Toon posts:

Canon printer stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Canon BJC 7000 heeft tot voor kort altijd nog goed gewerkt maar nu wil hij niet meer de cartridgehouders naar links schuiven zodat ik de inkt kan vervangen. Ook softwarematig wil de cartridgehouder niet meer bewegen, het motortje kan echter niet stuk zijn want als ik de printer aanzet doorloopt hij de hele zelftest sequence inclusief heen en weer geschuif van cartridgehouder perfect.

Nu heb ik de Canon helpdesk gemaild die mij vrolijk terug bericht dat mijn printer stuk is en of ik hem maar op wil sturen. Nu heb ik geen garantie meer en ik ben bang dat dit geintje snel meer gaat kosten dan een nieuwe printer die bovendien nog beter printer ook.

Voordat ik deze bij de straat zet echter vraag ik me af of er niet een manier is om de cartridgehouder toch naar links te krijgen. Met een beetje kracht lukt het niet en ik ga ook niet alles af zitten breken. Ik vermoed dat niemand dit probleem eerder gehad heeft maar misschien kent iemand het type printer en heeft een suggestie voor me :P

Verwijderd

als het goed is kun je hem met een beetje kracht toch naar het midden halen

en het buiten de garantie laten opsturen kost je 297 gulden incl btw.
je kunt hem beter bij je plaatselijke computer boer brengen, dat hun er eens naar koekeloeren :)

//enigma

Verwijderd

Dat beetje kracht is wel het beste als je de stroom van het ding hebt afgehaald, anders voel je al dat het motortje je tegenwerkt, en dus dat het motortje niet kapot is.

Je hebt al geprobeerd de aantal knoppen in te drukken (moeten in je gebruiksaanwijzing staan) om die kop in het midden te krijgen tijdens het opstarten met de kap open?

Jord.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 10:40

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Voor die kosten van 297,= 100 er bij en je kan een nieuwe BJC 7000 kopen wat ik niet zou doen Canon maakt betere printers nu.
Ik heb zelf ook een Canon BJC 7000 gehad deze was dus echt helemaal op en die kon ik ook laten repareren en dus niet laten doen

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik zou Canon geen printer laten repareren, ik had hetzelfde probleem met een BJC-4000. Die werd door Canon gerepareerd aan het hierboven staande tarief, en 2 maanden erna is hij helemaal doodgegaan :(

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

snoei

kabels... :D

hij is stuk als er onderdelen gebroken zijn en defect als ie het niet meer doet. Wat is ie nou, defect, kapot of stuk??

Verwijderd

Topicstarter
Wat is kracht? Als ik op 75% van m'n kunnen druk dan beweegt er nog niets. En dat is als ik de stroom ervanaf gehaald heb.

Ik heb de handleiding doorgelezen maar niets over knoppen om de cartridgehouders in een andere stand te zetten ben ik bang...
Pagina: 1