Probleem met het instaleren van de Geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
Ik heb hier een compaq staan met Win98SE waarvan ik de goede drivers van de geluidskaart maar niet kan vinden, hij detecteerd wel een geluidskaart maaar niet het type en merk enzo.

Toen heb ik de kaart eruit gehaalt en het was een Creative, maar verder stond er nix op de kaart (geen type e.d.)
ik dus alle drivers van de win98 SE cd rom geinstalleerd (creative drivers), maar deze werkte dus niet correct.

p.s. die win98se moet erop blijven (geen win2k en of xp) omdat het voor me opa is die net een beetje went aan win98 maar het dus niet helemaal onder de knie had .. vandaar deze format :)

dus mijn vraag is : wat kan ik verder proberen ?
iemand misschien een goede hardwaredetectie programmaatje ?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Staan er nummertjes op de creative chippies??

• THxZ0NE
als het goed is wel
als ik die heb kan ik het dan zo nazoeken bij creative.com ofzo ?

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 06:29
Ik heb zelf ook die problemen gehad. Zelfs met de bijgeleverde cd wilde de kaart niet meer aan de gang.

Sindsdien ben ik overgestapt op kaarten van Guillemot, met zeer grote tevredenheid!

Probleem is de verschillende uitvoeringen van een kaart (in mijn geval de pci 128)

Verwijderd

Je kan proberen het type te achterhalen met sisoft sandra???? Ik kan het nu niet voor je nakijken, ik heb sisoft sandra niet geinstalleerd.
Zo heb ik in ieder geval het type moederbord achterhaald, mischien werkt dat ook bij jou?

• THxZ0NE
ik heb sisoft dus ook al geprobeert, zonder resultaat.
morgen dan maar eens verder kijken..
tnx anyway

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad zijn er van Creative kaarten onwijs veel verschillende types, bijvoorbeeld van de SB16, grof verdeeld de Basic, VE, PnP, PCI, ... en die hebben ook weer onderverdeling... ook van de SB128PCI zijn heel veel verschillende uitvoeringen... echter, de meeste gebruiken de "standaard" drivers van creative, sommige niet (zie creative site)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• THxZ0NE
oke, ik heb em nu in me eigen comp gepoot.. (had vandeweek geen tijd)
enne hij vindem automatisch
Creative AudioPCI ES 1371, ES 1373 (WDM)

maaar.. hij staat niet op creative.com
iemand suggesties ?

• THxZ0NE
Laat allemaal maar zitten, ik ben er al achter dat het een ENSONIQ is .. eindelijk tnx voor alle reacties..
Pagina: 1