80--->40mm converter voor koelblok

Pagina: 1
Acties:

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Hey luitjes,

Weet iemand ook waar ik een soort converter kan krijgen voor een fan van 80 mm die dan op een 40mm koelblok gezet kan worden ??

Ik zag dat een aantal mensen zelf iets geknutseld hadden, maar dat lijkt me vaak een probleem omdat die knutsels vaak om het koelblok heenvallen en dan de lucht niet goed kunnen wegvoeren.

Iemand enig idee ?

Foto's zou ook heel fijn zijn!!
Kan ik een beetje kijken hoe iedereen of iemand :) het gedaan heeft!!

Alvast bedankt

Kolder

Whatever........

Verwijderd

Ik weet niet waar ze te koop zijn maar wel dat ze vrij easy te maken zijn en ook dat de lucht er goed door heen kan gaan.. Neem een 4mm dikke plastic plaat ( ik ben nu bezig en gebruik een hoes van een videoband) en dmv met warmte kan je hem buigen en de naden kun je dan dichtsmelten.
Eerst van papier een testje doen dan mot het wel lukken

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom wil je een 80 mm fan op een 40 mm koelblokje zetten?
Volgens mij lukt het trouwens nooit om dat er op te houden, een duw tegen je kast en het dondert er af...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op woensdag 07 november 2001 22:45 schreef Demoniac het volgende:
Volgens mij lukt het trouwens nooit om dat er op te houden, een duw tegen je kast en het dondert er af...
Niet al je hem vastlijmt :)

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 22:45 schreef Demoniac het volgende:
ik wil dit omdat het dan stiller is in mijn kast en ik de fan dus op lagere toeren laat draaien terwijl de airflow hetzelfde blijft.. :?

Whatever........

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

heb je ook al enige reviews gelezen omtrent 80mm naar 60mm? Je proc wordt er echt niet koeler op. Meestal gaat de temp met iets van 5 - 10 graden omhoog, en dat met 80-60. Kun je nagaan hoe dat gaat gebeuren met 80-40. Ik snap er ook weinig van hoe dat kan, maarja, misschien moet je een andere oplossing zoeken. Wat wil je eigenlijk koelen?

Verwijderd

Klopt, een fan adapter gaat niet veel helpen qua performance, maar het is dan ook meer bedoeld om er een stillere fan met dezelfde CFM's erop te plaatsen, zodat het hele zooitje "stiller" koelt :)

Verwijderd

40mm ? Je bedoeld 60mm neem ik aan ?
40 is ongeveer je chipset...

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 11:25 schreef mdusink het volgende:
heb je ook al enige reviews gelezen omtrent 80mm naar 60mm? Je proc wordt er echt niet koeler op. Meestal gaat de temp met iets van 5 - 10 graden omhoog, en dat met 80-60. Kun je nagaan hoe dat gaat gebeuren met 80-40. Ik snap er ook weinig van hoe dat kan, maarja, misschien moet je een andere oplossing zoeken. Wat wil je eigenlijk koelen?
Pff wat een tegenvaller zeg. Als het echt waar is dat dat ding zoveel warmer wordt dan pas ik liever voor een converter. Iemand ervaringen hiermee ??

greetz Kolder

Whatever........

Pagina: 1