDR2100 zal waarschijnlijk inderdaad de 266Mhz niet halen, als hij DDR2400 heeft is het geheugen in elk geval geen probleem
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
in de manual staat wel dat de mobo 133 aan kan
nope zit je naast, de kt133 chipset kan maar tot 100 mhz aan, en de kt133a kan tot 133 aan. dus hij heeft een abit kt7a (om maa rwat te noemen) met kt133a chipset nodig.Op woensdag 07 november 2001 23:49 schreef DDan het volgende:
als hij hem erop kan zetten in bios, kan het mobo er in principe gewoon mee werken. of je weet iets wat ik niet weet over die chipset? zou sowieso beetje vreemd zijn om dat bord dan kt133(?) te noemen
Verwijderd
Multiplier unlocken met je potloodje en dan iedere keer een stapje hoger proberen. 850,900,950,1000.Op woensdag 07 november 2001 23:43 schreef Chopper_Rob het volgende:
nieuwe vraag....
Gebruik voor meer info gewoon de search.
Maar dan nog iets....
Ik wil een nieuwe CPU, mobo en geheugen hebbe...
Zit te denken aan Athlon XP 1900+ en 512 MB DDR, maar welke mobo kan ik het best gebruiken. Zat zelf te denken aan Abit KR7A-RAID of Asus A7V266-E
Zit te denken aan Athlon XP 1900+ en 512 MB DDR, maar welke mobo kan ik het best gebruiken. Zat zelf te denken aan Abit KR7A-RAID of Asus A7V266-E
ik zou voor de asus gaan, mijn argument daarvoor is dat ik r ook 2 bordjes van heb en nooit gezijk mee gehad. maar abit zal ook wel goed draaien. pak je een abit, asus, msi of epox dan zit je altijd goed.Op woensdag 07 november 2001 23:58 schreef Chopper_Rob het volgende:
Maar dan nog iets....
Pagina: 1