Als je je bios hebt vernaggelt, kun je het bios-chipje vaak opsturen naar de fabrikant, die je tegen een vergoeding weer een goed chipje terugstuurd.
Verwijderd
het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp nix van wat je bedoelt 
een biosupdate kan je gewoon downloaden van de site van je mobo fabrikant als je dat bedoelt
een biosupdate kan je gewoon downloaden van de site van je mobo fabrikant als je dat bedoelt
Hij heeft z'n chippy gemoldOp woensdag 07 november 2001 22:08 schreef firstwollie het volgende:
het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp nix van wat je bedoelt
Ken je iemand met hetzelfde mobo doe dan dit:
Zet die persoon zijn pc aan en voer een biosflash uit maar voordat je de flash start haal je zijn bioschip eruit (pc staat nog aan) en zet je die van jou erin dan zeg je dus flash bios en dan wordt hij overnieuw beschreven. Zo heb ik tijdens mijn stage ook een aantal pc's gemaakt waarvan de bios verneukt was door een "domme" gebruiker.
Zet die persoon zijn pc aan en voer een biosflash uit maar voordat je de flash start haal je zijn bioschip eruit (pc staat nog aan) en zet je die van jou erin dan zeg je dus flash bios en dan wordt hij overnieuw beschreven. Zo heb ik tijdens mijn stage ook een aantal pc's gemaakt waarvan de bios verneukt was door een "domme" gebruiker.
De zogenaamde HotflashOp woensdag 07 november 2001 23:06 schreef Flexx het volgende:
Search = hotflash :
[topic=180509]
Verwijderd
Nee het is een hotswap, hot omdat hij aan staat, en swap omdat je oud & nieuw wisselt.
En keep in mind dat je je bios wel cached in je onboard
geheugen van je PC anders gaat je PC down tijdens het
swappen.
En keep in mind dat je je bios wel cached in je onboard
geheugen van je PC anders gaat je PC down tijdens het
swappen.
wat wil je een noieuwere bios of moet je echt een hele nieuwe chip hebben/ een bios kun je zelf erop zetten, maar als je chip kapot is dnek ik dat daar weinig aan te doen valt, kan wel, maar dan moet je zoiets weten te vinden, of garatie of bestellen, of van andere.
Abit stuurt ook een nieuwe op als je ze mailt. Heb ik ook een keer gedaan.
Heb daardoor hier een reserve liggen voor als het fout gaat
Heb daardoor hier een reserve liggen voor als het fout gaat
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
Dus als de pc nog gewoon aanstaat?Op woensdag 07 november 2001 23:06 schreef Flexx het volgende:
Pagina: 1