Toon posts:

Sharen Win98 en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heel vaak is deze vraag al voorbijgekomen, maar ik heb de oplossing nog niet gevonden.

Mijn probleem,
Ik heb een pc met Win 98 en een met Win XP, vanaf de Win XP kan wel de gedeelde schijven op de Win98 pc zien, maar andersom kan niet.
Nu start Win98 pc standaard op met de gebruiker User, zonder password e.d.
Dus heb ik in XP het gastaccount geactiveerd, en een een gebruiker aangemaakt met de naam User, maar nix werkt tot nu toe!

Wie heeft er een duidelijk oplossing?

Verwijderd

Probeer eens de Wizard Netwerk Instellen te draaien, een netwerk-diskette maken. En die disk te installeren op die Win98 bak.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:02
staat je XP firewall soms nog aan? dan zie je idd nix...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien kun je beter beginnen met het posten van meer informatie. Denk hierbij aan de gebruikte netwerkprotocollen en de instellingen hiervan.

Mocht je TCP/IP hebben gebruikt wil ik weleens weten of je vanaf beide PC's elkaars IP adres kan pingen.
Dat doe je vanaf de command prompt met het commando ping <ipadress>, waarbij de tekst <ipadress> dient te worden vervangen met het ipadres van de andere PC.
Mocht je geen flauw idee hebben waar ik het over heb, dan kun je deze stap (nu even) vergeten.

Misschien is het verstandig om op je XP PC niet alleen een gebruiker user aan te maken, maar een gebruiker met dezelfde naam (en wachtwoord) als waarmee je op je Windows98 PC aanlogt.
En waarschijnlijk is dit voor jou de oplossing. :)

Toch is het verstandig om voordat je een netwerkvraag stelt, de gevraagde informatie te posten. Op deze manier kan men hier beter en sneller een zinnige reactie geven.

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om het TCP/IP Protocol!

Nog meer Info nodig?

Groeten,

Emiel

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Tcp/ip = range en subnetmask hetzelfde ?
Werkgroep = hetzelfde ?

Disable die guest-account maar , dat werkt niet.

heb zelfde probleem gehad. Na lang zoeken heb ik maar win98 afgetrapt en opnieuw geinstalleerd. En hij deed het! :?

( helaas niet duidelijk , maar het werkt )
Pagina: 1