Toon posts:

Casio programma's maken

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik zo'n Casio van een jaar geleden toen ik op de havo zat en daar kan ik mee programmeren..
nu vraag ik me af of daar oook programma's voor zijn in die je kan gebruiken om de codes in te typen.. het gaat om deze programmeertaal.

100>A
Lbl 0
A-1>A
Locate 3,6,A
If A=<0
Then Goto 1
Else Goto 0
Lbl 1
" welke taal is dit ???"

herkent iemand dit?

je hebt ook veel meer commandos maar die kan ik niet allemaal opnoemen..
for, next, to, int, blabla echt van alles

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:38

snoei

kabels... :D

gewoon een of ander basic aftreksel van de casio

• Mir
  • Niet online

Mir

Daar heb ik nog boterkaas en eitjes mee gemaakt ;)

Wat een RAMP is dat...een fout is niet zomaar te vinden enzo...je kan een kabel voor casio----->COMx kopen...dan kan je hier op je PCtje in een TXT bestand coden..en dat uploaden naar je casio..

GL...alleen of je het wil? nee ;)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

inderdaad volgens mij is dit ook gewoon alleen voor casio...het lijkt wel een beetje op visual basic

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• snoei

snoei

Lijkt veel op het basic gebeuren van de TI83.

(heb ik overgens ook boter kaas en eieren in geschreven)

• Mir
  • Niet online

Mir

Op woensdag 07 november 2001 22:17 schreef snoei het volgende:
Lijkt veel op het basic gebeuren van de TI83.

(heb ik overgens ook boter kaas en eieren in geschreven)
is er nou niemand die eigenlijk een LEUK idee had? :Y) >:)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:47
Ik had een TI-83, dat ding had een soort basic achtig iets..
Was iig aardig compatible met MSX Basic, waar ik jaren op gewerkt heb.

Na een weekje kloten (Wiskunde les deed ik toch nooit) was ik aardig thuis in dat ding.......

paar weken later hadden we een home-made chatproggie in elkaar. en een proggie om alle talstelsels om te rekenen.lekker handig op toetsen :)

Je mocht rekenmachine gebruiken, alleen rekenmachines met een talstelselfunctie mochten niet.. Dus wij met onze TI, zelf proggie klaar, en leraren maar denken dat die calc. die functies niet had >:)

Tikken was alleen kut op zo'n brak keyboardje, we progden dus deels op dat ding, en grotendeels op papier.

Daarna werd dat ingevoerd in Notepad, en getransferred naar de calc. Home made kabel gemaakt, voor fl.5,- klaar ofzo, officiele kabel kostte over de 100,- >:)

En dan had je leraren die dachten slim te zijn, door je proggies soms te checken... want dat ding kon je dus ook als spiekbrief gebruiken..
Vervolgens was onze tegenactie: Maak de briefjes als plaatje, en pleur proggie weg..

Totdat ze dat doorhadden, toen random pics wissen.. maar opgeven? nuh.. vervolgens had iedereen onzin proggies op de calc, die bij een bep. toetsencombo echter ineesn picjes ging genereren met text >:) En source lees-protected, zodat docent daar ook niet in ging..

Uiteindelijk hebben ze die hele calcs afgeschaft :)

Mooiste was toch wel lekker gamen (Tetris, Mario enz!!)
en wat ook wel stoer was, was toen we GELUID eruit kregen.. leraar wist niet wat ie moest denken toen ie FUCK YOU uit de calc hoorde

Verwijderd

Topicstarter
hehehe.. zo te zien is zo'n proggie er dus niet :-).. maarja maakt niet uit ...
evengoed bedankt.. het is zo leuk om met die dingen te kloten namelijk

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik had een TI-83 maar ik geilde op ASM... dat moest je eerst op de computer compileren (of direct op je rekenmachine inkloppen voor de die-hard coders)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 22:20 schreef DJSmiley het volgende:
dat is koel :-).. heb je nog zo''n site waarop staat hoe je zo'n kabeltje maakt want ik wil die ook maken ... ik heb de rekenmachine toch nooit nodig dus ik kan er rustig mee klooien

Verwijderd

Topicstarter
GELUID? UIT DE CALC?

leg uit leg uit

• Mir
  • Niet online

Mir

Op woensdag 07 november 2001 22:25 schreef CheapAss het volgende:
GELUID? UIT DE CALC?

leg uit leg uit
nou kijk....je hebt dus van die buiksprekers die da.................. nvm

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:47
TI linkkabels zelfbouw:

http://www.ticalc.org/hardware/cables/

Ik had de seriele link, die werkt hier iig

Geluid: oa
http://ti.calc.org/info/hardware/sound.php

Proggies voor geluid (4Bit WAV afspelen oa) staat wel op www.ticalc.org
ook spellen met geluid staan daar

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Heb er vorig jaar ook mee geprogrammeerd op de Middelbare School :) Lijkt een klein beetje op oude basic, maar dat is het niet.. Gewoon een slap aftreksel van Casio zelf denk ik..

Verwijderd

Hey die casio taal is behoorlijk irre (een tering werk om te typen) ik heb d'r ooit een soort snake en zo'n gokmachine (één armige bandiet) mee gemaakt. :P

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op woensdag 07 november 2001 22:19 schreef Mir het volgende:

is er nou niemand die eigenlijk een LEUK idee had? :Y) >:)
Nee, hier ook Boter, Kaas en Eieren en nog wat tekstdingen...

Je kunt echt nauwelijks iets anders op die Casio's programmeren. Ze zijn veel te langzaam in vergelijking met de TI's en andere :'(. De programmeertaal is trouwens ook weer niet zo heel erg uitgebreid, en ik heb persoonlijk een héél, héél klein beetje maar, een hekel aan Basic.

Ik heb ooit (jaar geleden :)) zelf geprobeerd zo'n kabeltje te maken, maar ik ben vrij klungelig met draadjes enzo dus dat heeft nooit gewerkt. Assemblerprogrammeren is denk ik ook niet aan mij besteed..

Bij ons zijn leraren niet zo slim en vooruitdenkend, meesten weten niet eens dat je die dingen kunt programmeren, laat staan dat je ze als spiekbriefje kunt gebruiken. Wat ik natuurlijk nooit doe O-).

• snoei

snoei

maar goed dat je niet goed met kabeltjes overweg kunt. Anders had je een kabel gebouwd voor 2 calcs aan elkaar te linken en dan tijdens een toets ff overleggen. :Y)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Wij gingen met informatiekunde vorig jaar ook allemaal van die spelletjes erop maken :) Blackjack, Snake, en allemaal van die rotzooi.. Was opzich wel leuk, alleen een super werk om al die bende in te typen.. Was nogal onhandig omdat je steeds naar een ander menutje toe moest, nogal tijdrovend..

• Ericston
  • Laatst online: 05-09 18:58
Op donderdag 15 november 2001 15:07 schreef snoei het volgende:
maar goed dat je niet goed met kabeltjes overweg kunt. Anders had je een kabel gebouwd voor 2 calcs aan elkaar te linken en dan tijdens een toets ff overleggen. :Y)
Tsja, jammergenoeg moest het kabeltje korter zijn dan 0,5 meter oid, anders kreeg je dataverlies, dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt als leerlingetje dat met zo'n kabeltje prutst. :D

Verwijderd

Zo'n TI83 heb ik ook :P

Jammer dat het typen zooo sloom gaat, k moet ook maar eens zo'n kabel gaan bouwen :)
Pagina: 1